Search
Close this search box.

گرگان

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

Forjats

بتن پیش تنیده در گرگان ، به ساخت سازه های مستحکم و مقاوم کمک بسیار زیادی می کند. با استفاده از این بتن ، برخی از اهداف سازندگان محقق می شود.

گرگان از شهرهای زیبای استان گلستان می باشد. شمال گرگان به آق قلا و ترکمن و جنوب گرگان به سمنان می رسد. گرگان با مساحت 1615.2 کیلومتر مربعی و جمعیت حدود نیم میلیونی ، نیاز به ساخت و سازهای فراوانی با کاربری مسکونی ، تجاری ، اداری و … دارد.

شهر گرگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و برخورداری از آب و هوایی خوب ، مقصد گردشگران و مسافران زیادی است. لذا ویلاها و هتل های مختلفی در این شهر ساخته می شوند. برای تمامی ساخت و سازهای انجام شده در گرگان باید از مصالح ساختمانی جدید و بهینه استفاده نمود.

یکی از برترین مصالح برای انواع ساخت و سازها

با استفاده از بتن پیش تنیده در گرگان می توان ساخت و سازهای مختلفی را انجام داد. بتن پیش تنیده ، یکی از بهترین مصالح ساختمانی است که اخیراً به استفاده از آن برای ساخت سازه های مختلف توجه بسیار زیادی شده است.

پیش تنیدگی به صورت اعمال یک تنش فیکس و پیوسته در یک سازه بتنی است که به دنبال آن ، چندین درصد از تنش های مختلف در سازه کاملاً کن فیکون می شود. به دنبال این اقدام ، پایداری بتن چندین برابر می شود. این کار با هدف کاهش تنش های کششی و ترک ها انجام می شود.

بتن در مقابل فشار دارای مقاومت بالایی است. اما بتن نمی تواند در برابر کشش هم ، این مقاومت را از خود نشان دهد. بنابراین با استفاده از بتن پیش تنیده می توان مقاومت و پایداری سازه ها را چندین برابر نمود.

انواع بتن پیش تنیده در گرگان

با فناوری پیش تنیدگی می توان دو نوع بتن ساخت. روش هایی که برای ساخت انواع بتن به کار می روند شامل روش چسبنده و غیرچسبنده می باشند.

در روش چسبنده ، فرمول ساخت بتن اندکی متفاوت با روش غیرچسبنده است. در روش چسبنده کابل ها را کشیده و سپس درون غلاف ها را دوغاب می ریزند. علت نامگذاری این روش به تکنیک چسبنده این است که کابل ها به دلیل دوغاب ریزی به بتن و غلاف پیوند خورده اند.

در روش غیرچسبیده ، هیچ پیوند مستحکمی میان غلاف ها و کابل ها برقرار نشده است. در نتیجه این روش را غیرچسبیده نامیده اند. در این روش در صورتی که کابل ها از درون گیره در بیایند و آسیب ببینند ، نیروی پیش تنیدگی نابود می شود.

کارهایی که در پیش تنیدگی صورت می گیرد :

برای استفاده از بتن پیش تنیده در گرگان ، باید به موارد زیر توجه نمود. رعایت نکات زیر به اجرای بهتر بتن پیش فشرده کمک زیادی می کند. به یاد داشته باشید که بتن پیش تنیده را از برترین کارخانه تیرچه پیش تنیده خریداری نمایید.

– بتن پیش تنیده را باید برای دهانه هایی با طول بالای 8 متر استفاده نمود.

– در ساخت بتن پیش تنیده باید درنظر داشت که مقاومت گسیختگی فولاد پیش تنیده بالاتر از 1200 الی 2200 نیوتون بر متر مربع باشد که این مسئله بسیار مهم است و نباید مورد غفلت واقع شود.

– در زمان استفاده از دال های تخت باید اقدامات لازم در جهت کنترل برش حفره را انجام داد.

– استفاده از بتن پیش تنیده در گرگان باید با توجه به نکات مهمی صورت بگیرد. دقت کنید که در شرایطی که از دال های تخت و ستون استفاده می شود ، ارتفاع سازه بایستی ماکزیمم 10 متر باشد. در واقع حداکثر تعداد طبقات باید 3 طبقه باشد. اگر ارتفاع سازه بیشتر از این مقدار باشد و یا تعداد طبقات بیشتر باشد ، بهتر است از بتن آرمه استفاده کرد.

– حفاظت از کابل ها در مقابل خوردگی و زنگ زدگی ، از اهمیت بسزایی برخوردار است که بدین منظور از دوغاب سیمان در مرحله پس از کشش استفاده می کنند.

استفاده از بتن پیش تنیده پس کشیده دارای امتیازات زیر است :

با استفاده از بتن پیش تنیده در گرگان از مزایای مختلفی برخوردار خواهید شد.

  1. با استفاده از بتن پیش تنیده می توان طول دهانه های سازه در گرگان را افزایش داد.
  2. بکارگیری بتن پیش فشرده موجب می شود که ارتفاع سازه ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و سازه ها سبک تر شوند.
  3. از جهات مختلفی با استفاده از بتن پیش تنیده می توان سازه های بهتری در گرگان ایجاد نمود. زیرا استفاده از بتن موجب حذف ستون ها و تیرها ، قالب بندی ، آرماتوربندی و … می شود که آزادی عمل زیادی را ایجاد می کند.
  4. صاحبان پروژه ها در گرگان به کاهش هزینه های اجرای پروژه ها اهمیت می دهند. بتن پیش تنیده یکی از مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی است که به کاهش هزینه ها کمک زیادی می کند.

خرید بتن پیش تنیده در گرگان

برای استفاده از بتن پیش فشرده باید توجه داشت که این مصالح را از کارخانه ای مجرب و حرفه ای خریداری نمود. زیرا ساخت بتن پیش تنیده باید بر اساس استانداردها و اصول مشخصی انجام شود ، وگرنه کیفیت سازه شما را از جهات گوناگون کاهش می دهد. حتی دستگاه هایی که برای ساخت بتن پیش تنیده مورد استفاده قرار می گیرند ، در کیفیت بتن پیش تنیده تأثیر دارند. لذا باید این مصالح را از کارخانه ای خریداری نمود که از متریال باکیفیت و دستگاه های پیشرفته برای ساخت بتن پیش فشرده استفاده کند. مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، همان مجموعه ای است که قادر است باکیفیت ترین بتن های پیش تنیده را بر اساس متدهای روز دنیا تولید کند.

قیمت بتن پیش تنیده در گرگان

نرخ بتن پیش فشرده از سوی کارخانه های مختلف به شیوه متفاوتی محاسبه می شود. مجموعه بتن پیش فشرده ایران با وجود کیفیت بالای محصولات خود ، نرخ بسیار مناسبی را برای آنها تعیین نموده است. عوامل گوناگونی تعیین کننده قیمت انواع بتن های پیش تنیده هستند. طبیعتاً زمانی که ساخت بتن پیش تنیده با مرغوب ترین مواد اولیه و پیشرفته ترین دستگاه ها انجام می شود ، قیمت آن را اندکی بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *