Search
Close this search box.

دشتی

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در دشتی برای ساخت هر سازه ای مورداستفاده قرار می گیرد. کاربردهای این مصالح را بررسی می کنیم.

دشتی ، از شهرستان های استان بوشهر است که وسعت زیادی دارد. ساخت و سازهای زیادی در شهرستان دشتی انجام می شود. یکی از مصالحی که برای ساختمان سازی در این شهرستان مورداستفاده قرار می گیرد ، بتن پیش تنیده است.

هنوز هم سازندگان زیادی وجود دارند که متأسفانه از بتن پیش تنیده استفاده نمی کنند و بیشتر از مصالح قدیمی استفاده می کنند. سازندگان باید خود را به روز کنند و به استفاده از مصالح ساختمانی جدید روی بیاورند. اطلاعات خوبی در اختیار خریداران بتن پیش تنیده در دشتی قرار می دهیم.

آشنایی با بتن پیش فشرده و ساختار و ویژگی‌های آن

مصالحی که امروزه برای ساخت و سازها استفاده می شود ، نسبت به گذشته تغییر کرده است. پیشرفت صنعت ساخت و ساز مدیون پیدایش مصالح ساختمانی جدید است. یکی از این مصالح که کاربردهای زیادی دارد ، بتن پیش فشرده است.

این مصالح بر اساس یک فناوری مدرن درست شده است. با بکارگیری این فناوری در پروسه ساخت بتن ، مقاومت بتن به بیشترین مقدار می رسد. بنابراین مقاومت سازه به صورت قابل ملاحضه ای افزایش پیدا می کند. در واقع بتن پیش تنیده با حداکثر مقاومت کششی خود موجب می شود که تنش های کششی نتوانند سازه را دچار ترک خوردگی و آسیب دیدگی کند. برای ساخت این محصول همانند ساخت بتن معمولی ، از فولاد و بتن استفاده می شود. اما تولیدکنندگان بتن پیش تنیده باید به انتخاب فولاد و بتن باکیفیت برای ساخت بتن پیش تنیده اهمیت ندهند و گمان نکنند که مانند متریال بتن آرمه می توانند از هر متریالی استفاده کنند.

روال ساخت انواع بتن پیش فشرده

ساخت بتن پیش تنیده در دشتی به دو صورت قابل انجام است. بر این اساس بتن را به صورت بتن پیش کشیده و پس کشیده تولید می کنند. حال به صورت خلاصه با هر یک از این متدها آشنا می شویم :

ساخت بتن پس کشیده یا پس تنیده : ساخت این نوع بتن بدین صورت است که کابل های محصور در غلاف های محافظتی را در قطعه موردنظر تعبیه نموده و پس از آن ، بتن ریزی را انجام می دهند. با گذشت زمان ، بتن به میزان مشخصی سخت می شود. در این مرحله ، کابل ها را تحت کشش قرار می دهند. با این ترفند هم می توان بتن را به صورت پیش ساخته درست کرد و هم می توان بتن را در محل اجرای پروژه مورداستفاده قرار داد.

ساخت بتن پیش تنیده یا پیش کشیده : ساخت بتن پیش تنیده در دشتی به این روش هم صورت می گیرد. این روش در مرحله کشش کابل با روش پس کشیده ، تفاوت دارد. در این روش باید فولاد که در قالب کابل یا مفتول است را در بستر مشخصی قرار دهند. سپس کابل ها را تا میزان لازم تحت کشش قرار می دهند. پس از یک عملیات بتن ریزی ، صبر می کنند تا چسبندگی لازم بوجود بیاید و بتن به مقاومتی که مدنظر است ، برسد. پس از آن بخش اضافه کابل ها را بریده تا نیروی کششی فولاد به شکل فشاری به سازه بتنی منتقل شود. با این روش باید بتن را در کارخانه تولید کرد.

دلایل استفاده از بتن پیش فشرده از سوی سازندگان

سازندگان با استفاده از بتن پیش تنیده در دشتی به نتایج مثبتی دست پیدا می کنند.

  1. اولین نتیجه آن است که انعطاف پذیری زیادی برای آنها ایجاد می شود تا به دلخواه بتوانند طراحی پلان ها را انجام دهند و از شر ستون های مزاحم راحت شوند.
  2. دومین نتیجه آن است که وزن سازه به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.
  3. سومین نتیجه این است که هزینه های ساخت و ساز بسیار کاهش پیدا می کند که هر سازنده ای از این مسئله خوشحال می شود.
  4. چهارمین نتیجه این است که مقاومت سازه ها به دلیل استفاده از بتن پیش تنیده تا درصد زیادی افزایش پیدا می کند.
  5. پنجمین نتیجه این است که ارتفاع سازه ها در دشتی کاهش پیدا می کند که این مسئله در کاهش هزینه اثرگذار است.

زمان بازسازی سازه های بتن پیش فشرده

سازه هایی که با استفاده از بتن پیش تنیده در دشتی احداث شوند ، عمر طولانی تری خواهند داشت. زمان بازسازی سازه های بتن پیش تنیده ، طولانی تر از زمان بازسازی سازه های بتن آرمه است. زیرا سازه هایی که با استفاده از بتن پیش تنیده احداث می شوند ، فاقد ترک ها خواهند بود. نبود ترک های بتنی و خیز سبب می شود که دوام و ماندگاری سازه ها افزایش پیدا کند.

بنابراین نیازی ندارید که برای بازسازی این سازه ها خیلی زود اقدام کنید. به همین علت است که می گوییم استفاده از بتن پیش فشرده مقرون به صرفه است. در تمامی کشورها با استفاده از بتن پیش تنیده ، سازه های بزرگی را احداث می کنند.

خرید بتن پیش تنیده در دشتی

با استفاده از بتن پیش تنیده در دشتی می توان کیفیت سازه ها را از هر نظر بهبود بخشید. اما نباید فکر کرد که استفاده از هر بتن پیش تنیده ای موجب دستیابی به چنین نتیجه ای می شود. زمانی کیفیت سازه ها بهبود پیدا می کند که از بتن پیش تنیده مرغوبی برای ساخت آن استفاده شود.

چنین بتن پیش تنیده مرغوبی را کارخانه بتن پیش فشرده ایران (bpico) تولید می کند. بنابراین شما سازندگان محترم در شهرستان دشتی می توانید نیازهای بتن پیش تنیده سازه خود را از این کارخانه تأمین کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در دشتی

نرخ بتن پیش فشرده بر اساس خصوصیات کمی و کیفی آن مشخص می شود. هر کارخانه ای ، این محصولات را با خصوصیات کمی و کیفی مختلفی تولید می کند. بنابراین قیمت تولیدات تمامی کارخانه ها یکسان نیست. حتی بتن هایی که از یک کارخانه خریداری می کنید ، با توجه به ابعاد و اندازه هایش دارای قیمت های مختلفی است. تنها مسئله ای که با قطعیت می توانیم درباره آن سخن بگوییم ، مناسب بودن قیمت بتن پیش تنیده ساخت bpico و بالا بودن کیفیت آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *