Search
Close this search box.

دورود

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در دورود از مصالح ساختمانی مقرون به صرفه و مقاوم به حساب می آید که استفاده از آن از هر نظر منفعت خواهد داشت.

دورود از شهرستان های استان لرستان می باشد که مرکز آن شهر دورود است. در این شهرستان بسیار زیبا ، جمعیتی حدود 175000 نفر ساکن هستند. در این شهرستان ، ساخت و سازهایی در حال انجام است که برخی از آنها به شیوه جدید ساخته می شوند.

سازندگانی که به ساخت و سازهای اصولی خود اهمیت می دهند ، از مصالح ساختمانی جدید استفاده نموده و به استانداردهای ساخت و ساز توجه دارند. یکی از مصالح ساختمانی که جدیداً مورد توجه سازندگان قرار گرفته است ، بتن پیش تنیده می باشد.

استفاده از فولاد و بتن به سبکی جدید برای ساخت بتن پیش فشرده

استفاده از بتن پیش تنیده در دورود ، حتماً سودمند خواهد بود. تفاوت بتن آرمه با بتن پیش تنیده در این است که در بتن پیش فشرده از فولاد و بتن به صورت مؤثرتر استفاده شده تا عضو بتنی علاوه بر مقاومت فشاری بالا ، دارای مقاومت کششی بالا هم باشد.

کیفیت بتن و فولاد به کار رفته در بتن پیش تنیده بسیار بالا است. اما مسئله مهم که موجب تفاوت اصلی بتن پیش تنیده با سایر انواع بتن شده است ، استفاده از فناوری پیش تنیدگی است. فناوری پیش تنیدگی ، تنها ترکیب بتن و فولاد نیست ، بلکه ترکیب این دو با توجه به اصول مهمی است. طبق این اصول ، بتن را فشرده نموده تا به حداکثر مقاومت برسند. همچنین ، فولاد را تحت کشش قرار داده و سپس مکث نموده تا به روال عادی به حالت اولیه خود برگردد که این کار موجب قدرتمندتر شدن آن می شود.

بتن پیش فشرده در مقایسه با بتن مسلح مزایایی دارد

با خرید بتن پیش تنیده در دورود می توانید به افزایش استحکام و مقاومت سازه های خود کمک کنید. البته مزایای استفاده از بتن پیش تنیده ، تنها به این موارد ختم نمی شود.

– در بتن آرمه تنها بخشی از مقطع در مقابل بارهای وارده ، ایستادگی می کند. اما در بتن پیش فشرده ، تمام مقطع بتن پیش تنیده در مقابل بارهای وارده ایستادگی می کند.

– اندازه دهانه های تیرهای پیش تنیده به نسبت بتن آرمه ، کاملاً بیشتر است.

– زیاد بودن دهانه های تیرهای پیش تنیده سبب می شود که ستون های کمتری در مرکز زده شود و در نتیجه بتوان فضای بیشتری را برای پارک تعداد ماشین های بیشتری اختصاص داد.

– مهمترین مزیت استفاده از بتن پیش تنیده در دورود این است که بتن پیش تنیده ، ترک نخورده یا ترک بسیار کمی می خورد. بنابراین بافت سازه ها بهتر حفظ شده و طول عمر سازه ها افزایش پیدا می کند.

– با استفاده از این مصالح ، ساختمان ها سبک تر ساخته خواهند شد. در نتیجه ، زمین لرزه های شهرستان دورود ، خرابی کمتری به بار خواهد آورد.

– استفاده از بتن پیش تنیده به چندین دلیل موجب کاهش مصرف مصالح ساختمانی خواهد شد. با توجه به گرانی مصالح ساختمانی ، صرفه جویی در مصرف مصالح بسیار حائز اهمیت است.

– میزان انحراف تیرهای بتن پیش تنیده بسیار اندک است.

دو روش تولید بتن پیش تنیده به شرح ذیل است :

  1. بتن پیش کشیده : برای ساخت بتن پیش تنیده در دورود به این روش باید تاندون ها را تا حد معینی کشیده و سپس بتن ریزی کنند تا استحکام لازم میان بتن و میلگرد بوجود بیاید. آرماتورها در این حالت خورده نشده و یک تنش فشاری به صورت مستقیم به بتن وارد می شود.  در این شرایط ، میلگردها در حال تلاش برای بازگشت به حالت اولیه خود هستند. ولی به دلیل ارتباط محکمی که با بتن دارند ، مقاومت فشاری بتن در حد بسیار زیادی خواهد بود. از این تکنیک ساخت بتن پیش تنیده برای ساخت مراکز صنعتی ، فرودگاه ها ، ساختمان های مسکونی و اداری ، بنادر و … استفاده می شود.
  2. بتن پس کشیده : در این روش ساخت بتن پیش تنیده در دورود ، نخست به سراغ بتن ریزی می روند و پس از آن میلگردها را تحت کشش قرار می دهند. خواباندن آرماتورها باید در محل مناسبی انجام شود. سپس بتن ریزی را مطابق با روش قبل ، انجام می دهند. هنگامی که بتن سفت شد ، از جک های هیدرولیکی استفاده شده تا میلگردها را تحت کشش قرار دهند. وقتی که جک ها را بر می دارند ، کشش همچنان پابرجاست و در حال انتقال فشار به بتن است. پس از این مرحله ، باید بخش اضافی میلگردها را برش داد و به منظور پیشگیری از زنگ زدگی ، دوغاب کاری را انجام دهند. با این تکنیک می توان دال ها را در سازه های بزرگ اجرا کرد.

خرید بتن پیش تنیده در دورود

مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، یکی از حرفه ای ترین سازندگان بتن پیش تنیده است که محصولاتش دارای مقاومت و کیفیت بسیار بالایی است. با خرید بتن پیش تنیده موردنیاز سازه های خود ، به مقاوم سازی و سبک سازی سازه های خود کمک کنید.

تمامی سازندگانی که یکبار برای سازه های خود از بتن پیش تنیده ساخت bpico استفاده نموده اند ، برای ساخت سازه های بعدی خود مجدداً به خرید بتن پیش تنیده از این مجموعه اقدام نموده اند. این مسئله نشان می دهد که کیفیت بتن های پیش تنیده این مجموعه تا چه اندازه بالا است.

قیمت بتن پیش تنیده در دورود

نوسانات شدید ارز مانع از این می شود که بتوان قیمت ثابتی را برای بتن پیش تنیده اعلام نمود. شما باید برای اطلاع دقیق از نرخ روز بتن پیش تنیده با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. قطعاً کیفیت و قیمت بتن پیش تنیده ساخت bpico را خواهید پسندید.

مجموعه bpico ، بر اساس فاکتورهای تعیین کننده قیمت همانند ابعاد ، میزان فولاد و بتن مصرفی ، کیفیت مواد اولیه و … نرخ بتن پیش تنیده را مشخص نموده و یک سود منطقی و مناسبی به هزینه ساخت آن اضافه می کند. لذا اطمینان داشته باشید که مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، بهترین کارخانه برای تأمین بتن های پیش تنیده موردنیاز سازه های کوچک و بزرگ شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *