Search
Close this search box.

هیرمند

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در هیرمند به منظور افزایش کیفیت و مقاومت سازه ها به کار می رود. با استفاده از بتن باکیفیت می توان به چنین هدفی دست پیدا کرد.

هیرمند ، یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان است. به سازندگان و صاحبان پروژه های عمرانی در این شهرستان توصیه می کنیم که از مصالح ساختمانی جدید برای ساخت و سازهای خود استفاده کنند.

یکی از مصالحی که استفاده از آن به شدت توصیه می شود ، بتن پیش فشرده است که بر مبنای یک تکنولوژی جدید ساخته شده است. بتن پیش فشرده سالهاست که در ایران مورداستفاده قرار می گیرد.

روش ساخت بتن پیش تنیده بر اساس فناوری پیش تنیدگی

استفاده از بتن پیش تنیده در هیرمند ، مزایای زیادی دارد. به دنبال ایجاد یک تنش دائمی در یک عضو بتنی به میزان موردنیاز ، بسیاری از تنش های حاصل از بارهای زنده و مرده نابود می شود. در نتیجه تحمل بار بتن بسیار زیاد می شود.

این محصول برای اولین بار با هدف تولید بتنی بدون ایراد بتن معمولی ( ترک نخوردن ) ، در سال 1886 در فرانسیسکو اختراع شد. هنگامی که یک عضو قبل از حمل بار ، فشرده شود در واقع در اینجا پیش تنیدگی رخ داده است. بتن پیش تنیده را نسل سوم بتن معمولی می دانند که استفاده از آن مزایای بیشتری نسبت به استفاده از بتن معمولی دارد.

استقبال بالایی از استفاده از بتن پیش تنیده در هیرمند شده است. پیش تنیدگی به واسطه فولاد مسلح کشیده شده در یک عضو بتنی ایجاد می شود. بتن پیش تنیده بر مبنای زمان بتن ریزی به دو شکل پیش تنیدگی و پس تنیدگی انجام می شود.

پیش تنیدگی بتن پیش تنیده ، فولاد مسلح را قبل از مرحله بتن ریزی در معرض کشش می گذارند و پیوند شکل گرفته میان فولاد مسلح کشیده شده و بتن سخت و حالت گرفته را تحت پیش تنیدگی قرار می دهند.

اما در پس تنیدگی بتن پیش تنیده ، فولاد یا کابل ها را قبل از مرحله بتن ریزی و رسیدن به مقاومت ایده آل ، تحت کشش قرار می دهند.در این تکنیک ، کابل های فولادی موجود در بتن با مقاومت بالا در سوراخ های مشخصی ، تعبیه می شوند.

کاربردهای عملی بتن پیش فشرده

حال باید دید که در عمل چه استفاده هایی می توان از بتن پیش تنیده در هیرمند کرد. گاهی روی کاغذ ، کاربردهای زیادی برای یک مصالح بیان می شود ، اما در عمل در موارد خاصی می توان از آن مصالح استفاده کرد.

کاربرد کلی بتن پیش تنیده برای ساختمان سازی است. برای ساختمان سازی برای ایجاد تیرها و دال ها از بتن پیش تنیده استفاده می شود. این تیرها غالباً برای کنترل کیفیت بهتر در کارخانه ها تولید می شوند. استفاده از بتن پیش تنیده معمولاً برای دهانه های بزرگ در این شهرستان انجام می شود. عموماً تیرهای بتن پیش تنیده به صورت درجا مورد استفاده قرار می گیرند.

با استفاده از بتن پیش تنیده در هیرمند می توان سازه های مسکونی ، تجاری ، اداری ، بهداشتی – درمانی ، ورزشی ، آموزشی و … را احداث نمود. ساخت این سازه ها با استفاده از بتن پیش تنیده ، نتایج بسیار خوبی دارد.

اگر سازنده ای برای ساخت دو سازه خود برای یکی از آنها از بتن معمولی و برای دیگری از بتن پیش تنیده استفاده کند و یک مقایسه ای میان نتایج ساخت این دو سازه داشته باشد ، متوجه فواید استفاده از بتن پیش تنیده می شود. بنابراین سازندگان مجرب و حرفه ای به استفاده از بتن پیش تنیده تمایل بسیار زیادی دارند.

مزایای استفاده از بتن پیش فشرده که بسیار با اهمیت هستند

استفاده از بتن پیش تنیده در هیرمند ، دستاوردهای مهمی به همراه دارد.

– سازه های بتن پیش تنیده کمتر ترک می خورند و همین مسئله سبب می شود که این سازه ها دیر خراب شوند و دیرتر به بازسازی نیاز داشته باشند.

– چنین سازه هایی در شهرستان هیرمند وزن بسیار کمتری در مقایسه با سازه های معمولی دارند.

– انعطاف پذیری سازه های بتن پیش تنیده بسیار زیاد است و این مسئله به لطف وجود ستون ها و پایه های کمتر است.

– هزینه های ساخت و ساز با استفاده از این مصالح برای سازندگان هیرمندی بسیار کمتر خواهد شد و در این اوضاع گرانی ، حتی کاهش ده درصدی هزینه ها غنیمت است.

– با استفاده از بتن پیش تنیده در هیرمند می توان مقاومت سازه ها را بیشتر کرد تا سازه ها با کوچکترین لرزش زمین ، سریعاً بر روی ساکنین خود آوار نشوند.

– ارتفاع سازه های بتن پیش تنیده کمتر از سازه های معمولی است و این مسئله برای سازندگان اهمیت خواهد داشت.

– سرعت اجرای پروژه های عمرانی ساخته شده با بتن پیش تنیده ، مطلوب است. سریعتر از آنچه که برنامه ریزی کرده اید می توانید پروژه ها را به پایان برسانید.

– وجود فضای بیشتر به دلیل حذف محدودیت ها ، سبب می شود که تعداد پارکینگ های بیشتری در پارکینگ طراحی کرد.

کارخانه تولید بتن پیش تنیده در هیرمند

مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، یکی از کارخانه های حرفه ای و مجرب تولید بتن پیش فشرده است که محصولات استانداردی را عرضه می کند. دقت داشته باشید که استفاده از بتن های پیش فشرده نامرغوب و بی کیفیت نمی تواند به پیشرفت سازه های شما کمک کند و نتایج مثبتی را که بر شمردیم برای شما به همراه بیاورد.

بنابراین به خرید بتن پیش تنیده باکیفیت و مرغوب اهمیت زیادی دهید و این محصولات را از برندهای برتر کشور همانند bpico خریداری کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در هیرمند

بتن پیش تنیده تولیدی هر کارخانه ای ، قیمت مختلفی دارد. چرا که سازندگان مختلف از مواد اولیه با کیفیت متفاوتی برای ساخت بتن پیش تنیده استفاده می کنند و سازوکار آنها برای ساخت بتن پیش تنیده متفاوت است.

درنظر داشته باشید که بتن پیش تنیده هر قیمتی که داشته باشد ، استفاده از آن بسیار به صرفه است و هزینه ساخت سازه شما را چندین درصدی کاهش می دهد. بنابراین با این تفاسیر نباید بر روی اختلاف قیمت آن با بتن معمولی ، حساس شد و از خرید آن اجتناب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *