Search
Close this search box.

سقز

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در سقز را از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در ایران خریداری کنید تا کیفیت سازه های خود را بهبود ببخشید.

شهرستان سقز ، در استان کردستان واقع شده است. سقز بر اساس آخرین سرشماری انجام شده ، حدود 230000 نفر جمعیت دارد. استفاده از جدیدترین مصالح ساختمانی برای ساخت و سازهایی که در سقز انجام می شود ، به شدت توصیه می شود.

بتن پیش فشرده از برترین مصالح ساختمانی جدید است که سازه های ساخته شده با آن از جهات مختلف با سازه های ساخته شده با بتن معمولی ، متفاوت است. استفاده از تجربه دیگر سازندگان موجب شده است که در اغلب ساخت و سازهای جدید از بتن پیش فشرده استفاده شود.

پیش تنیده کردن یعنی …

با استفاده از بتن پیش تنیده در سقز ، سازه های مقاوم و سبکی ایجاد می کنید. پیش تنیده کردن به معنای وارد کردن تنش های فشاری پیوسته پیش از اعمال بارهای ناشی از بهره برداری در سازه است که موجب افزایش مقاومت بتن می شود. در نتیجه وارد کردن تنش های ذکر شده ، میزان زیادی از تنش های کششی از بین می رود.

با خواباندن کابل های کشیده شده فولادی و کنترل آنها از طرفین ، یک تنش فشاری پیوسته در مقطع بتنی بوجود می آید. تارهای تحتانی و تارهای بالایی در طول اعضای خمشی حتماً در معرض کشش قرار می گیرند. در مقاطع پیش تنیده این امکان وجود دارد که با جابه جایی کابل ها ، میزان تنش فشاری و نحوه پخش آنها را مدیریت نمود.

انواع تکنیک های مختلف پیش تنیدگی ( پیش کشیده و پس کشیده )

بتن پیش تنیده در سقز ، به روش های مختلفی ساخته می شود. در تکنیک پیش کشیده ، نخست باید کابل ها را روی بسترهای پیش ساخته و مابین اول و آخر آن کشیده و سپس بتن ریزی را انجام دهند. زمانی که مقاومت ایده آل ایجاد شد ، اضافات کابل ها را بریده و نیروی کششی به شکل فشاری به بتن وارد می شود. کارخانه ها بدین روش به ساخت بتن اقدام نموده و این محصولات را به صورت پیش ساخته عرضه می کنند.

یک تولیدکننده تیرچه پیش تنیده ممکن است از دستورالعمل های مختلفی برای ساخت بتن پیش تنیده استفاده کند. دو روش رایج برای اعمال پیش تنیدگی عبارت است از :

پیش تنیدگی به صورت پیش کشیده : یک روش متداول برای ساخت بتن پیش تنیده در سقز این است که کابل ها را در بتن بخوابانند و بتن ریزی کنند. سپس ، اندکی صبر کرده تا قدرت استحکام بتن بیشتر شود. پس از این مرحله ، عملیات کشش انجام می شود. کابل هایی که درون قطعات پس کشیده جای می گیرند ، به دو روش نچسبیده و چسبیده پیاده سازی می شوند.

پیش تنیدگی به صورت پس کشیده : روش دیگری که در ساخت بتن پیش تنیده مرسوم است ، پس کشیده است. در سیستم چسبیده و نچسبیده ، اساس کار متفاوت است.

در سیستم چسبیده ، چندین کابل را درون غلاف فلزی گذاشته و تمامی آنها را به یک سو هدایت می کنند. تمامی غلاف ها را در موقعیت ایده آلی در قالب قرار داده شده و بتن ریزی را انجام می دهند و صبر می کنند تا پایداری بتن افزایش پیدا کند. مواد خاصی را درون غلاف با هدف گره خوردن بهتر کابل و بتن به یکدیگر تزریق می کنند. در ادامه روند پیش تنیدگی و ساخت بتن پیش تنیده در سقز ، بتن و کابل به پیوند ایده آل با یکدیگر می رسند.

در سیستم نچسبیده ، اوضاع اندکی متفاوت است. نیروی فشاری توسط مهارهای آخری به بتن اعمال می شود. کابل با بتن ، پیوند ایده آل را در این مرحله ندارد. در این تکنیک ، هر یک از کابل ها را درون غلاف پلاستیکی گذاشته و از طریق ابزاری ، کنترل می کنند. در اینجا لزومی ندارد که میان بتن و کابل ، پیوند بهتری ایجاد کنند. در این سیستم ، تزریق مواد هم انجام نمی شود. از این تکنیک برای ساخت اجزای بتنی که نازک هستند ، استفاده می شود.

مزایای استفاده از بتن پیش تنیده در سقز

با استفاده از بتن پیش تنیده می توان از چندین مزیت مهم بهره برد.

  1. با استفاده از بتن پیش تنیده به کاهش وزن سازه ها ، کمک زیادی می توان کرد. سبک سازی سازه ها ، از جهات مختلفی حائز اهمیت است. سازه های سبک در زمان بروز زمین لرزه ، خسارت های کمتری ایجاد می کنند. در ساختمان سازی های جدید به سبک سازی سازه ها ، اهمیت بسیار زیادی می دهند
  2. کاهش هزینه های ساخت و ساز ، یکی از مهمترین دستاوردهای استفاده از بتن پیش فشرده می باشد. زیرا با استفاده از بتن پیش فشرده ، نیازی به اجرای برخی از ستون ها و پایه ها نیست. همچنین استفاده از بتن پیش تنیده در سقز موجب کاهش ضخامت سقف سازه ها در سقز می شود که این مسئله خود منجر به کاهش مصرف مصالح می شود.
  3. طول عمر سازه ها در سقز با بهره مندی از بتن پیش فشرده ، افزایش چشمگیری خواهد داشت. زیرا بتن پیش تنیده بر اساس تکنولوژی نوین ساخته شده است که موجب کاهش ایجاد ترک در سازه ها در سقز و طول عمر بیشتر سازه ها می شود. بنابراین نیازی نیست که زود به زود برای بازسازی سازه ها اقدام کنید.
  4. مقاومت و استحکام سازه های پیش تنیده بسیار بالا است. قطعاً هر خریداری تمایل دارد سازه هایی را خریداری کنید که حداکثر مقاومت را داشته باشد.

خرید بتن پیش تنیده در سقز

با استفاده از بتن پیش تنیده می توانید بهترین سازه ها در سقز را احداث کنید. تنها استفاده از این محصول در ساخت سازه ها شرط نیست ، بلکه باید به خرید این محصول از کارخانه ای حرفه ای اهمیت داد. کارخانه هایی که به ساخت استاندارد بتن پیش فشرده اهمیت بدهند.

مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، یکی از برترین کارخانه های تولید این محصول است که استاندارد بودن محصولات آن کاملاً تأیید شده است. لذا هموطنان عزیز در شهرستان سقز می توانند انواع بتن های پیش تنیده موردنیاز خود را از این کارخانه بزرگ خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *