Search
Close this search box.

خاش

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در خاش ، یکی از بهترین مصالح برای ساخت و سازهای جدید است. برتری بتن پیش تنیده به بتن معمولی ، کاملاً اثبات شده است.

خاش ، یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان است. یکی از مصالحی که استفاده از آن برای ساخت و سازهای این شهرستان از سوی مهندسان و کارشناسان توصیه شده است ، بتن پیش تنیده می باشد.

استفاده از این مصالح از جهات مختلفی به پیشرفت صنعت ساخت و ساز کمک می کند. خرید بتن پیش فشرده برای استفاده در سازه ها هم برای سازندگان و هم برای مالکان به صرفه خواهد بود.

آشنایی با یکی از جدیدترین دستاوردهای مهندسان صنعت ساختمان

بتن پیش تنیده در خاش به عنوان یکی از مصالح ساختمانی جدید و پرسود ، مورداستفاده قرار می گیرد. این مصالح با استفاده از بتن و فولاد و با بهره گیری از تکنولوژی پیش تنیدگی ساخته می شود. کیفیت متریالی که برای ساخت بتن پیش تنیده به کار می رود ، تفاوت چشمگیری با کیفیت متریال مورداستفاده برای ساخت بتن معمولی دارد.

فولاد به کار رفته برای ساخت بتن مسلح غالباً تنش تسلیم در بازه 200 الی 300 نیوتون بر میلی متر مربع را دارا می باشد. اما فولاد به کار رفته در ساخت بتن پیش تنیده دارای مقاومت تسلیم 2100 نیوتون بر میلی متر مربع می باشد. کابل های به کار رفته در ساخت فولاد ، تحت تنش پیش از اعمال بارهای خارجی گذاشته می شود. لذا ساخت بتن پیش تنیده نیازمند فولاد مقاوم است.

یکی از دلایل ترجیح داده شدن بتن پیش تنیده به بتن معمولی ، مقاومت کششی بالای بتن پیش تنیده است. بتن معمولی هرگز چنین مقاومت کششی را ندارد و همین مسئله موجب استقبال بالای سازندگان به استفاده از بتن پیش تنیده در خاش شده است.

پیش تنیده پیش ساخته یا پیش تنیده کارگاهی

جهت استفاده از مصالح سازه ای و باربر ، دو راه مرسوم پیش پای سازندگان و مهندسان است. استفاده از روش های پیش ساخته و یا ساخت در کارگاه از جمله این روش های مرسوم هستند که هر یک مزیتی بر دیگری دارند.

جهت حمل بتن پیش تنیده پیش ساخته ، آرماتورهایی جداگانه ای ویژه جابه جایی ، کار گذاشته می شود. به دلیل ساخت در کارخانه کاملاً اصول ساخت رعایت می شود. اما بتن های پیش تنیده ساخته شده در کارخانه ها راحت تر حمل و نقل می شوند و نیازمند آرماتورهای مخصوصی برای جابه جایی نیستند اما ممکن است به کیفیت ساخت بتن های پیش تنیده تولیدی کارخانه ها نباشند که قطعاً هم همینگونه است. خرید بتن پیش تنیده از بهترین کارخانه تیرچه پیش تنیده بسیار حائز اهمیت است.

کدام تکنیک ساخت بتن پیش تنیده ؟ پس کشیدگی یا پیش کشیدگی

ساخت بتن پیش تنیده در خاش به دو صورت انجام می شود. بتن پیش تنیده به دو صورت پیش کشیده یا پس کشیده ساخته می شود. در ساخت بتن پیش تنیده پس کشیده کابل ها و آرماتورها پس از دوغاب ریزی کابل ها تحت کشش لازم قرار می گیرند. ولی در روش پیش کشیده ، پیش از بتن ریزی این کار را انجام می دهند و کشش موردنظر را ایجاد می کنند.

در متد پس کشیده یا غیرچسبنده ، قطعات فلزی تا پیش از پیش تنیده شدن باید به بتن کاملاً پیوند بخورند. زیرا در صورت تمایل و چسبندگی اصلاً پیش تنیده کردن و یا کشش قابل انجام نیست. ولی در تکنیک پیش کشیدگی یا چسبندگی به دلیل اینکه پیش از اجرا ، اجزای کششی کاملاً پیش تنیده می شوند ، اختلالی برای پیوند به بتن وجود ندارد.  استفاده از تکنیک پس کشیده برای ساخت بتن پیش تنیده در کشور ما مرسوم تر است.

نتایج مهمی که به علت استفاده از بتن پیش تنیده بدست می آید

با استفاده از بتن پیش تنیده در خاش می توان به نتایج مهمی دست پیدا کرد :

  1. مزایای اقتصادی استفاده از بتن پیش تنیده مورد توجه سازندگان و صاحبان پروژه ها قرار می گیرد. کاهش هزینه ها ، دستاورد مهمی است.
  2. سازه های خاش که با این مصالح ساخته می شوند ، به این زودی ها به بازسازی نیاز پیدا نمی کنند.
  3. مقاومت سازه های خاش که با این مصالح ساخته شده اند ، سبب می شود که زمین لرزه نتواند خسارت زیادی ایجاد کند.
  4. با استفاده از بتن پیش تنیده در خاش می توان ارتفاع سازه ها را کاهش داد و از این نظر استفاده از بتن پیش تنیده بسیار سودمند است.
  5. وزن سازه های بتن پیش تنیده بسیار کمتر از سازه های بتن معمولی است و سبکی سازه ها بهترین نتیجه استفاده از بتن پیش تنیده است.
  6. سازه های خاش که با استفاده از این مصالح ساخته شده اند ، ستون های کمتری داشته و فضای بیشتری داشته و پرتی کمتری دارند.
  7. تعداد پارکینگ های سازه های بتن پیش تنیده را بیشتر می توان درنظر گرفت. این مسئله هم به دلیل حذف ستون های متعدد است.

خرید بتن پیش تنیده در خاش

بتن پیش تنیده موردنیاز سازه های خود را از کارخانه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، خریداری کنید. کیفیت و مرغوبیت بتن پیش تنیده ساخت این مجموعه ، عالی است و به همین علت سازندگان مطرح و بزرگ ، بتن های پیش تنیده موردنیاز خود را از این مجموعه خریداری می کنند.

ما به شما مشتریان خاشی پیشنهاد می کنیم که سازه های خود را با استفاده از محصولات این کارخانه احداث کنید تا کیفیت و مقاومت آنها را افزایش دهید. برای استفاده از بهترین ها ، کار دشواری ندارید و تنها کافیست که سفارش محصولات خود را به کارخانه bpico ارائه دهید.

قیمت بتن پیش تنیده در خاش

نرخ بتن پیش تنیده بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که مهمترین آنها شامل ضخامت بتن ، طول تیرچه پیش تنیده ، کیفیت بتن مورد استفاده ، مرغوبیت و مقاومت فولاد مورداستفاده ، دستگاه های مورداستفاده برای ساخت بتن پیش تنیده و … می باشند. قطعاً با استفاده از بتن پیش تنیده ساخت bpico ، با حداقل هزینه ها می توانید بهترین و مقاوم ترین سازه ها را بنا کنید. کیفیت ، برای bpico حرف اول را می زند و به همین علت این مجموعه باکیفیت ترین ها را تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *