Search
Close this search box.

بررسی قیمت انواع تیرچه

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بررسی قیمت انواع تیرچه را انجام داده و مقایسه ای میان قیمت تیرچه پیش تنیده با سایر تیرچه ها می کنیم تا از نظر اقتصادی آنها را ارزیابی کنیم. تیرچه های مختلفی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از هر یک از تیرچه ها دارای مزایا و معایب خاصی است.

قیمت این تیرچه ها با یکدیگر متفاوت است. ممکن است برخی از تیرچه ها از قیمت کمی برخوردار باشند. بهترین تیرچه ساختمانی از نوع تیرچه پیش تنیده است. بتن پیش تنیده دارای خصوصیات بسیار مثبتی است که آن را از سایر تیرچه ها متمایز کرده است. این خصوصیات شامل وزن اندک، مقاومت بالا، عدم خیز به سمت پایین، امکان استفاده برای دهانه های طولانی، امکان ایجاد شرایطی بسیار خوب برای حذف محدودیت های معماری ، کاستن از هزینه های ساخت و ساز ، به حداقل رساندن نیاز به استفاده از سایر مصالح ، ساختار بسیار مستحکم و … می باشند.

نگاهی اجمالی به ساختار تیرچه قیمت انواع تیرچه با یکدیگر متفاوت است. ابتدا بررسی کنیم که تیرچه چیست و چه ساختاری دارد.

تیرچه چیست و چه ساختاری دارد.

تیرچه، یک قطعه متشکل از بتن و فولاد است که با کار گذاشتن بلوک ها روی آن با بتن، یک پوشش بسیار ایده آل بوجود آمده و در سقف و کف سازه مورداستفاده قرار می گیرد. در گذشته تیرچه را به نوعی خاص تقسیم می کردند که شامل تیرچه کفشک دار با یک قالب سفالی و تیرچه بدون قالب به صورت بتنی یا فلزی است.

این تیرچه از خرپای فولادی و بتنی درست شده است. بدین صورت که میلگردهای فولادی روی یک سطح به شکل زیگزاگ به همدیگر متصل هستند و جوش بخورند. پس از آن روی آن یک بتن ریزی صورت می گیرد. مقاومت این تیرچه کاملاً ایده آل است.

قیمت تیرچه خرپایی و عوامل تأثیرگذار بر روی آن بررسی قیمت انواع تیرچه را از تیرچه خرپایی شروع می کنیم. هنوز هم سازندگانی وجود دارند که به استفاده از تیرچه خرپایی علاقمند هستند. تیرچه خرپایی، هزینه زیادی ندارد و شاید از این نظر ، محبوب سازندگان است.

البته سازندگان در این ارتباط کوتاه بین عمل کرده و درنظر نمی گیرند که استفاده از تیرچه های جدیدتر و مدرن تر مانند تیرچه پیش تنیده در نهایت به نفع آنان خواهد بود و در هزینه های آنها صرفه جویی خواهد کرد.

هزینه تیرچه خرپایی تابع هزینه اجرای سقف، هزینه قالب گیری و بستن دورکار، هزینه آرماتوربندی، هزینه شمع بندی، هزینه بتن ریزی، هزینه تأمین برق، هزینه خرید آرماتور، هزینه پروفیل، هزینه جابه جایی تجهیزات و … است. هر یک از موارد گفته شده بر هزینه نهایی تیرچه خرپایی اثر می گذارند.

هزینه تیرچه کرومیت و عوامل مؤثر بر تعیین آن در بررسی قیمت انواع تیرچه به بررسی هزینه تیرچه کرومیت می پردازیم.

بررسی قیمت انواع تیرچه

تیرچه کرومیت

تیرچه کرومیت ، جایگزین بسیار خوبی برای تیرچه های سنتی و قدیمی است و مشکلات و محدودیت های آنها را تا حدودی رفع کرده است. مزایای این تیرچه عدم نیاز به شمع بندی، سرعت اجرایی بالا، قابل اجرا بودن بر روی تمامی اسکلت های فلزی و بتنی و … می باشد.

هزینه اجرای این تیرچه با توجه به نوع روش اجرا متفاوت است. اجرای تیرچه کرومیت ممکن است با استفاده از قالب دائمی یا قالب کامپوزیت انجام شود. عوامل مؤثر بر قیمت انواع تیرچه کرومیت شامل قیمت تیرچه سقف کرومیت و کلاف عرضی آن، هزینه اجرای سقف مثل گردآوری و پیاده سازی بلوک گذاشتن تیرچه ها، هزینه های مربوط به آرماتوربندی، هزینه بتن ریزی، هزینه بهره گیری از نیروهای کار، هزینه پروفیل مصرفی سقف و … می باشند.

با توجه به وسعت پروژه و جزئیات پروژه مشخص می شود که هزینه اجرای تیرچه چقدر می شود. گاهی هزینه ها بیشتر از برآورد سازندگان و مهندسان می شود. زیرا برخی از موارد غیرقابل پیش بینی هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بررسی قیمت انواع تیرچه

بررسی قیمت انواع تیرچه پیش تنیده و عوامل اثرگذار بر قیمت آن استفاده از تیرچه پیش تنیده دارای مزایای بسیار زیادی است که به مهمترین آنها اشاره نمودیم. تیرچه پیش تنیده دارای گواهی نامه استاندارد به سبب استفاده از استانداهردهای بالا در ساخت محصول است.

تیرچه پیش تنیده می تواند برای ساخت انواع سازه ها مورداستفاده قرار بگیرد. این تیرچه ، کیفیت و مقاومت هر سازه ای را افزایش می دهد. استفاده از تیرچه پیش تنیده واقعاً مقرون به صرفه است و هیچ مهندسی منکر این قضیه نمی باشد.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه تیرچه پیش تنیده شامل هزینه اجرای سقف، اجرای بلوک و خواباندن تیرچه، جمع کردن دور کار، هزینه آرماتوربندی، هزینه تأمین بتن و فولاد و … است. بررسی قیمت انواع تیرچه و انتخاب ارزان ترین تیرچه هر تیرچه ای ، هزینه خاصی را برای سازندگان به دنبال دارد.

به صرفه ترین تیرچه ، تیرچه ای است که در مجموع موجب کاهش هزینه ها شود. شاید شما تیرچه ای را خریداری کنید که قیمت پایینی داشته باشد، اما به دلیل نیاز به نیروی کار زیاد ، نیاز به استفاده از مصالح ساختمانی دیگر ، افزایش ضخامت سقف و … موجب افزایش هزینه های ساخت و ساز شود. تیرچه پیش تنیده از آن دسته از تیرچه هایی است که هزینه های ساخت و ساز را پایین می آورد.

بنابراین توصیه می کنیم که از تیرچه پیش تنیده برای ساخت و سازهای خود استفاده کنید. البته استفاده از تیرچه پیش تنیده برای سازه های کوچک ، مغایر با صرفه اقتصادی است و بهتر است برای سازه های بزرگ از تیرچه پیش تنیده استفاده شود.

بررسی قیمت انواع تیرچه

کلام آخر

ما به چندین مورد از پرکاربردترین تیرچه ها اشاره نمودیم و عوامل مؤثر بر قیمت آنها را نام بردیم. قیمت انواع تیرچه دارای نوسان است. درنظر داشته باشید که هزینه اجرای انواع تیرچه بستگی به قیمت هر مترمربع تیرچه، اجرت کارفرما، میزان مصالح مصرفی دیگر، هزینه جابه جایی، روش اجرا، وسعت پروژه، کیفیت فولاد و بتن به کار رفته در آن و سایر عوامل مشخص می شود.

ارزان ترین و باکیفیت ترین تیرچه پیش تنیده را می توانید از مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico ) خریداری کنید. اطمینان داشته باشید که محصولات این مجموعه استاندارد است و مرغوبیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *