Search
Close this search box.

بختگان

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در بختگان ، یکی از بهترین مصالح ساختمانی است که با هدف افزایش مقاومت و کیفیت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بختگان از شهرستان های استان فارس می باشد. در سال های اخیر ساخت و سازهای انجام شده در این شهرستان همانند سایر شهرستان ها ، پیشرفت کرده است. پیشرفت صنعت ساخت و ساز مدیون استفاده از مصالح ساختمانی جدید است.

در واقع یکی از راه های پیشرفت صنعت ساخت و ساز ، استفاده از مصالح ساختمانی ساخته شده بر اساس فناوری های جدید است. در این راستا به استفاده از بتن پیش تنیده اهمیت زیادی داده می شود.

ابداع بتن پیش فشرده با هدف رفع نقاط ضعف بتن معمولی

استفاده از بتن پیش تنیده در بختگان برای ساخت و سازهای مختلفی انجام می شود. هدف از ابداع بتن پیش تنیده ، ابداع بتنی بود که نقاط ضعف بتن معمولی را نداشته باشد. مهمترین نقطه ضعف بتن معمولی که سازندگان را از استفاده آن منصرف می کند ، مقاومت بسیار پایین در برابر کشش است. بنابراین دانشمندان دانشمندان ، بتنی را ابداع نمودند که در برابر کشش دارای بیشترین مقاومت است.

این بتن می تواند در مقابل تمامی تنش ها از خود مقاومت نشان دهد و اغلب تنش های حاصل از بارگیری را خنثی کند. بتن پیش تنیده از خاصیت فشاری حداکثری با مقاومت کششی بالای فولاد بهره مند است. در بتن آرماتور معمولی ، تنش های حاصل از طریق تقویت فولاد صورت می گیرد.

استفاده از بتن پیش تنیده در بختگان ، دارای امتیازات فراوانی است. بتن پیش تنیده تحت فشارهای حاصل از فشار در کل عنصر سازه ای به پشتیبانی از بار اقدام کرده است. این مسئله موجب می شود که بتن پیش تنیده به نسبت بتن معمولی در مقابل شوک و لرزش دارای مقاومت بسیار بیشتری باشد. برای ساخت انواع سازه های باریک و بلند که مقطع کوچکی دارند ، می توان از بتن پیش تنیده استفاده نمود.

با استفاده از بتن پیش تنیده که دارای بیشترین مقاومت کششی و فشاری است ، می توان سازه های مسکونی ، تجاری ، اداری ، پل ، مخزن آب ، فرودگاه ، راه آهن و … را در شهرستان بختگان احداث کرد.

کاری که در پیش تنیدگی انجام می شود

ساخت بتن پیش تنیده در بختگان ، با توجه به دستورالعمل هایی انجام می شود. در ساخت بتن مسلح به تمامی بخش ها توجه نمی شود. درصد چشمگیری از مواد صرفاً با هدف جابه جایی فولاد به دور از نقطه ثقل نواحی ، منحنی شده است. در مقابل ، خلاقیتی به خرج داده شد که توسط آن زمینه برای ساخت بتن پیش تنیده فراهم شد. بر این اساس ، مواد را درون حالتی گذاشته تا بتوان از تمام نواحی بتن استفاده کرد.

به دنبال این کار ، ماده ای بدست آمده که توان تحمل تنش در راستای مختلف را دارا می باشد. پس از آن ، این ماده را تحت فشار قرار داده تا با اضافه شدن فشارهای اولیه به تنش های حاصل از افزودن بار ، عضو موردنظر تحت فشار باشد.

پیش تنیدگی به دو شکل زیر پیاده سازی می شود :

ساخت بتن پیش تنیده در بختگان به دو صورت پیش تنش و پس تنش انجام می شود.

اگر پیش تنیدگی را به صورت پیش تنش ایجاد کنند ، فولاد در مرحله ای از پیش تعیین شده قرار گرفته و با یک نیروی از قبل ایجاد شده تحت تنش قرار می گیرد. بتن ریزی انجام شده و صبر کرده تا بتن ها کاملاً خشک شوند. پس از آن تنش هایی آزاد می شوند تا در اثر آنها پیش تنش صورت بگیرد. این کار می تواند در کارخانه انجام شود.

اگر پیش تنیدگی را به صورت پس تنش انجام دهند ، مواد فولادی را تحت تنش قرار می دهند تا بعد از سخت شدن بتن داخل آن بگذارند. افزون بر مواد پیش ساخته این امکان وجود دارد که آنها را به سادگی بر روی سازه های ریخته گری گذاشت و مقاومت کششی را به صورت گسترده انتخاب نمود.

مزایای استفاده از بتن پیش تنیده در بختگان

اگر سازه ها را با بتن پیش تنیده بنا کنید ، به چندین نتیجه مهم دست پیدا خواهید کرد. این نتایج هر سازنده ای را تشویق کرده تا سازه های خود را با استفاده از بتن پیش تنیده احداث کنند.

– سازه های با دوام و مقاوم در بختگان را تنها می توانید با بتن پیش تنیده احداث کنید.

– با استفاده از بتن پیش تنیده می توانید در ارتفاع سازه ها صرفه جویی کرده و سازه های کم ارتفاع تری احداث نموده و بدین ترتیب مصالح کمتری استفاده کنید.

– سازه هایی که در بختگان با بتن پیش فشرده احداث شده اند ، ستون های کمتری داشته و همین مسئله موجب انعطاف پذیری بسیار بالا می شود.

– وزن سازه های بتن پیش فشرده در این شهرستان بسیار کمتر است و همین مسئله موجب خرابی کمتر در زمان بروز زمین لرزه می شود.

خرید بتن پیش تنیده در بختگان

کارخانه بتن پیش فشرده ایران ( BPICO ) ، از سازندگان حرفه ای بتن پیش تنیده است که محصولاتش کیفیت بسیار زیادی دارد. سازه های خود را با استفاده از بهترین تولیدات این کارخانه ، احداث کنید. مجموعه bpico برای ساخت بتن پیش تنیده از جدیدترین متدهای روز دنیا استفاده می کند.

این مجموعه توجه بسیار زیادی به بهره گیری از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت برای ساخت بتن دارد و برای این کار از دستگاه های کاملاً پیشرفته و اتوماتیک استفاده می کند. بزرگترین مهندسان جهان هم کیفیت بتن پیش تنیده ساخت bpico را تأیید می کنند. بنابراین با اطمینان می توانید این محصولات را از مجموعه bpico خریداری کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در بختگان

نرخ بتن پیش تنیده بر اساس ویژگی های این محصول مشخص می شود. کارخانه ها با توجه به کیفیت موادی که برای ساخت بتن مورداستفاده قرار می دهند ، نرخ این محصول را مشخص می کنند. شرکت بتن پیش فشرده ایران با وجود استفاده از درجه یک ترین مواد اولیه برای ساخت بتن پیش فشرده ، قیمت بسیار مناسبی را برای آنها مشخص کرده است. بنابراین با استفاده از بتن پیش تنیده ساخت این مجموعه می توانید هم هزینه ها را مدیریت کنید و هم کیفیت سازه های خود را بهبود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *