Search
Close this search box.

جاسک

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در جاسک به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی برای ساخت و سازها مورداستفاده قرار می گیرد.

جاسک از شهرستان های واقع در استان هرمزگان است. اگر سازندگان و مهندسان در این شهرستان به پیشرفت ساخت و سازها اهمیت می دهند ، باید از مصالح ساختمانی جدید که در کشورهای بزرگ دنیا مورداستفاده قرار می گیرند ، استفاده کنند.

به همین علت لازم دانستیم که درباره یکی از مصالح ساختمانی جدید و پرکاربرد توضیحاتی را ارائه دهیم. بتن پیش تنیده کمتر از یک قرن است که به صنعت ساخت و ساز ورود کرده است و در سالهای اخیر به شدت موردتوجه سازندگان قرار گرفته است.

آشنایی بیشتر با Prestressed concrete

استفاده از بتن پیش تنیده در جاسک ، مزایای زیادی دارد. پیش تنیدگی به صورت تقویت بتن است تا بتنی در دسترس سازندگان قرار بگیرد که نقاط ضعف بتن آرمه را نداشته باشد. اما نقطه ضعف بتن آرمه چیست ؟ ساختار بتن آرمه به گونه ای است که در برابر کشش بسیار ضعیف است و این مسئله مشکلات مختلفی را در سازه ایجاد می کند.

اما ساختار بتن پیش تنیده به گونه ای است که ضمن داشتن مقاومت فشاری بالا ، دارای مقاومت کششی بسیار بالا است. سقف تیرچه پیش تنیده ، مقرون به صرفه ترین سقف است. نیروی پیش تنیدگی تاکنون به دو صورت اعمال شده است که شامل پیش کشیدگی و پس کشیدگی است.

با پس کشیدگی و پیش کشیدگی چقدر آشنایی دارید ؟

در ارتباط با بتن پیش تنیده در جاسک به ذکر روش های پیش تنیدگی می پردازیم.

اگر پیش تنیدگی به صورت پس کشیده یا پس تنیده انجام شود ، کابل ها را داخل غلاف هایی گذاشته و آنها را داخل قطعه موردنظر می گذارند. سپس عملیات بتن ریزی را انجام می دهند و پس از رسیدن بتن به مقاومت لازم ، کشش کابل ها انجام می شود. با این روش می توان قطعات را به شکل پیش ساخته درست کرد وهمچنین می توان این روند را در محل پروژه پیگیری کرد.

در صورتی که پیش تنیدگی به شکل پیش تنیده یا پیش کشیده انجام شود ، نخست کشش کابل ها را انجام می دهند و سپس بتن ریزی می کنند. برای این کار ، فولاد را داخل یک بستر پیش ساخته گذاشته و سپس کابل ها را میان دو سر آنها تا میزان مشخصی کشش می دهند و سپس بتن ریزی می کنند. هنگامی که بتن و فولاد با یکدیگر پیوند خوردند و بتن به مقاومت لازم رسید ، برش کابل ها را انجام می دهند تا نیروی کششی فولاد به شکل فشاری به عضو بتنی هدایت شود. این روش ساخت بتن پیش تنیده در جاسک حتماً باید در کارخانه انجام شود.

به چند علت بتن پیش تنیده را به بتن معمولی ترجیح می دهند ؟

اگر می خواهید بدانید چرا بتن پیش تنیده به شدت موردتوجه سازندگان قرار گرفته است ، به موارد زیر توجه فرمایید.

– بتن پیش تنیده به سازندگان و معماران یک انعطاف پذیری خوبی می دهد تا طراحی داخلی سازه ها را مطابق با میل خود انجام دهند و هر جا که تمایل ندارند به اجبار دیواری قرار ندهند تا ستون ها را پنهان کنند.

– استفاده از بتن پیش تنیده نیاز به استفاده از برخی از مصالح را کمتر کرده و این مسئله ضمن صرفه جویی در مصالح ساختمانی ، سبب کاهش وزن سازه می شود.

– استفاده از بتن پیش تنیده در جاسک سبب می شود که ترک های کمتری ایجاد شوند که به دنبال این اتفاق ، طول عمر سازه ها افزایش پیدا می کند.

– با بهره گیری از بتن پیش تنیده ضمن ایجاد ارتفاع مناسب برای هر طبقه ، ارتفاع کلی سازه کاهش پیدا خواهد کرد.

– اگر زمین لرزه ای در شهرستان جاسک رخ دهد ، سازه های ساخته شده با این بتن از عکس العمل بهتری برخوردار خواهند بود که این مسئله بسیار حائزاهمیت است.

– هزینه های ساخت و ساز ، بسیاری از مالکان و سازندگان را دچار مشکل کرده است. سازندگان به روش های مختلفی به دنبال کاهش هزینه های خود هستند. بدین منظور از بتن پیش تنیده استفاده کنند تا هزینه های ساخت و ساز را تا حدودی کاهش دهند. حتی سازندگان مطرح و نامی به دنبال راه های کاهش هزینه ها هستند.

کاربرد بتن پیش تنیده در جاسک

از این بتن برای ساخت پل ها ، کف طبقات ، تیرها ، سقف ها ، بزرگراه ، تانکرهای آب و … استفاده می کنند. در واقع کاربرد بتن پیش تنیده در جاسک بسیار زیاد است. بنابراین می توان سازه های مختلف تفریحی و گردشگری ، تجاری ، مسکونی ، اداری ، آموزشی و … در شهرستان جاسک را با این بتن احداث نمود.

زمانی که سازندگان نتایج ساخت سازه های خود با بتن پیش تنیده و بتن معمولی را با خود مقایسه کنند ، قاعدتاً برای ساخت سازه های خود از بتن پیش تنیده استفاده می کنند و فرصت بهره مندی از امتیازات استفاده از بتن پیش تنیده را از دست نمی دهند.

خرید بتن پیش تنیده در جاسک

با استفاده از بتن پیش فشرده ساخت bpico می توانید کیفیت و مقاومت سازه های خود را از لحاظ مختلف بهبود ببخشید. مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، حرفه ای ترین تولیدکننده بتن پیش تنیده است که تولیدات خود را به نقاط مختلف کشور ارائه می کند.

بتن های پیش تنیده ساخت این مجموعه بر اساس استانداردهای مختلفی تولید شده و به دفعات مورد تست و آنالیز از نظر کیفی قرار می گیرند. اگر یکبار بتن پیش تنیده موردنیاز سازه های خود را از این مجموعه خریداری کنید ، حتماً برای سازه های دیگر خود از تولیدات این مجموعه استفاده می کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در جاسک

نرخ بتن پیش فشرده با توجه به موارد مختلفی از جمله خصوصیات کمی و کیفی آن مشخص می گردد. خریداران نسبت به گذشته آگاه تر شده اند و به خوبی می دانند که محصولات ارزان قیمت ، معمولاً بی کیفیت هستند. لذا به دنبال خرید محصولی هستند که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و صرفاً به‌قیمت نباشد. چنین محصولات باکیفیتی را می توانید با قیمت مناسب از کارخانه bpico بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *