Search
Close this search box.

سرابله

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در سرابله ، یکی از مصالحی است که برای ساخت و سازهای این شهرستان قطعاً مفید و سودمند خواهد بود.

یکی از کاربردی ترین انواع بتن ، بتن پیش فشرده می باشد که بر مبنای فناوری جدید ساخته شده است. سرابله ، یکی از شهرستان های استان ایلام است. در این شهرستان ، ساخت و سازهای متعددی انجام می شود که در برخی از آنها از مصالح ساختمانی جدید مانند بتن پیش فشرده استفاده می شود.

خرید بتن پیش فشرده ، از چندین جهت برای سازندگان و خریداران سودمند خواهد بود. اگر تمایل دارید با استفاده از بتن پیش تنیده سازه های خود را احداث کنید ، بهتر است ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید تا در این باره به اطلاعات سودمندی دست پیدا کنید.

مفهوم اصلی پیش تنیدگی در عضو بتنی

توضیحات مفیدی درباره این محصول به خریداران بتن پیش تنیده در سرابله ارائه می دهیم. بتن مسلح از یک نظر دارای ضعف است و آنهم این است که میزان زیادی از مواد تنها برای جابه جایی فولادها به دور از مرکز ثقل قسمت های خم گردیده است. اما با ارائه فناوری پیش تنیدگی ، این ضعف بتن مسلح رفع شده است.

در بتن پیش تنیده ، مواد در حالتی قرار گرفته که امکان بهره برداری از کل قسمت های بتن وجود دارد. بتن تولید شده بر اساس فناوری پیش تنیدگی در برابر هرگونه تنش های ناشی از بارهای اضافی مقاوم است. اعمال تنش های از قبل اعمال شده در زمان ساخت بتن موجب می شود که بتن پیش تنیده در برابر کشش و فشار بیشترین مقاومت را داشته باشد.

استفاده از بتن پیش تنیده در سرابله برای سازه های بسیار بزرگ ، مزایای زیادی دارد. بزرگترین پل ها را می توان با استفاده از این محصول ، احداث کرد. مزیت احداث پل با بتن پیش تنیده این خواهد بود که بدون نیاز به طراحی پایه یا ستون در میانه ها می توان پل را پیاده سازی کرد.

آیا می دانید که پیش تنشی و پس تنشی چه تفاوت هایی دارند ؟

بتن پیش تنیده به دو روش پیش تنشی و پس تنشی تولید می شود. این دو روش دارای تفاوت هایی است. تولیدکننده تیرچه پیش تنیده ممکن است از روش های مختلفی برای ساخت بتن پیش تنیده با توجه به شرایط موجود استفاده کند.

در روش پیش تنش ، فولاد را در مرحله مشخصی قرار داده و توسط یک نیروی تدارک دیده از قبل تنش اعمال می شود. بتن ریزی را انجام داده و صبر نموده تا خشک شوند. پس از خشک شدن بتن ، تنش آزاد می گردد تا پیش تنش بوجود بیاید. روش پیش تنش ، تکنیک مؤثری برای ساخت بتن پیش تنیده در سرابله است. ساخت بتن به این روش در کارخانه قابل انجام است.

در روش پس تنش ، مواد فولادی را تحت تنش قرار می دهند که این مواد بعد از سفت شدن بتن در درون آن عضو قرار داده شده اند. با ساخت بتن پیش تنیده به این روش می توان مقاومت کششی بتن را به بیشترین مقدار خود رساند که این مسئله نتایج مثبتی را به همراه دارد.

موارد مصرف بتن پیش فشرده از کاربردهای کوچک تا کاربردهای بزرگ

بتن پیش فشرده در حوزه های مختلفی کاربرد دارد. با استفاده از این محصول می توان سازه های کوچک و بزرگی را احداث نمود. به طور مثال یکی از کاربردهای بتن پیش تنیده در سرابله ، ساخت ساختمان های مسکونی است. ساخت ساختمان های مسکونی با استفاده از بتن پیش تنیده بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

ساخت مخزن آب ، نمونه دیگری از کاربردهای مهم بتن پیش فشرده است. بنابراین در کارخانه های تصفیه فاضلاب و … می توان از بتن پیش تنیده استفاده کرد. مخازن زیرزمینی ، از دیگر استفاده های بتن پیش فشرده می باشد. سرعت ساخت و سازها با استفاده از بتن پیش تنیده به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند. بنابراین مزیای استفاده از بتن پیش تنیده تنها به بحث هزینه ها مربوط نمی شود و در جنبه های دیگری وجود دارد.

چندین مزیت استفاده از بتن پیش تنیده در سرابله

  1. بتن پیش فشرده بسیار مقاوم و مستحکم است. ساخت سازه های مقاوم و ضد زمین لرزه در سرابله با استفاده از این نوع مصالح امکان پذیر است.
  2. با افزایش طول دهانه ها به دلیل استفاده از بتن پیش فشرده می توان ستون ها و پایه های کمتری ایجاد نمود و این مورد هم سبب می شود که طراحی پلان ها زیباتر شود و هم موجب کاهش نیاز به استفاده از مصالح ساختمانی می شود.
  3. با استفاده از بتن پیش فشرده می توان هزینه های ساخت و ساز در شهرستان سرابله را حدود 17 یا 18 درصد کاهش داد تا بدین ترتیب سود بیشتری از فروش واحدهای مسکونی و تجاری بدست بیاید.
  4. مزیت مهم استفاده از بتن پیش تنیده که برای خریداران بسیار مهم است این است که استفاده از بتن پیش تنیده موجب طول عمر سازه ها می شود تا به بازسازی های زودهنگام نیازی نداشته باشند.

خرید بتن پیش تنیده در سرابله

زمانی سازه های بتن پیش تنیده به بیشترین استحکام و مقاومت می رسند که با استفاده از بتن پیش تنیده مرغوب و باکیفیت ساخته شده باشند. هر کارخانه ای نمی تواند بتن پیش تنیده استاندارد و باکیفیت را تولید کند که از هر نظر موردقبول کارشناسان و متخصصان واقع شود.

اما کارخانه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، یکی از کارخانه های شناخته شده و مطرح است که کیفیت محصولاتش موردتأیید همگان است. بنابراین بتن های پیش تنیده موردنیاز سازه های خود را می توانید با اطمینان از این کارخانه خریداری کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در سرابله

با استفاده از باکیفیت ترین بتن های پیش تنیده به ساخت سازه های خود اقدام نمایید و به دلیل کم شدن هزینه های خود به خرید بتن پیش تنیده بی کیفیت و نامرغوب اقدام نکنید که صد درصد پشیمان خواهید شد. نرخ این محصولات کاملاً مشخص است. زیرا فاکتورهای معینی از جمله ابعاد ، کیفیت مواد اولیه ، میزان بتن و میلگرد مورد استفاده و … در تعیین قیمت آنها مؤثر هستند. در زمان خرید بتن پیش تنیده حتماً به کیفیت آن توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *