Search
Close this search box.

چسب بتن چیست و چه کاربردی دارد؟

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

 چسب بتن دارای خاصیت ضدآب می‌باشد و این مسئله سبب استفاده از آن برای اهداف مختلف مانند نماسازی روی بتن قدیمی می شود.

 یکی از افزودنی‌های مهم صنعت بتن چسب بتن می‌باشد که دارای کارایی های زیادی است. این مدل چسب با اهداف گوناگونی مانند آب‌ بندی، ترمیم بافت‌های قدیمی بتن، به حداکثر رسیدن استحکام بتن، ممانعت از ترک خوردگی بتن، به حداکثر رسیدن خواص شیمیایی و مکانیکی و غیر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خواص چسب بتن

 این محصول دارای خواص گوناگونی است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 _ میزان نفوذپذیری در بتن کاهش پیدا می‌کند که این مسئله بیانگر آب‌ بندی بتن می‌باشد.

 _ مقدار نفوذپذیری بتن افزایش پیدا کرده و مقاومت بتن در مقابل یخ‌ زدگی  به‌ صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

 _ مقاومت مکانیکی بتن افزایش پیدا کرده و دوام آن نسبت ‌به گذشته بیشتر می‌شود.

 _ مقاومت خمشی بتن حدود پنجاه درصد افزایش پیدا می‌کند.

 _ ترک خوردگی بتن به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و حجم بتن افزایش پیدا می‌کند.

انواع چسب بتن

این محصول در چندین نوع تولید می‌شود. این چسب ها را به‌ طور کلی به دو نوع چسب اپوکسی و لاتکس یا پلیمری دسته‌ بندی می‌کنند. این چسب ها برای استفاده برای اهداف مختلفی به‌ کار می‌روند. با ویژگی‌های برخی از این چسب ها آشنا می‌شویم:

 چسب اپوکسی : این چسب از قدرت بالایی برخوردار است و علاوه ‌بر افزایش استحکام بتن موجب بهبود خواص مکانیکی و قدرت چسبندگی آن می‌شود. به‌منظور چسباندن بتن جدید به بتن قدیم از چسب اپوکسی استفاده می‌کنند.

قدرت چسبندگی این چسب بسیار بالا است ویژگی‌های این چسب شامل مقاومت کششی و مکانیکی بسیار بالا، امکان اجرا بر روی مقاطع زیر کار خشک، فاقد حلالیت، و حفظ خواص کیفی مطابق با دوام بتن می‌باشد.

 چسب بتن لاتکس: این چسب از ویژگی‌هایی مانند قدرت آب‌بندی بالا، امکان افزایش الاستیک، تثبیت بتن، پایداری بالا، عدم وجود مواد سمی و … برخوردار است.

این چسب می‌تواند در نقش یک افزودنی بر پایه لاتکس به همراه سیمان پرتلند و ماسه به‌ منظور نصب سرامیک بر روی کف و دیوار بکار رود.

به‌ علاوه این چسب در نقش لایه پیوند زا برای تعمیر سازه های بتنی مورداستفاده قرار می‌گیرد. مزایای استفاده از این چسب شامل افزایش مقاومت کششی و خمشی افزایش مقاومت سایشی، کاهش میزان نفوذپذیری بتن و جلوگیری از تبدیل شدن ملات می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مزایای ارزشمند استفاده از این محصول:

 استفاده از چسب بتن دارای مزایای زیادی است که برخی از آن‌ها بسیار سودمند و ارزشمند هستند:

 _ ملات درست شده با این چسب نسبت‌ به ملات معمولی آب کمتری مصرف می‌کند.

 _ میزان چسبندگی ملات تولیدی با این چسب بسیار زیاد است.

 _ استفاده از این چسب موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود و سرعت اجرا را به ‌صورت چشمگیری زیاد می‌کند.

 _ امکان استفاده از این چسب بر روی بتن و ملات تازه وجود دارد.

 _ استفاده از این چسب موجب افزایش انعطاف‌ پذیری می‌شود. این چسب دارای کارایی بسیار زیادی می‌باشد.

 _ استفاده از این چسب سبب افزایش مقاومت و راندمان می‌گردد.

 _ چسب بتن دارای پایداری زیادی در مقابل انواع ضربات و فشارها می‌باشد.

 _ این چسب در برابر تغییرات دمایی مقاوم می‌باشد.

 _ این چسب در مقابل خوردگی و رطوبت بسیار مقاوم می‌باشد.

بررسی کاربرد محصول:

 این چسب نوعی چسب خاصی است که برای اتصال تیرها، ستون‌ها، پایه‌ها و دیوارهای بتنی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این چسب معمولاً به شکل مایع می‌باشد که با افزودن میزان کمی آب به آن نوعی چسب قوی به وجود می‌آید.

مهم‌ترین کاربردهای چسب بتن شامل آب‌بندی بتن، افزایش چسبندگی بتن، ساخت ملات‌های ترمیمی و قدیمی، استفاده برای تولید بتن خود تراز شونده، کف سازی، پر نمودن درزهای ساختمانی، تعمیرات سطوح بتنی، ترمیم و تعمیرات آسیب‌ دیدگی‌های جزئی و شدید سازه‌های بتنی، نماسازی بر روی بتن‌های قدیمی و … است.

نحوه استفاده از چسب بتن

 در ابتدا بایستی محل مورد نظر برای چسب کاری را تمیز نموده و آن را عاری از هرگونه آلودگی کنید سپس چسب را با آب حل کرده و بعد از رقیق کردن به مخلوط سیمان شن و یا ماست بیافزایید تا ملاتی خمیرمانند و نرم بدست بیاید.

مقدار چسب افزوده شده به ترکیب بسیار مهم است و استفاده‌کنندگان باید به این مسئله توجه داشته باشند. توصیه می‌شود که چسب اضافه شده به سیمان و شن و ماسه حدود پنج الی بیست درصد وزن سیمان باشد.

 پیش‌ از استفاده از ملات روی بتن باید یک لایه چسب آغشته شود تا بتن قدیمی برای چسباندن به بتن جدید مناسب شود. چسب رقیق شده به بخش‌های خشک بتن افزوده می‌شود. هر اندازه که ضخامت پایین‌تر باشد مصرف چسب بیشتر خواهد بود و نیاز است پیش ‌از کار یک لایه از محلول چسب به سطح زیرین آغشته شود.

برای ضخامت‌های بالا استفاده از چسب مناسب‌تر به‌ نظر می‌رسد. به صورتی که نخست چسب بر روی بتن قدیمی آغشته شده و لایه نازک یا نسبتاً نازکی از بتن برروی آن افزوده شود و پس‌ از آن چسب رقیق مورد استفاده قرار بگیرد. در لایه‌های بعدی باید چسب را با ملات ترکیب نمود.

چسب بتن چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب مخصوص آب بندی و تقویت ملات

 چسب بتن به‌ صورت مایع و شیری رنگ است که بعد از مصرف کاملاً بی‌رنگ می‌شود. این چسب می‌تواند بسیاری از چالش‌ها در زمان اجرای بخش‌های مختلف در ساختمان‌ سازی را رفع کند.

استفاده از این چسب کاملاً به صرفه و اقتصادی می‌باشد. این چسب موجب افزایش استحکام در سازه، افزایش سرعت اجرا، سبک سازی سازه و آنتی باکتریال شدن سازه می‌گردد و بهترین گزینه برای آب بندی و تقویت ملات است.

ملاتی که با استفاده از این چسب تولید شده باشد نسبت‌ به ملات معمولی از خواص بهتری برخوردار می‌باشد توجه داشته باشید که نتایج استفاده از این چسب بسیار مهم و ارزشمند است نکته‌ای که باید مورد توجه استفاده‌کنندگان از این چسب قرار بگیرد اصول استفاده از آن می‌باشد تا نتیجه مورد انتظار بدست بیاید.

چسب بتن کاشت میلگرد

 این چسب به شکل دو جزئی است که جزء ای از آن بر مبنای اپوکسی اکره لات و جزء ای از آن در نقش هارد نر بتن بر مبنای پلی آمید می‌باشد.  این چسب ها بسیار کاربردی هستند و با هدف کاشت آرماتور و بولت بر روی سطوح عمودی و افقی بتن، پر نمودن ترک‌های موجود در سقف و کف و دیوار و همچنین تعبیه نمودن صفحات فلزی بر روی دیوارها و سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چسب ها به شکل تزریقی توسط گان کاشت آرماتور به‌کار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *