Search
Close this search box.

کازرون

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در کازرون ، مصالحی مفید و به صرفه برای ساخت و سازها به شمار می آید که استفاده از آن به شدت رایج شده است.

کازرون از شهرستان های استان فارس می باشد که در نزدیکی بوشهر قرار دارد. این شهرستان ، سومین شهرستان پرجمعیت در استان بزرگ فارس است. یکی از مصالحی که برای ساخت و سازهای جدید این شهرستان زیاد مورد استفاده قرار می گیرد ، بتن پیش تنیده می باشد.

دانش پیش تنیدگی در سال 1886 میلادی از سوی دانشمند اروپایی ارائه شد. تا سالها پس از ارائه این طرح ، استقبال زیادی از این طرح نشد و تمایل چندانی به استفاده از بتن پیش تنیده نشان داده نشد. اما پس از گذشت سالها و دغدغه کمبود مواد اولیه به استفاده از بتن پیش تنیده روی آورده اند.

بتن پیش تنیده در کازرون همانند سایر شهرهای بزرگ موردتوجه قرار گرفت. لذا در ساخت و سازهای مختلفی از بتن پیش تنیده استفاده می شود. سقف تیرچه پیش تنیده ، بهترین روش اجرای سقف است. پیش تنیدگی باعث می شود که یک تنش از قبل ایجاد شده در عضو بتنی ایجاد شود تا به کمک آن ، تنش های حاصل از بارگذاری در زمان احداث بنا از بین رود. در این شرایط بتن دارای بیشترین مقاومت کششی و فشاری است.

متأسفانه در زمان ساخت بتن معمولی به دارا بودن مقاومت کششی لازم در بتن توجه نشد و این مسئله استفاده از بتن معمولی را از جهاتی با مشکلاتی همراه کرده است. اما بتن پیش تنیده از حداکثر مقاومت کششی برخوردار است و ضعف بتن ساده را ندارد.

کاربردهایی از بتن پیش فشرده که هر سازنده ای باید بداند

کاربردهای بتن پیش تنیده در کازرون ، بسیار زیاد است. امکان ساخت هر سازه ای با استفاده از بتن پیش فشرده وجود دارد. شهرستان کازرون دارای نیروگاه ها ، میدان های نفتی ، پتروشیمی ، موزه ، کتابخانه ، بیمارستان ها ، دانشگاه ها و مؤسسات مالی و اعتباری زیادی است. بسیاری از این مراکز با استفاده از بتن پیش تنیده احداث شده اند.

با استفاده از بتن پیش فشرده می توانید هر سازه ای در این شهرستان را احداث کنید. از سازه های مسکونی ، اداری ، تجاری گرفته تا واحدهای صنعتی قابل احداث با بتن پیش فشرده می باشند. یک سازنده به خوبی می داند که چگونه می تواند از بتن پیش فشرده در بخش های مختلف و کاربردهای مختلف استفاده کند. معمولاً از بتن پیش تنیده برای اجرای سقف این سازه ها استفاده می کنند.

روش هایی که می توان به ساخت بتن پیش تنیده اقدام نمود

برای ساخت بتن پیش تنیده در کازرون از دو روش استفاده می شود. در واقع تکنولوژی پیش تنیدگی به دو شکل پس کشیدگی و پیش کشیدگی ، قابل پیاده سازی است. فولاد به کار رفته در این تکنیک به صورت کابل و تاندون در دسترس است. البته گاهی میله های فولادی جایگزین این رشته ها می شوند. طراحی مفتول ها به شیوه کشش سرد و توسط فولاد آلیاژی با کربن بالا است.

مفتول ها دارای قطر 3 الی 7 میلی متری هستند.این مفتول ها معمولاً گرد و فشرده می باشند تا حداکثر استحکام را داشته باشند. همچنین می توان از اتصال چندین مفتول که به پیرامون یک مفتول مرکزی تابانده شده است ، بهره گرفت. در این تکنیک از تعدادی از مفتول های 7 الی 19 تایی استفاده شده که دسته مانند هستند. به گونه ای که یک سیم در وسط و سایر سیم ها به دور آن تابیده شده اند.

به هر حال می توان بتن پیش تنیده در کازرون را به روش پیش تنیده و یا پس تنیده تولید کرد. این دو روش به یک سری مواد اولیه مشابه نیاز دارند و تفاوت آنها مربوط به مراحل کابل کشی و بتن ریزی است.

مزیت پیش کشیدگی این است که امکان وجود دارد که در محل پروژه به صورت همزمان ، چندین عضو با یکدیگر ریخته شده و در زمان مقاوم شدن بتن و برش کابل ها از همدیگر جدا گردند. مقرون به صرفه بودن این روش ، مهمترین مزیت ساخت بتن به این تکنیک است. چون کشش کابل ها از طریق جک های مخصوصی به یکباره شکل می گیرد که این مسئله کار را راحت تر و سریعتر می کند.

مزایایی که با از استفاده از بتن پیش فشرده حاصل می شود

با استفاده از بتن پیش تنیده در کازرون می توان سازه های مختلفی را بهتر احداث نمود. احداث بهتر سازه ها یعنی :

– هزینه کمتر برای ساخت سازه

– استفاده کمتر از مصالح

– استفاده بیشتر و بهینه تر از فضا

– افزایش مقاومت سازه

– کاهش وزن سازه

– طراحی بهتر و منعطف تر پلان ها

– حذف محدودیت ها

در واقع با استفاده از بتن پیش فشرده می توان به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرد. هر یک از این مزیت ها برای متقاعد کردن شما به استفاده از بتن پیش تنیده کفایت می کنند.

خرید بتن پیش تنیده در کازرون

با استفاده از بتن پیش تنیده می توان سازه هایی احداث کرد که در مقایسه با سایر سازه ها مقاوم تر و باکیفیت تر باشند. اما دستیابی به این هدف ، مستلزم تهیه بتن پیش تنیده باکیفیت و مرغوب است. بنابراین باید با یکی از برترین کارخانه های تولید بتن پیش تنیده آشنایی داشته باشید.

مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، یکی از باسابقه ترین و حرفه ای ترین کارخانه های تولید بتن است که کیفیت محصولاتش ، فوق العاده است. با استفاده از بتن پیش تنیده ساخت bpico ، باکیفیت ترین سازه ها را در این شهرستان احداث کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در کازرون

نرخ بتن پیش تنیده همانند سایر مصالح ساختمانی ، نوسان دارد. این روزها دیگر صحبت درباره نرخ اجناس و کالاها بسیار سخت شده است. زیرا قیمت ها مدام در حال نوسان است و البته بیشتر روند صعودی دارد. بنابراین هر زمان که قصد خرید بتن پیش تنیده موردنیاز سازه های خود را داشتید ، با ما تماس حاصل کنید تا نرخ دقیق این محصولات را به شما اعلام کنیم. با استفاده از بتن های پیش تنیده ساخت Bpico ، هزینه های ساخت و ساز خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *