Search
Close this search box.

شیراز

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در شیراز ، کاربردهای بسیار زیادی دارد. با استفاده از این مصالح می توان کیفیت سازه ها را از جنبه های گوناگون بهبود بخشید.

شیراز ، مرکز استان پهناور فارس می باشد. شهرستان شیراز به مرکزیت شهر شیراز ، یکی از پیشرفته ترین شهرستان های کشور می باشد که دارای جاذبه های تاریخی ، گردشگری و تفریحی بسیار زیادی است.

در این شهرستان ، ساخت و سازهای زیادی انجام می شود که اغلب آنها اصولی ساز و مدرن ساخته شده اند. یکی از مصالحی که برای ساخت و سازهای این شهرستان مورداستفاده قرار می گیرند ، بتن پیش تنیده است.

مفهوم Prestressing چیست ؟

پیش از معرفی یک تولیدکننده بتن پیش تنیده در شیراز ، با مفهوم پیش تنیدگی آشنا می شویم. پیش تنیدگی یا Prestressing ، روشی برای مسلح کردن بتن با فولادی مستحکم است که با اعمال فشار در عضو بتنی سازه سبب ایجاد مقاوم حداکثری در عضو در برابر بارهای وارده می گردد. پیش تنیدگی هنگامی شکل می گیرد که دو عضو تحت تنش به همدیگر به شکلی وصل شوند که نیروی بوجود آمده در یکی از آنها توسط نیروی مخالف موجود در دیگری از بین رود.

در سیستم پیش تنیدگی اضافه شدن تنش های فشاری اولیه به داخل المان های بتنی دو کار مهم را انجام می دهد. ابتدا موجب افزایش باربری شده و دوم موجب کاهش مصرف میلگرد می گردد.

 با استفاده از بتن پیش تنیده در شیراز می توان سازه های با دوامی ایجاد کرد. در سیستم پیش تنیدگی ، تنش های اعمل شده به عناصر وارونه تنش های حاصل از بارهای سرویس وارده به عضو می گردد. در سیستم پیش تنیدگی استرندها یا کابل های پیش تنیده که دارای حداکثر مقاومت هستند ، جایگزین آرماتورهای معمولی می شوند. استرندها در معرض کشش بالایی هستند و سر و ته آنها با استفاده از گیره های خاص در مکانی معین فیکس هستند.

استرندهای کشیده شده از طریق جک های ویژه ای پس از جداسازی با رها شدن از وضعیت کششی موجود سعی در بازگشت به حالت اولیه خود دارند. لذا یک نیروی فشاری بزرگی در بخش زیرین تار خنثی ایجاد می شود. این نیرو در مقابل نیروهای کششی که توسط بارهای ثقلی در بتن اعمال شده است ، صف آرایی می کند.

در ادامه آشنایی با بتن پیش تنیده در شیراز ، بیان کنیم که استرندها قسمتی از نیروهای ناشی از بارهای ثقلی را از بین برده و مقطع توانایی پذیرش بار حداکثری را بوجود می آورد. در سال های اخیر ، از سیستم پیش تنیدگی به شیوه ای متفاوت تر استفاده شده است. پیش تنیدگی ، نقش مهمی در کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از مصالح دارد.

بسیاری از سازه ها در نقاط مختلف جهان به کمک سیستم پیش تنیدگی اجرا می گردد. پیش تنیدگی در اجرای سازه های مختلفی در شهرستان شیراز از جمله هتل ها ، مجتمع های تجاری ، استادیوم ها ، پارکینگ ها ، انبارها ، برج ها ، خانه های ویلایی ، پل ها ، اسکله ها و … به کار می رود.

در سیستم پیش تنیدگی ، مصالح موردنیاز در کارخانه های سازنده تهیه شده و پس از آن به محل پروژه منتقل می گردد. با استفاده از این مصالح می توان سرعت اجرای پروژه ها در شهرستان شیراز را به صورت قابل توجهی افزایش داد. زیرا اجرای سقف تیرچه پیش تنیده ، زمان بسیار کمی نسبت به اجرای سایر سقف ها می برد.

ساخت پارکینگ های طبقاتی با این مصالح

یکی از کاربردهای بتن پیش تنیده در شیراز ، احداث پارکینگ های طبقاتی می باشد. پارکینگ های طبقاتی با استفاده از سیستم تیرچه پیش تنیده ، بهتر طراحی و اجرا خواهند شد. زمانی که حداکثر فاصله میان ستون ها وجود داشته باشد ، فضای بیشتری برای جای پارک ماشین ها وجود خواهد داشت.

پارکینگ های طبقاتی به گونه ای ساخته می شوند که سقف آنها مشخص است و هرگز برای آنها سقف کاذب کار نمی کنند. در نتیجه ، عدم نفوذ پذیری و مقاومت بتن در مقابل عوامل فرسایشی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. دستیابی به این هدف از طریق اجرای سقف پارکینگ طبقاتی به صورت سقف تیرچه پیش تنیده ، امکان پذیر است.

ساخت سازه های مرتفع در شیراز با بهترین مصالح ساختمانی

با استفاده از بتن پیش تنیده در شیراز می توان سازه های مرتفعی احداث نمود که با کمترین هزینه اجرا شوند. مزیت مهم استفاده از بتن پیش فشرده برای ساخت این سازه ها این است که می توان ارتفاع سازه ها را به صورت چشمگیری کاهش داد. زیرا سقف تیرچه پیش تنیده دارای کمترین ضخامت است. در این شرایط یا می توان در مصرف مصالح صرفه جویی نمود و یا می توان در صورت موافقت شهرداری شیراز ، تعداد طبقات را افزایش داد. بنابراین استفاده از بتن پیش تنیده برای ساخت برج ها ، مقرون به صرفه است.

خرید بتن پیش تنیده در شیراز

با استفاده از بتن پیش تنیده می توانید سازه های متعددی را در این شهرستان احداث کنید که به لحاظ کیفی ، برتر از سایر سازه ها باشند. اما به یک شرط ! برای احداث برترین و باکیفیت ترین سازه ها به مرغوب ترین و باکیفیت ترین بتن پیش تنیده نیاز دارید. چنین بتنی را مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، در اختیار شما قرار خواهد داد.

با محصولات ما می توانید بهترین سازه ها را احداث کنید که حداکثر طول عمر را داشته باشند. با بتن پیش تنیده ساخت bpico ، سازه های خود در برابر زمین لرزه مقاوم کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در شیراز

اگر بتن پیش تنیده موردنیاز سازه های خود را از ما خریداری می کنید ، نگران قیمت آن نباشید. زیرا این مجموعه باکیفیت ترین بتن پیش تنیده را با مناسب ترین قیمت به مشتریان گرامی ارائه می کند. البته ناگفته نماند که قیمت بتن پیش تنیده متأثر از عوامل مختلفی مانند اندازه بتن ، میزان فولاد و بتن به کار رفته در آن ، مرغوبیت مواد به کار رفته برای آن ، اتوماتیک بودن یا نبودن دستگاه های مورداستفاده و … است. لذا نمی توان انتظار داشت که کارخانه های مختلف ، نرخ یکسانی را برای این محصولات در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *