Search
Close this search box.

زاهدان

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در زاهدان با هدف افزایش مقاومت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته استفاده از بتن پیش فشرده ، مزایای دیگری هم دارد.

زاهدان ، مرکز استان سیستان و بلوچستان می باشد. ساخت و سازهای بسیار خوب و باکیفیتی در زاهدان انجام می شود که در اغلب آنها از بتن پیش فشرده استفاده می شود. خرید بتن پیش فشرده و استفاده از آن برای احداث سازه ها از هر نظر سودمند است.

فرآیند پیش‌تنیدگی

پیش تنیدگی در واقع تکنیکی برای ایجاد تنش داخلی در مصالح می باشد. ایجاد تنش در پروسه تولید مصالح به دلیل افزایش مقاومت مصالح در مقابل بارهای خارجی صورت می گیرد. با پیش تنیدگی ، شرایط بسیار خوبی برای از بین رفتن فشار ناشی از بارهای خارجی ایجاد می شود. با این تکنیک بسیار مهم می توان مصالح باکیفیتی تولید کرد.

بتن پیش تنیده با این تکنیک ساخته می شود. بتن پیش تنیده ، شکلی از بتن است که در پروسه تولید ، در معرض کشش قرار می گیرد. نتیجه این کار ، تولید بتنی است که در مقابل تنش های کششی ناشی از بارهای خارجی در زمان بهره برداری دارای حداکثر مقاومت باشد که فلسفه تمایل به استفاده از  بتن پیش تنیده در زاهدان همین مسئله می باشد.

در ساخت بتن مسلح ، چندین میلگرد فولادی در عضو خوابیده می شود که در مقابل تنش های کششی وارده ایستادگی می کند. بتن یک تنه می تواند متحمل بارهای فشاری بسیار زیادی باشد. اما همین بتن درمانده از تحمل بارهای کششی است. بتن پیش تنیده همان بتن شناخته شده است که میلگردهای فولادی پیش تنیده ، جایگزین میلگردهای معمولی شده اند.

ضرورت استفاده از بتن پیش تنیده برای ساخت و سازها در این شهرستان

تنش های فشاری در بتن معمولی به واسطه بتن و تنش های کششی به واسطه میلگردها قابل تحمل هستند. در بتن پیش تنیده اوضاع متفاوت است. در این بتن از ظرفیت باربری بتن به منظور افزایش مقاومت آن در مقابل تنش های کششی بهره گرفته می شود. در واقع تنها میلگردها نیستند که در برابر تنش های کششی ایستادگی می کنند ، بلکه بتن در برابر تنش های کششی مقاومت می کند. بنابراین به استفاده از بتن پیش تنیده در زاهدان برای ساخت و سازها ، اهمیت زیادی داده می شود.

قرارگیری میلگردهای فولادی پیش تنیده در عضو بتنی سبب شکل گیری نیرویی داخلی در پیرامون آن می گردد. این نیرو به صورت مستقیم به دل بتن می رود و موجب پیش تنیدگی بتن می شود. بدین ترتیب بتن در مقابل بارهای وارده دارای حداکثر مقاومت خواهد بود. بنابراین استحکام سازه هایی که با استفاده از بتن پیش تنیده ساخته شده اند بسیار بیشتر از سازه های معمولی است.

انواع بتن پیش تنیده که با روش های نوین ساخته می شوند

بتن پیش تنیده را بر مبنای زمان پیش تنیدگی بتن به دو نوع بتن پیش کشیده و بتن پس کشیده تقسیم می کنند. بنابراین ساخت بتن پیش تنیده در زاهدان ممکن است به یکی از این روش انجام شده باشد.

ساخت بتن پیش کشیدگی بدین صورت است که پیش تنیدگی بتن پیش از بتن ریزی صورت می گیرد. سیم ها و تاندون های فولادی با تنش بالا جهت ساخت این بتن مورد استفاده قرار می گیرند. پیش از بتن ریزی ، پیش تنیدگی کابل ها به میزان هشتاد درصد از مقاومت کششی نهایی انجام می شود و پس از آن یک بتن ریزی انجام می شود. زمانی که بتن خود را گرفت ، تنش های موجود در کابل ها رها شده تا بتن پیش تنیده شود.

ساخت بتن پیش تنیده در زاهدان به روش پس کشیدگی امکان پذیر است. ساخت بتن پس کشیده بدین صورت است که پیش تنیدگی کابل ها بعد از بتن ریزی و سفت شدن بتن انجام می شود. بنابراین این تکنیک تنها در محل پروژه باید انجام شود. پس از بتن ریزی و رسیدن به مقاومت ایده آل متخصصان ، کابل های داخل آن را به شدت در معرض کشش می گذارند و توسط ابزارهای مخصوصی آنها را فیکس نگه می دارند. پس از آن قسمتی از تاندون ها که از قالب بتن بیرون زده اند را قطع می کنند. در این شرایط ، تنش داخل بتن رها شده و بتن پیش تنیده بوجود می آید.

آیا مزایای استفاده از بتن پیش تنیده به گوشتان خورده است ؟

استفاده از بتن پیش تنیده در زاهدان دارای مزایای زیادی برای سازندگان ، مالکان و … خواهد بود.

  1. وزن سازه ها در زاهدان با استفاده از بتن پیش تنیده بسیار کاهش خواهد یافت.
  2. بتن برای طراحان و معماری ، یک انعطاف پذیری بسیار خوب ایجاد می کند.
  3. طول عمر سازه ها با استفاده از بتن پیش تنیده بسیار زیاد می شود. قرار نیست که ترک های بتن به این زودی ها ایجاد شوند.
  4. هزینه های ساخت و ساز در زاهدان را می توان با استفاده از این مصالح 10 الی 15 درصد کاهش داد که این میزان برای پروژه های انبوه ، مبلغ قابل توجهی خواهد بود.
  5. با استفاده از این مصالح می توان بتن ریزی را در قالب بندی های بزرگ جهت احداث کف طبقات انجام داد.

خرید بتن پیش تنیده در زاهدان

با استفاده از بتن پیش تنیده می توان سازه هایی احداث نمود که از مقاومت و کیفیت خوبی برخوردار باشند و برتر از سایر سازه ها باشند. اما موضوعی که لازم است بدان توجه شود ، استفاده از بتنی با حداکثر کیفیت و مرغوبیت است.

کارخانه بتن پیش فشرده ایران ( bpico ) ، تولیدکننده بتن پیش فشرده دارای استانداردهای جهانی است. بنابراین اگر به دنبال بتنی هستید که مزایای گفته شده را برای شما به همراه بیاورد ، این محصول را از کارخانه بزرگ bpico خریداری کنید. قطعاً با استفاده از بتن پیش تنیده ساخت bpico ، به نتیجه موردنظر خود خواهید رسید.

قیمت بتن پیش تنیده در زاهدان

نرخ بتن پیش تنیده اصلاً بالا نیست و عدم استفاده از آن هیچ توجیهی ندارد. زمانی که اطمینان دارید استفاده از بتن پیش تنیده موجب کاهش هزینه ها می شود ، نباید از خرید آن به دلیل بالاتر بودن قیمتش نسبت به بتن معمولی خودداری کنید. با مناسب ترین هزینه می توانید سازه های باکیفیتی را احداث کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *