Search
Close this search box.

سی سخت

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در سی سخت را از یک تولیدکننده بزرگ و مجرب در این زمینه خریداری کنید تا با بهترین مصالح به ساخت سازه های خود اقدام کنید.

سی سخت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد. سازندگان در این شهرستان به استفاده از مصالح ساختمانی جدید که بر اساس فناوری های روز تولید شده اند ، روی آورده اند.

بتن پیش تنیده ، یکی از مصالح ساختمانی نوین و تولید شده بر اساس دانش روز است که استفاده از آن ، امتیازات فراوانی را برای سازندگان و مالکان به همراه خواهد داشت. با این مصالح بیشتر آشنا می شویم و یکی از برترین تولیدکنندگان بتن پیش تنیده را به شما معرفی می کنیم.

مروری بر تاریخچه استفاده از بتن پیش فشرده

استفاده از بتن پیش تنیده در سی سخت بسیار مفید خواهد بود. برای اولین بار در سال 1886 بود که به ساخت بتن پیش تنیده اقدام شد. جکسون با گذاشتن بولت هایی در سوراخ طولی موجود در بتن و فیکس کردن آنها بر روی صفحات موجود در بخشی از بتن ، نوعی از بتن جدید را تولید نمود.

این عضو به دنبال انقباض و خزش بتن تقریباً ده درصدی افت تولید داشت. بنابراین تنش اولیه فولاد به شدت کم شد و بولت ها وا رفتند و در این حالت پیش تنیدگی بتن از دست رفت. یک دانشمند فرانسوی در سال 1930 ثابت کرد که در صورتی که فولاد با مقاومت بالا جهت پیش تنیده کردن به کار گرفته شود ، بتن به صورت موفقیت آمیز پیش تنیده خواهد شد. به صورتی که ممکن است تنش بسیار زیادی به دنبال خزش و انقباض بتن ایجاد شود. (بررسی مزایای استفاده از بتن پیش تنیده در سی سخت )

در واقع در ساخت بتن پیش تنیده از بتن و فولاد به شکل خاصی استفاده می شود و همین مسئله سبب می شود که بتن پیش تنیده متفاوت از سایر بتن ها باشد. در سال های نخست ابداع بتن پیش تنیده ، به استفاده از آن توجه زیادی نشد اما پس از آنکه مدتی گذشت و مشکلاتی نظیر کمبود مصالح ساختمانی ایجاد شد ، کم کم به استفاده از بتن پیش تنیده توجه شد و در ساخت سازه های مختلفی از آن استفاده شد.

این مصالح کمتر از شصت سال است که به ایران ورود کرده است. کارخانه های مختلفی در ایران به تولید این محصول اقدام نمودند. خرید بتن پیش تنیده در سی سخت باید از یک تولیدکننده حرفه ای و مجرب صورت بگیرد. کارخانه بتن پیش فشرده ایران یکی از حرفه ای ترین تولیدکنندگان بتن پیش تنیده در ایران است.

برتری بلوک های بتن پیش فشرده به بلوک ها بتن معمولی

بتن پیش فشرده ، نوعی بتن معمولی است که ساختار متفاوتی از یک بتن معمولی دارد. تولیدکنندگان با استفاده از تنش از پیش درست شده ای سبب می شوند که تنش های ناشی از بارگذاری به دلیل مقابله با آن از بین روند. بتن پیش تنیده دارای خاصیت فشاری با ماکزیمم مقاومت کششی است.

اگر به ساختار بلوک بتن معمولی توجه شود متوجه می شویم که تنش ها به واسطه کار کردن بر روی استحکام فولاد صورت می گیرد. ولی در ساختار بلوک بتن پیش تنیده ، تنها فولاد نیست که تنش ها را تحمل می کند. به هر حال یک بلوک بتن پیش تنیده در مقایسه با یک بلوک بتن معمولی از مقاومت بسیار بیشتری در برابر لرزش برخوردار است و همین مسئله سبب می شود که این مصالح را برای ساخت سازه های بلند و باریک و دارای مقطع کوچک بسیار مناسب بدانند.

کاربردهای بتن پیش تنیده در سی سخت

هر سازه ای را که دوست دارید می توانید با استفاده از بتن پیش تنیده احداث کنید. سازه هایی مانند ساختمان های مسکونی ، تجاری ، اداری ، تفریحی و گردشگری و … با استفاده از بتن پیش فشرده به صورت باکیفیت تر و مقاوم تر احداث می شوند.

اما در ارتباط با کاربرد بتن پیش تنیده باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. بتن پیش تنیده را بهتر است برای دهانه های 6 متر به بالا استفاده کنید و برای دهانه های حداکثر شش متر استفاده از بتن معمولی ، مقرون به صرفه تر است. البته برخی از سازندگان و مهندسان ، تحلیل های خاص خود را دارند و ممکن است به این اصول و قواعد توجه زیادی نکنند.

پیش تنش و پس تنش با یکدیگر متفاوت هستند

دو روش پی تنش و پس تنش برای ساخت بتن پیش تنیده در سی سخت مورد استفاده قرار می گیرد. در پیش تنش ، ابتدا فولاد تحت تنش قرار گرفته و سپس بتن ریزی انجام می شود و پس از آن سایر مراحل ساخت بتن پیش تنیده صورت می گیرد. اما در پس تنش ، نخست بتن ریزی کرده و سپس فولاد را تحت تنش قرار می دهند. هر دو روش به ساخت بتن پیش تنیده با حداکثر مقاومت منجر می شود که برای ساخت هر سازه ای مناسب است.

خرید بتن پیش تنیده در سی سخت

استفاده از بتن پیش تنیده دارای مزایای اقتصادی و فنی نسبت به استفاده از بتن معمولی است. اما خوب این مسئله سبب نمی شود که بتوانیم از هر بتن پیش تنیده ای استفاده کنیم و گمان کنیم که به مزایای استفاده از بتن پیش تنیده دست پیدا می کنیم. زمانی می توانیم از استفاده از بتن پیش تنیده به نتیجه مطلوب برسیم که از بتن پیش تنیده مرغوب و باکیفیت استفاده کنیم.

برای خرید بتن پیش تنیده مرغوب و باکیفیت که بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید شده باشند ، مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) را انتخاب کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در سی سخت

صحبت کردن درباره قیمت ها بسیار سخت است. زیرا تورم های اخیر و نوسانات بازار ، بر بازار مصالح ساختمانی به شدت اثر گذاشته است و موجب تغییرات قیمت ها به صورت روزانه شده است. تنها صحبتی که در این ارتباط می توانیم کنیم این است که نرخ بتن پیش تنیده bpico بسیار مناسب است. زیرا این مجموعه در نظر دارد که با فروش بسیار زیاد بتن پیش تنیده خود با قیمت مناسب ، مشتریان زیادی را بدست بیاورد. کیفیت بالا و قیمت ایده آل ، شما را مشتری این مجموعه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *