Search
Close this search box.

رفسنجان

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در رفسنجان به عنوان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی مورداستفاده قرار می گیرد.

رفسنجان از شهرستان های استان کرمان می باشد. ساخت و سازهایی که در این شهرستان انجام می شود باید با استفاده از مصالح باکیفیت و مقاوم انجام شود. یکی از مصالحی که بدین منظور مورداستفاده قرار می گیرد ، بتن پیش فشرده است.

این مصالح کمتر از یک قرن است که ابداع شده است. اما استفاده از آن به کمتر از چند دهه می رسد. جکسون اروپایی نمی دانست که ابداع بسیار خوبش در سال 1886 با استقبال خوبی مواجه نمی شود.

اما بالاخره کمبود فولاد سبب شد که به استفاده از این مصالح روی بیاورند و استفاده از بتن پیش فشرده به شدت رایج شود. امروزه سازه های مختلفی در سرتاسر دنیا با بتن پیش فشرده ساخته می شوند که نسبت به سازه های دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و مقاوم تر هستند.

مقایسه مقاومت فشاری و کششی بتن پیش تنیده با بتن مسلح

بتن پیش تنیده در رفسنجان به عنوان نسل جدید بتن ، مورداستفاده قرار می گیرد. بتن معمولی با بتن و فولاد درست شده است. در این بتن ، بتن در برابر فشار و فولاد در برابر کشش ، پایداری می کند. بتن پیش تنیده طبق روالی ساخته می شود که بتن موجود در آن به تنهایی در برابر کشش و فشار مقاومت می کند و همین مسئله موجب خاص شدن بتن پیش تنیده شده است.

البته یک نکته بسیار مهم در این بخش وجود دارد و آنهم این است که بتن و فولاد مصرفی در بتن پیش تنیده باید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد. بتن و فولادی که در بتن مسلح به کار می رود ، نباید در بتن پیش تنیده مورداستفاده قرار بگیرد. زیرا کیفیت بتن و فولاد به کار رفته در بتن معمولی اصلاً در حد استاندارد ساخت بتن پیش تنیده نمی باشد.

دقیقاً معنا و مفهوم پیش تنیدگی چه می باشد ؟

پیش از خرید بتن پیش فشرده درباره مفهوم پیش تنیدگی مطالعه بفرمایید. پیش تنیدگی یک مفهوم بسیار ساده دارد و آنهم بوجود آوردن تنش معین و ثابتی در یک عضو بتنی به مقدار لازم است تا نتیجه کار از بین رفتن بارهای مرده و زنده شود.

دقت کنید که از پیش تنیده کردن یک عضو بتنی ، یک هدف مهم مدنظر ماست و آنهم کاهش دادن تنش های کششی و ترک های ناشی از لنگر خمشی می باشد. بتن معمولی در برابر فشار خیلی خوب مقاومت می کند اما در برابر کشش نمی تواند مقاومت زیادی از خود نشان دهد. فشاری را از پیش به بتن وارد نموده و یک کشش خود ساخته ایجاد می شود تا بارهای مرده و زنده را بسیار کاهش دهد و مقاومت عضو را به ماکزیمم مقدار برسانند.

کاربردهای حائزاهمیت بتن پیش فشرده در این شهرستان

با استفاده از بتن پیش تنیده در رفسنجان می توان سازه های مختلفی احداث کرد. سازندگان با یک بررسی سرانگشتی می توانند متوجه شوند که استفاده از بتن پیش فشرده برای ساخت سازه ها تا چه اندازه سودمند است.

تیرها ، دال ها ، دیوارهای حائل ، ستون ها و … از موارد کاربرد بتن پیش فشرده می باشند. به طور کلی ساخت هر عضو یا سازه ای که قرار است تحت تأثیر کشش قرار بگیرد با بتن پیش تنیده بهتر است انجام شود. ساختمان های مسکونی در رفسنجان ، ساختمان های اداری در رفسنجان ، مجتمع های تجاری در رفسنجان ، باشگاه های ورزشی در رفسنجان ، تالارها و هتل ها ، سازمان های نظامی و … با استفاده از بتن پیش تنیده در رفسنجان ساخته می شوند. سازه هایی که بسیار مقاوم و عمری ساخته می شوند.

چند امتیاز مهم و بزرگ استفاده از بتن پیش فشرده

  1. وزن سازه های بتن پیش تنیده بسیار کمتر از وزن پیش بینی شده مهندسان ، است. زیرا به جهات مختلفی استفاده از بتن پیش تنیده موجب کاهش وزن سازه ها می شود.
  2. سازه هایی که بتن پیش تنیده دارند ، خیز کمی به سمت پایین دارند.
  3. اگر دوست دارید با محدودیت های کمتری به طراحی سازه خود اقدام کنید ، از بتن پیش تنیده استفاده کنید تا اغلب محدودیت های متداول حذف شود و دست بازتر بتوانید طراحی پلان ها را انجام دهید.
  4. بتن پیش تنیده در رفسنجان موجب کاهش شدید هزینه های ساخت و ساز می شود. هزینه های ساخت و ساز در شرایط فعلی بسیار زیاد است و سازندگان به دنبال روش های خوبی هستند که هزینه ها را تا حد ممکن کاهش دهد.
  5. اگر زمین لرزه ای در رفسنجان رخ دهد ، سازه های بتن پیش تنیده کمتر خرابی می دهند. حتی استفاده از بتن پیش تنیده می تواند در کاهش خسارت های جانی اثرگذار باشد. زیرا خرابی سازه های بتن پیش تنیده در مدت زمان دیرتری رخ می دهد و این مسئله زمان بیشتری برای فرار ساکنین و یا پناه گرفتن آنها در مکانی امن ، فراهم می کند.
  6. سازه های بتن پیش تنیده دیرتر به بازسازی نیاز دارند و همین مسئله هم از جهتی دیگر موجب به صرفه بودن بتن پیش تنیده می شود.

خرید بتن پیش تنیده در رفسنجان

کارخانه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، یکی از تولیدکنندگان حرفه ای بتن پیش فشرده می باشد که محصولاتش موردتأیید مهندسان و متخصصان است.

استفاده از بتن پیش فشرده به جهات مختلفی برای سازندگان و مالکان ، منفعت خواهد داشت. اما استفاده از بتن پیش تنیده ای منفعت خواهد داشت که مرغوب و باکیفیت باشد. چنین بتنی با کیفیتی را bpico تولید می کند. bpico از بهترین دستگاه ها و مجرب ترین متخصصان برای ساخت بتن پیش تنیده استفاده می کند.

قیمت بتن پیش تنیده در رفسنجان

نرخ بتن پیش تنیده با توجه به کیفیتی که دارد متفاوت است. البته برخی از سازندگان بتن پیش تنیده بی کیفیت را با قیمت های بسیار بالا به مشتریان می فروشند. از این رو تأکید می کنیم که بتن های پیش تنیده را از کارخانه های بزرگ و مجرب خریداری کنید تا هم از کیفیت محصولات اطمینان داشته باشید و هم هزینه بالایی برای خرید آن نپردازید. Bpico ، بتن پیش تنیده را با قیمت واقعی اش به شما می فروشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *