Search
Close this search box.

مشگین شهر

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در مشگین شهر برای ساخت سازه های مختلفی از جمله ساختمان های مسکونی ، مجتمع های تجاری ، ساختمان های اداری و … کاربرد دارد.

شهرستان مشگین شهر ، پهناورترین شهرستان استان اردبیل می باشد که از چندین شهر تشکیل شده است. مشگین شهر با مساحت 3825 کیلومتر مربع و آب و هوای معتدل کوهستانی ، جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است. مشگین شهر در 90 کیلومتری غرب اردبیل قرار گرفته است.

ساخت و سازهای مختلفی در مشگین شهر انجام می شود. حجم ساخت و سازها در این شهرستان ، همواره رو به افزایش است. بهتر است صاحبان پروژه های مسکونی در مشگین شهر به استفاده از مصالح ساختمانی جدید روی بیاورند. همانگونه که بسیاری از سازندگان در حال حاضر به خرید بتن پیش فشرده اقدام نموده و سازه های خود را با استفاده از این مصالح ، می سازند.

استقبال سازندگان و مهندسان از ساخت سازه ها با استفاده از بتن پیش فشرده

بسیاری از سازندگان از استفاده از بتن پیش تنیده در مشگین شهر استقبال زیادی کرده اند. بتن پیش تنیده یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که به سبب مقاومت بالایی که دارد ، مورد توجه مهندسان و سازندگان قرار گرفته است. بتن پیش فشرده ، نوعی از بتن است که بر اساس فناوری به روز و مدرنی ساخته شده است.

بر اساس پیش بینی های انجام شده ، استفاده از این مصالح روز به روز افزایش خواهد یافت. اصلی ترین هدفی که از استفاده از بتن پیش تنیده مدنظر سازندگان است ، افزایش مقاومت و استحکام سازه ها در مقابل بارهایی است که در زمان بهره برداری از ساختمان ایجاد می شود. همچنین توانایی مقابله با بارهای انفجار و زمین لرزه در بتن پیش تنیده وجود دارد.

اگر از بتن پیش تنیده در مشگین شهر استفاده می شود به آن دلیل است که مشکلات استفاده از بتن معمولی در سازه ها حذف شود. بتن معمولی قادر به تحمل تنش های فشاری بزرگی است و از این نظر ، ضعفی ندارد. اما در برابر کشش ، ضعیف ترین عکس العمل را از خود نشان می دهد. بنابراین لازم است از بتنی استفاده شود که در مقابل تنش های کششی هم قادر به ارائه عکس العمل مطلوبی باشد.

معنای پیش تنیدگی به بیان ساده

در سازه هایی که با استفاده از بتن معمولی ساخته می شوند ، تنش های اعمال شده بر مقطع بتن آرمه از طریق بتن و تنش کششی وارده به آنها فقط بر روی آرماتورهای فولادی سوار شده و فشار خود را بر آرماتورها می اندازند. اما چرا از بتن پیش تنیده در مشگین شهر استفاده می کنند ؟

به دلیل آنکه بتن در تحمل تنش های کششی مشکل دارد ، در اجرای سازه های بتن آرمه بر روی مقاومت بتن پایین قسمت تارخنثی در مقطع بتنی حساب باز نمی کنند و در این بخش فقط بر روی مقاومت فولاد حساب باز می کنند. چنانچه بتوان به شیوه ای از توانایی باربری بتن موجود در زیر بخش تارخنثی در مجاورت فولاد بهره گرفت ، پتانسیل کلی مقطع بتنی بالا می رود. با این نظریه ، ساخت بتن پیش تنیده محقق شده است.

در بتن پیش تنیده از همه پتانسیل بتن و آرماتور فولادی حاضر در عضو بتنی بهره گرفته شده تا توانایی باربری عضو به ماکزیمم میزان ممکن برسد. ایجاد پیش تنیدگی در بتن پیش فشرده به طور معمول از طریق کشش میلگردهای موجود است. مکانیزم کار به گونه ای است که کشش شکل گرفته در فولاد پیش تنیدگی سبب خلق نیروی فشاری در بتن موجود در پیرامون آرماتور شده تا بتن در واقعیت ، پیش تنیده شود.

به نظر شما بتن آرمه یا بتن پیش تنیده برای ساخت و ساز مناسب تر است ؟

فواید استفاده از بتن پیش تنیده در مشگین شهر با فواید استفاده از بتن معمولی ، قابل قیاس نیست. زیرا استفاده از بتن پیش تنیده ، فواید بیشتری دارد که تمامی آنها به سازندگان اثبات شده است. با استفاده از بتن پیش تنیده می توانید از وارد شدن بسیاری از آسیب ها به ساختمان جلوگیری کنید. از آنجا که بتن آرمه متشکل از بتن معمولی و میلگردهای فولادی است ، قسمت زیادی از فشار و تنش ها از طریق میلگردهای فولادی جذب می گردند. این مسئله موجب می شود که فشار زیادی به بتن اعمال شود و بتن دچار ترک های بسیاری خواهد شد.

بتن پیش تنیده از نظر مقاومت ، کیفیت ، کارایی ، پایداری و … از بتن آرمه برتر است. سازه های یک یا چندین طبقه خود در مشگین شهر را با استفاده از بتن معمولی بسازید. با این کار موجب می شوید که سازه های شما مقاوم تر ، کم هزینه تر و بادوام تر شوند.

خرید بتن پیش تنیده در مشگین شهر

احتمالاً با خواندن توضیحات فوق و تعریف هایی که از استفاده از بتن پیش تنیده شنیده اید ، برای استفاده از آن برای ساخت سازه های خود توجیه شده اید. حال موضوعی که مطرح می شود این است که بتن پیش تنیده را از کجا خریداری کنیم تا استفاده از آن ، دستاوردهای موردانتظار را داشته باشد.

مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، مستحکم ترین و باکیفیت ترین بتن های پیش تنیده را به صورت استاندارد تولید می کند. تخصص بالایی که کارشناسان bpico در این حوزه دارند موجب شده است که کیفیت بتن های پیش تنیده ساخت آنها ، حرف اول را در کشور بزند. هموطنان گرامی در مشگین شهر ، انواع بتن های پیش تنیده موردنیاز سازه های خود را از bpico خریداری کنند.

قیمت بتن پیش تنیده در مشگین شهر

قاعدتاً برای صاحبان پروژه ها مهم است که هزینه های ساخت سازه های خود را تا حد ممکن پایین بیاورند. استفاده از بتن پیش تنیده حتماً موجب کاهش هزینه های ساخت سازه در مشگین شهر خواهد شد. زیرا استفاده از این محصول موجب کاهش استفاده از مصالح ساختمانی خواهد شد. مسئله دیگری که در رابطه با هزینه ها مطرح است ، قیمت خود بتن پیش تنیده است. در این ارتباط باید گفت که بتن پیش تنیده اصلاً از مصالح ساختمانی گران قیمت نیست و قیمت آن با توجه به عواملی همانند کیفیت مواد اولیه موجود در آن ، ابعاد آن و … تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *