Search
Close this search box.

طبس

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در طبس ، کاربردهای زیادی دارد که بیشترین آنها مربوط به ساختمان سازی می باشد. استفاده از این مصالح از هر جهت سودمند است.

طبس از شهرستان های استان خراسان جنوبی است. یکی از مصالحی که به پیشرفت ساختمان سازی در این شهرستان کمک می کند ، بتن پیش فشرده است. بتن پیش فشرده برای ساخت پل ، ساختمان ، باند فرودگاه ها ، اتوبان سازی ، احداث تانکرها و … کاربرد دارد. اما به استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی توجه بیشتری شده است.

این محصول به دست دانشمند اروپایی در سال 1886 ساخته شد. اگر در آن زمان به استفاده از این محصول مانند امروز توجه می کردند ، صنعت ساختمان سازی پیشرفت بهتری می کرد و بسیاری از ساختمان های احداث شده از کیفیت بالاتری برخوردار می شدند.

کمی بیشتر با بتن پیش تنیده آشنا می شویم

 استفاده از بتن پیش تنیده در طبس ، چند سالی است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. بتن پیش تنیده دارای مقاومت بسیار خوبی است و تمامی متخصصان با این مسئله موافق هستند. مقاومت فشاری و کششی بتن پیش تنیده ، هر دو عالی است. همین مسئله سبب می شود که کمتر سازنده و مهندسی میان انتخاب بین بتن پیش تنیده و بتن آرمه ، بتن آرمه را انتخاب کند.

بتن پیش تنیده قادر است در برابر تنش های کششی و فشاری ، یک تنه مقاومت کند. این محصول با استفاده از برترین متریال ساخته شده است. فولاد و بتن مورد استفاده در بتن معمولی با فولاد و بتن مورد استفاده در بتن پیش تنیده ، به لحاظ کیفی دارای تفاوت بسیار زیادی است. به گونه ای که می توان تفاوت کیفیت و مقاومت بتن آرمه با بتن پیش تنیده را از زمین تا آسمان دانست. بتن پیش تنیده را باید از حرفه ای ترین تولیدکننده تیرچه پیش تنیده خریداری نمود.

در پیش تنیدگی چه اتفاقی رخ می دهد ؟

با روند ساخت بتن پیش تنیده در طبس بیشتر آشنا می شویم. بتن پیش تنیده بر اساس فناوری پیش تنیدگی درست شده است که به تازگی به استفاده از آن توجه زیادی شده است. در پیش تنیدگی ، یک تنش ثابت و دائمی را در عضوی از بتن ایجاد می کنند. این تنش باید با تنش های حاصل از بارهای مختلف ، تن به تن شده و در نهایت آنها را شکست دهد و موفق به خنثی شدن آنها شود.

پیش تنیده کردن عضو بتنی را به این علت انجام می دهند که تنش های کششی و ترک های حاصل از لنگر خمشی را به شدت کم کنند. بتن معمولی نمی تواند این اهداف را اجرایی کند ، زیرا در برابر کشش بسیار ضعیف عمل می کند.

دلیل نداشتن خیز به طرف پایین در بتن پیش فشرده

یکی از مزایای بتن پیش تنیده در طبس ، نداشتن خیز به سمت پایین است. نداشتن خیز به سمت پایین تیرهای بتن پیش فشرده ، متأثر از بارهای سبک تر است. چرا که پیش از اعمال بارهای سرویس ، متأثر از نیروهای پیش تنیدگی کمی خیز به طرف بالا و در تیر ایجاد می شود که میزان خیز به طرف پایین را کاهش می هد. بنابراین استفاده از بتن پیش فشرده از این حیث هم ، سودمند است.

چندین مزیت مهم بتن پیش تنیده که بتن معمولی فاقد چنین مزایایی است

  1. وزن کمتر سازه های بتن پیش تنیده کاملاٌ موردتأیید سازندگان است. سازندگان به خوبی می دانند با استفاده از بتن پیش تنیده تا چه اندازه می توانند سازه های خود را سبک کنند.
  2. هزینه های ساخت و ساز در شهرستان طبس با استفاده از بتن پیش تنیده در طبس بسیار کمتر خواهد شد. صرفه جویی حاصل از استفاده از بتن پیش تنیده را می توان به صرف هزینه برای زیبایی نما و یا خرید تجهیزات بهتر برای ساختمان اختصاص داد.
  3. با بهره گیری از بتن پیش فشرده ، خبری از ترک های دائمی که ظاهر بسیار بدی دارند و وجود آنها خسارت بار است ، نخواهد بود.
  4. بتن پیش فشرده دارای انعطاف بسیار خوبی است و انعطاف پذیری بسیار خوب آن ، از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. اینکه مصالحی ضمن مقاومت بالا دارای خاصیت انعطاف پذیری باشد ، واقعاً عالی است.
  5. با استفاده از بتن پیش تنیده در طبس می توان به کاهش ارتفاع سازه ها ، صد درصد امیدوار بود. این کاهش ارتفاع می تواند از چندین نظر برای سازندگان سودمند باشد.
  6. اگر زمین لرزه ای در طبس رخ بدهد ، سازه های بتن پیش تنیده کمتر آسیب خواهند دید. همچنین به دلیل تأخیر در ریزش سقف ، ساکنین مجال این را خواهند داشت که از ساختمان بگریزند.
  7. سازه هایی که در طبس با استفاده از بتن پیش فشرده احداث گردند ، ستون های کمتری خواهند داشت. زیرا امکان کارگذاری دهانه های بزرگتر وجود دارد. به حداقل رساندن ستون ها ، شرایط بهتری برای نقشه کشی طبقات و درنظر گرفتن موقعیت برای پارک خودرو ایجاد می کند.

خرید بتن پیش تنیده در طبس

هر بتن پیش تنیده ای می تواند هفت مزیتی که بیان نمودیم را برای شما به همراه داشته باشد ؟ خیر. تنها بتن های پیش تنیده مرغوب و باکیفیت می توانند سازه ها را مقاوم ، باکیفیت ، ضدزلزله ، مقرون به صرفه ، منعطف و … کنند. چنین بتن هایی را تنها می توانید از کارخانه بتن پیش فشرده ایران (bpico ) خریداری کنید. کارخانه bpico به شما نشان می دهد که بتن پیش تنیده باکیفیت چیست و چقدر با بتن های پیش تنیده بی کیفیت ، تفاوت دارد. برای احداث بهترین سازه ها در طبس ، بهترین و باکیفیت ترین مصالح ساختمانی را خریداری کنید. بنابراین باید به سراغ حرفه ای ها بروید. کارخانه bpico ، منتظر سفارشات شماست.

قیمت بتن پیش تنیده در طبس

نرخ بتن پیش فشرده از چندین عامل مهم تأثیر می گیرد. کارخانه های حرفه ای سعی ندارند که با تعیین قیمت های نجومی برای محصولات خود ، یک شبه پولدار شوند. آنها جایگاه و اعتبار خود را دارند و جایگاه خود را با هدف های کوتاه مدت به خطر نمی اندازند. مرغوب ترین بتن پیش تنیده در قیمت مناسب را از کارخانه بتن پیش فشرده ایران (bpico) خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *