Search
Close this search box.

اشکذر

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در اشکذر ، از مصالحی است که می تواند هزینه های ساخت و ساز را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

ساخت و سازهای امروزی با گذشته تفاوت کرده است. در گذشته از مصالحی استفاده می شد که معمولاً سنگین بوده و آنچنان استحکامی نداشتند. اما امروزه به استفاده از مصالح سبک و مقاوم برای ساخت سازه های باکیفیت اهمیت زیادی داده می شود.

یکی از مصالحی که دارای این ویژگی ها است ، بتن پیش فشرده می باشد. سازندگان و مهندسان در عمل به مزایای استفاده از بتن پیش تنیده پی برده اند و به همین دلیل به استفاده از آن ، تمایل زیادی دارند.

اشکذر از شهرستان های استان یزد می باشد که برخی از ساخت و سازهای آن با استفاده از بتن پیش تنیده انجام می شود. استفاده از بتن پیش تنیده در اشکذر ، از هرنظر سودمند است.

تحلیل و بررسی دقیق ساختار بتن پیش فشرده

بتن پیش فشرده مرغوب و استاندارد توسط مجرب ترین تولیدکننده تیرچه پیش تنیده ساخته می شود. این محصول تقریباً نوعی از بتن مسلح است که با ساختار ویژه خود موجب حذف تنش های ناشی از بارگیری در سازه می شود. خصوصیت حائز اهمیت بتن پیش فشرده ، مقاومت کششی و فشاری بسیار زیاد آن است.

بتن معمولی در برابر تنش های کششی ضعیف عمل می کند. بنابراین سازندگان به استفاده از بتنی نیاز دارند که مقاومت سازه های آنها را از هر جهت افزایش دهد و همزمان هم دارای مقاومت کششی بالا و هم دارای مقاومت فشاری بالا باشد. به حداکثر رسیدن مقاومت فشاری و کششی بتن پیش تنیده ، مدیون ایجاد تنش های از پیش تعیین شده ای است.

بتن پیش تنیده قابل اجرا در دهانه های …

استفاده از بتن پیش تنیده در اشکذر در دهانه های مختلف امکان پذیر است. اما به توصیه کارشناسان این امر معمولاً دهانه های بیش از 9 متر برای اجرای تیرچه پیش تنیده مناسب است. اگر طول دهانه ها کمتر از 6 متر است بهتر است به سراغ استفاده از بتن های مسلح بروید. لازم به ذکر است که تیرچه پیش تنیده در اندازه های تیرچه پیش تنیده 12 متری ، تیرچه پیش تنیده 9 متری ، تیرچه پیش تنیده 12 متری و … تولید می شود که نرخ هر یک از آنها متفاوت از دیگری است.

در پیش تنیدگی چه خبر است ؟

شاید برای خریداران بتن پیش تنیده در اشکذر جالب باشد که بدانند که پیش تنیدگی چگونه رخ می دهد و در یک عضو بتنی پیش تنیده چه فعل و انفعالاتی رخ داده است. در بتن معمولی ، درصد زیادی از بتن تنها برای جابه جایی فولادها به دور از نقطه ثقل بخش های خم شده می باشد. به همین علت به فکر ساخت بتن پیش تنیده افتادند تا با گذاشتن ماده در حالت ، از کل قسمت های بتن استفاده کرد.

نتیجه این کار ، تولید ماده ای است که می تواند انواع تنش ها را در راستاهای مختلف تحمل کند. برای اینکه بهتر متوجه شوید در پیش تنیدگی چه فعل و انفعالاتی رخ می دهد ، به یک مثال ساده توجه کنید.

خریداران بتن پیش تنیده در اشکذر فرض کننده که یک سری جعبه بر روی یکدیگر را در دست گرفته اند و قصد حرکت دارند. اگر این جعبه های از یک سمت تنها مهار شوند ، فیکس نگاه داشتن این جعبه ها بسیار دشوار است. اما اگر از بازوها برای نگه داشتن جعبه ها از طرفین کمک بگیرید ، نگه داشتن این جعبه ها بسیار راحت تر می شود. اساس پیش تنیدگی در واقع همین مسئله است.

پیش تنش و پس تنش متفاوت از یکدیگر هستند

برای ساخت بتن پیش تنیده از دو روش استفاده کرده که یکی از آنها پیش تنش و دیگری پس تنش است. این دو روش تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. خریداران بتن پیش تنیده در اشکذر توجه کنند که در روش پیش تنش ، فولاد نخست تحت تنش قرار گرفته و سپس پروسه بتن ریزی صورت می گیرد. اما در روش پس تنش ، تحت تنش قرار دادن فولاد در مرحله پس از بتن ریزی انجام می شود و بدین ترتیب مقاومت کششی عضو بتنی را افزایش می دهند.

کاربردهایی که تاکنون برای بتن پیش تنیده وجود داشته است

استفاده از بتن پیش تنیده در موارد مختلفی صورت می گیرد. خریداران بتن پیش تنیده در اشکذر بدانند که برای ساخت سازه های مسکونی ، پل ، سازه های تجاری ، سازه های اداری ، سازه های ورزشی و … می توانند از بتن پیش تنیده استفاده کنند.

سایر کاربردهایی که تاکنون برای این محصول دیده شده است شامل ساخت مخزن ، ساخت تونل های زیر زمینی ، سازه های موج شکن و … می باشد. در مواردی مشاهده شده است که سازه های مختلف را با استفاده از بتن پیش تنیده تقویت می کنند.

خرید بتن پیش تنیده در اشکذر

با خرید بتن پیش تنیده موجب افزایش مقاومت سازه ها ، کاهش هزینه های سازه ها ، کاهش ارتفاع سازه ها ، کاهش وزن سازه ها ، ضد زلزله شدن سازه ها ، عدم نیاز به بازسازی زودهنگام سازه ها و … در این شهرستان شوید.

اما باید برای نیل به این هدف باید به استفاده از بتن پیش تنیده مرغوب و باکیفیت توجه نمود و هر بتن پیش تنیده ای را خریداری نکرد. مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، همان سازنده حرفه ای است که محصولاتش موردتأیید کارشناسان و مهندسان است. پیشنهاد می کنیم که سازه های خود در شهرستان اشکذر را با استفاده از محصولات این کارخانه احداث کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در اشکذر

ساخت سازه های بتن پیش تنیده ، بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. زیرا استفاده از این محصولات موجب صرفه جویی در مصالح می شود. بنابراین صرف نظر از اینکه قیمت بتن پیش فشرده چقدر است ، استفاده از آن را اقتصادی می دانیم.

نرخ این مصالح با توجه به ویژگی ها و خصوصیات آن مشخص می شود. باید دید که بتن موردنیاز شما دارای چه ابعاد و اندازه ای است ، تا بتوان نرخ آن را مشخص کرد. اطمینان داشته باشید که مجموعه بتن پیش فشرده ایران ، این محصول را با نازل ترین قیمت به شما ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *