Search
Close this search box.

میرجاوه

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در میرجاوه ، برای ساخت و سازهای مختلفی به کار می رود تا کیفیت و مقاومت سازه ها را افزایش دهد و مطابق با استانداردها کند.

میرجاوه از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان است. مهندسان و سازندگان به ساخت اصولی و مقاوم سازه ها در این شهرستان اهمیت می دهند. به همین علت از بهترین و جدیدترین مصالح ساختمانی استفاده می شود.

یکی از این مصالح ، نوع جدید بتن است که بتن پیش تنیده نام دارد. هدف از احداث هر سازه بتنی ، احداث سازه ای با بالاترین مقاومت است تا در شرایط سخت تا حد ممکن فرو نریزد.

بتن در تحمل تنش های فشاری بسیار زیاد ، هیچ مشکلی ندارد. اما در تحمل تنش های کششی دچار مشکل است. به همین دلیل سازه های بتن معمولی در زمان وارد شدن تنش های کششی زیاد ، به شدت ترک خورده و در معرض آسیب قرار می گیرند.

به همین دلیل به استفاده از بتن پیش تنیده روی آوردند. بتن پیش تنیده دارای بیشترین مقاومت کششی و فشاری است و در برابر هرگونه فشار و ضربه ای از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد. بنابراین سازه های بتن پیش تنیده در میرجاوه ، بهترین سازه ها هستند.

اصل اساسی در بتن پیش فشرده

بر اساس این اصل ، قبل از اعمال بارهای خارجی ، تنش های فشاری درونی به واسطه کابل های فولادی با مقاومت بسیار زیاد به بتن وارد می شوند تا تنش های کششی بوجود آمده در بتن با بارهای خارجی مقابله کنند و آنها را از بین ببرند.

فرض کنید بارهایی روی عضو بتنی وارد شوند و به دنبال آن بتن منحنی می شود. در این حالت ، بخش بالایی بتن در معرض فشار و بخش پایینی بتن در معرض کشش است. قطعاً نواحی تحت کشش به شدت ترک می خورد. ( دلیل استفاده از بتن پیش تنیده در میرجاوه )

حالا اگر چندین میله فولادی پیش تنیده را در بخش پایینی این عضو کار بگذارند ، بخش پایینی بتن در برابر کشش از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد و اصلاً ترک نمی خورد. این توضیحات با هدف فهماندن اتفاقی که در بتن پیش تنیده رخ می دهد ، ارائه شد.

در پیش تنیدگی ، کابل ها در امتداد محور تحت کشش قرار می گیرند و پس از آن بتن ریزی می شود. زمانی که کابل ها خلاص شوند ، فشرده سازی در بخش پایینی انجام می شود تا فشار حاصل از بارگذاری در بخش فوقانی ، میله را به تعادل برساند. در نتیجه ، نیروهای به سمت بالا در طول میله ، سبب شده که اثر بارهای خارجی اعمال شده به عضو بتنی از بین رود.

سازه های زیر با بتن پیش تنیده احداث می شوند

کاربرد بتن پیش تنیده در میرجاوه بسیار زیاد است. پیش تنیدگی بسیاری از محدودیت های طراحی بتن معمولی را از بین برده تا سازندگان بتوانند کف ها ، پل ها و دیوارهایی با دهانه هایی حداکثری را بدون هیچ گونه تکیه گاهی احداث کنند.

این مسئله موجب می شود که ساخت مدرسه ، دانشگاه ، پارکینگ ها ، راه آهن ، مخازن آب ، باند فرودگاه ، برج ها ، مجتمع های تجاری و … با استفاده از بتن پیش تنیده امکان پذیر باشد. نتیجه ساخت این سازه ها با استفاده از بتن پیش تنیده بسیار متفاوت از نتیجه ساخت این سازه ها با استفاده از بتن معمولی خواهد بود.

مزایای ساخت سازه های مختلف با بهترین و باکیفیت ترین بتن پیش فشرده

ساخت سازه ها با استفاده از بتن پیش تنیده در میرجاوه ، مزایای بسیار زیادی دارد.

  1. سازه های ساخته شده با بتن پیش تنیده به فولاد و بتن بسیار کمتری نیاز دارند.
  2. سازه هایی که با بتن پیش تنیده احداث شده باشند دارای پارکینگ های بزرگتر و فضاهای بازتری خواهند بود.
  3. سازه های بتن پیش تنیده دارای طول عمر زیادی خواهند بود و تا سالها ماندگار خواهند بود.
  4. زوال بتن بسیار دیر رخ می دهد. بنابراین دیرتر به بازسازی سازه های بتن پیش تنیده نیاز خواهید داشت.
  5. این سازه ها به دلیل مقاومت بالا ، در برابر زلزله های احتمالی میرجاوه از خود مقاومت بسیار خوبی نشان خواهند داد.
  6. هزینه های ساخت و ساز با استفاده از بتن پیش تنیده در میرجاوه بسیار کاهش خواهد یافت.

علل استفاده از بتن با مقاومت بالا در ساخت بتن پیش فشرده

برای ساخت بتن پیش فشرده حتماً باید از بتن مرغوب و با مقاومت بالا استفاده کرد. این مسئله بدان جهت است که بتن با مشکل ترک خوردگی مواجه نشود. ترک های انقباضی در بتن هایی با مقاومت بالا بوجود نمی آیند.

استفاده از بتن با مقاومت بالا به دلیل حفظ چسبندگی با میله در زمان هدایت تنش کششی ضرورت دارد. تنش های انفجاری بوجود آمده در بخش آخری میله ها بدین ترتیب ، کنترل می شوند.

خرید بتن پیش تنیده در میرجاوه

کارخانه بتن پیش فشرده ایران (BPICO) ، یکی از بهترین سازندگان بتن پیش تنیده است که محصولاتش دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی است و این مسئله به افزایش مقاومت سازه ها ، کمک بسیار زیادی می کند.

این مجموعه با توجه به تخصص بالایی که دارد به اصول ساخت بتن پیش تنیده اهمیت زیادی می دهد و همین مسئله سبب کیفیت بالای محصولاتش شده است. با بتن پیش تنیده ساخت این مجموعه بهترین سازه ها را احداث خواهید کرد که از هر نظر با دیگر سازه هایی که تاکنون با بتن معمولی احداث نموده اید ، متفاوت باشد.

قیمت بتن پیش تنیده در میرجاوه

بتن پیش تنیده هر قیمتی که داشته باشد استفاده از آن سبب کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود. زیرا بتن پیش فشرده ، از مصالح ساختمانی مقرون به صرفه است. در تمامی کشورهای دنیا با هدف احداث سازه های مقاوم تر و مقرون به صرفه تر ، از بتن پیش تنیده استفاده می کنند.

بتن پیش فشرده ممکن است در طول سال ، چندین قیمت داشته باشد. زیرا نوسانات قیمت مصالح در سال های اخیر افزایش یافته است و هیچ قیمتی را برای این محصول در روزهای آینده نمی توان پیش بینی کرد. زیرا اتفاقات بازار ارز ، غیرقابل پیش بینی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *