Search
Close this search box.

ارومیه

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در ارومیه ، به عنوان مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی برای ساخت و سازهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ارومیه ، یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است. ساخت و سازهایی که در این شهرستان قرار است انجام شود ، بهتر است با استفاده از مصالحی صورت بگیرد که هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد و هم از لحاظ کیفیت و مقاوم در سطح بسیار خوبی باشند.

ساخت و سازهای جدید نسبت به گذشته ، تغییرات زیادی کرده است. تمامی سازندگان و مهندسان به مزایای استفاده از مصالح ساختمانی جدید که بر اساس فناوری های مدرن ساخته شده اند ، آگاه شده اند. یکی از مصالحی که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد ، بتن پیش تنیده می باشد.

تاریخچه بتن پیش تنیده و آشنایی با ویژگی های آن

استفاده از بتن پیش تنیده در ارومیه در سال های اخیر به شدت موردتوجه سازندگان قرار گرفته است. در حالیکه این نوع مصالح ساختمانی به تازگی تولید نشده است و سالهاست که از طراحی و ساخت آن می گذرد. مصری ها اولین بار حدود 5000 سال از بتن پیش تنیده استفاده کردند. مصری ها به منظور اتصال چوب های قایق و بدنه آنها به همدیگر ، از تیغ های آهنی تحت گرما استفاده نمودند که این شیوه را به نوعی می توان همان خاصیت پیش تنیدگی دانست.

شخصی آمریکایی برای نخستین بار توانست در بتن تنشی بوجود بیاورد تا از این راه موجب افزایش مقاومت آن شود.  ابداع این شخص در سال 1886 ثبت شد. مدتی پس از این اتفاق ، شخصی آلمانی الاصل توانست نخستین تیرچه با ویژگی پیش تنیدگی را در سال 1888 و با گذاشتن میله فولادی داخل دال بتنی تولید کند. بعد از چندین سال در سال 1896 ، یک فرد اتریشی از تئوری پیش تنیدگی بهره گرفت و با کمک آن ، بتن آرمه را ساخت. به تدریج ، تغییراتی در این زمینه صورت گرفت تا در نهایت در سال 1953 کنگره جهانی پیش تنیدگی در شهر لندن تأسیس شد.

استفاده از بتن پیش تنیده در ارومیه به دلیل ویژگی هایی که دارد ، همواره رو به افزایش است. مهمترین ویژگی های بتن پیش تنیده شامل مقاومت و پایداری بالا است. سازه های خود در شهرستان مراغه را می توانید با استفاده از بتن پیش فشرده ، مستحکم کنید.

مزایایی از بتن پیش تنیده که احتمالاً نمی دانستید

– با استفاده از بتن پیش تنیده می توانید پلان های انعطاف پذیرتری را ایجاد کنید. شما می توانید پلان ها را به چندین طرح ، بکشید. طراحان ساختمان از طراحی پلان سازه های بتن پیش تنیده لذت می برند.

– زمانی که از بتن پیش تنیده در ارومیه برای ساخت سازه ها استفاده می کنید ، احتمال ایجاد ترک به شدت کمتر می شود که این مسئله به تدریج موجب دوام بیشتر سازه های بتن پیش تنیده در ارومیه می شود. کدام سازنده ای است که از طولانی شدن عمر سازه های خود خوشحال نشود. بنابراین ترغیب سازندگان و مهندسان به استفاده از بتن پیش تنیده ، بی دلیل نیست. 

– سقف تیرچه پیش تنیده دارای ضخامت کمتری از سایر سقف ها است و همین مسئله در کاهش ارتفاع کلی سازه و کاهش طول رمپ پارکینگ تأثیرگذار است. مزیت دیگری که این مسئله دارد ، کاهش وزن سازه است. سازه های سبک در برابر زمین لرزه ، واکنش بهتری نشان می دهند. بنابراین خسارت های ناشی از زمین لرزه کمر شما را نخواهد شکست.

بتن آرمه یا بتن پیش تنیده در ارومیه ؟

سازه هایی که با استفاده از بتن پیش تنیده ساخته شده اند دارای حداکثر مقاومت در برابر انواع فشارها و تنش ها می باشند. لذا سازه های بتن پیش تنیده از خرابی تا حد زیادی مصون هستند. اما در سازه های بتن معمولی ، شرایط متفاوت است. درصد زیادی از فشار و تنش ها از طریق میلگردهای فولادی دریافت شده که این مسئله موجب وارد شدن فشار زیادی به بتن می شود. در نتیجه بتن ترکیده و ساختمان های بتن معمولی ، آسیب زیادی می بینند. این مقایسه ساده نشان می دهد که بتن پیش تنیده و بتن معمولی ، تفاوت زیادی دارند. اگر سازه های خود در شهرستان ارومیه را می خواهید چند طبقه احداث کنید ، حتماً از بتن پیش تنیده استفاده کنید. نتایج استفاده از بتن پیش تنیده و بتن آرمه ، کاملاً متفاوت از یکدیگر است.  

ده کاربرد بتن پیش فشرده

با استفاده از بتن پیش تنیده در ارومیه می توانید ساختمان های مسکونی ، ساختمان های اداری ، باشگاه ها ، مجتمع های تجاری ، پل ، ویلا ، رستوران ، مغازه ها ، پارکینگ های طبقاتی و سینما احداث نمود. اگر درباره استفاده از بتن پیش تنیده برای ساخت سازه های خود ، سؤالاتی دارید می توانید با کارشناسان حرفه ای و متخصص ما درمیان بگذارید تا اطلاعات و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. به طور کلی برای ساخت هر سازه ای که نیاز به دهانه بلند است می توان از بتن پیش تنیده استفاده کرد.

خرید بتن پیش تنیده در ارومیه

بتن پیش تنیده ، مصالحی است که باید با استفاده از متریال باکیفیت و دستگاه های جدید ساخته شود تا کیفیت و مرغوبیت لازم را دارا باشد. در این راستا باید بتن پیش تنیده را از مجرب ترین و حرفه ای ترین کارخانه های تولید بتن پیش تنیده خریداری کنید. مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، ارائه دهنده بتن های پیش تنیده استاندارد و درجه یک در ایران است و این محصولات را به مشتریان گرامی در شهرستان ارومیه عرضه می کند.

قیمت بتن پیش تنیده در ارومیه

با استفاده از بتن پیش فشرده از مزایای اقتصادی زیادی برخوردار خواهید شد. درباره هزینه ها نخست باید بدانید که استفاده از بتن پیش تنیده ، مقرون به صرفه است. حال با انتخاب یک کارخانه تولید بتن پیش تنیده که خوشنام و خوش سابقه است ، بتن های پیش تنیده مرغوب را با قیمت مناسب خریداری خواهید نمود. عوامل گوناگونی بر نرخ بتن پیش تنیده تأثیر می گذارند که مشتریان باید با آگاهی کامل به آنها ، به خرید بتن پیش تنیده اقدام کنند. کیفیت مواد اولیه ، ابعاد بتن پیش تنیده و … از جمله این عوامل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *