Search
Close this search box.

ماهشهر

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در ماهشهر ، کمک زیادی به صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز می کند. بهتر است این نوع بتن را برای سازه های خود انتخاب کنید.

ماهشهر ، از شهرستان های استان خوزستان می باشد که مرکز آن شهر ماهشهر است. بندر ماهشهر از شمال به اهواز ، غرب به آبادان و خرمشهر ، شرق به هندیجان و بهبهان و از جنوب به خلیج همیشه فارس منتهی می گردد.

این شهرستان از شهرستان های مهم کشور می باشد که دارای مجتمع های پتروشیمی متعدد ، دانشگاه های بزرگ ، مراکز نظامی حساس و … است. به منظور پیشرفت ساخت و سازهای انجام شده در این شهرستان از مصالح ساختمانی ساخته شده بر اساس فناوری ها و تکنولوژی های نوین استفاده می کنند. یکی از این مصالح ، بتن پیش فشرده است که استفاده از آن اهمیت زیادی دارد.

آشنایی با جایگزین بتن آرمه

بتن پیش تنیده در ماهشهر ، جایگزین بسیار خوب بتن آرمه یا مسلح است. بتن آرمه ، یک ضعف بزرگ دارد و همین مسئله موجب شده است که سازندگان به دنبال خرید بتنی باشند که ضعف بتن معمولی را نداشته باشند. بتن پیش تنیده دارای مقاومت کششی و فشاری زیاد است و مشکل مقاومت کششی بسیار کم بتن معمولی را ندارد.

بنابراین بتن پیش تنیده بهترین گزینه برای خرید بتنی است که ضعف های بتن آرمه را نداشته باشد. در ساخت بتن پیش تنیده به واسطه بهره گیری از فناوری پیش تنیدگی ، تنش هایی از قبل در عضو ایجاد شده که این تنش ها با تنش های حاصل از بارگذاری به مقابله برخواسته و آنها را مغلوب خود می کند. با مغلوب شدن این تنش ها ، مشکلاتی مانند ترک و شکاف در بتن ایجاد نشده و این مسئله موجب افزایش طول عمر سازه ها می شوند. فناوری پیش تنیدگی ، یک فناوری حساب شده و بسیار تأثیرگذار است. استفاده از بتن پیش تنیده ، نتایج مهمی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

به حداقل رسیدن ضخامت دال سازه در ماه شهر

با استفاده از بتن پیش تنیده در ماهشهر می توان ضخامت دال را کاهش داد. از آنجایی که بتن در معرض فشار است و انحنایی در کابل ها وجود دارد ، دهانه با ضخامت کمتری در مقایسه با دال های بتن آرمه و دیگر سیستم ها اجرا می شود.

به سبب در معرض فشار بودن مقطع در عمل از مقطع بتنی با بازدهی بسیار زیاد بهره می گیرند. در نتیجه ، ضخامت دال بتنی را با بهره گیری از این متد به 30 درصد تنزل می دهند. کاهش ضخامت بتن موجب کاهش ارتفاع سازه می شود. یعنی از ارتفاع سازه به صورت بهینه استفاده شده است.

به دنبال نتایج بدست آمده از بتن پیش تنیده ، در پارکینگ های طبقاتی از طول رمپ مسیرها کم شده و به فضای مفید پارکینگ اضافه می شود. به حداقل رسیدن ضخامت دال در کاهش وزن سازه ، مؤثر است که این مسئله هم ، نتیجه بسیار خوبی را به دنبال دارد.

کاهش سیکل اجرایی پروژه

یکی از مزایای استفاده از بتن پیش تنیده در ماهشهر ، کاهش سیکل اجرایی پروژه است. بهره گیری از مصالح مقاوم و باکیفیت موجب کاهش مصالح مصرفی ، کنار گذاشتن بسیاری از ستون ها ، قالب بندی آسان تر ، کنار گذاشتن تیرها ، کاهش نیروی انسانی و … سبب سریع اجرا شدن پروژه می شود. تمامی این موارد سبب می شود که سرعت اجرای پروژه افزایش پیدا کند و پروژه در زمان کوتاهتری به خاتمه برسد. بدین ترتیب ، می توان پروسه کشش در استرندها را تا بدست آمدن درصدی از مقاومت بتن به طور کلی یا جزئی پیاده سازی کرد و تایم مشغول بودن قالب ها را به کمترین میزان رساند. بدین ترتیب سیکل اجرای هر طبقه حدود 15درصدی کمتر می شود که این مسئله برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود.

مزایای معماری استفاده از بتن پیش فشرده

استفاده از بتن پیش تنیده در ماهشهر در معماری سازه ها ، نقش مثبتی دارد. چون با استفاده از بتن پیش تنیده چندین نتیجه مهم بدست می آید که شامل انعطاف پذیری بسیار زیاد برای طراحی نما و پلان ، حذف بسیاری از ستون ها ، ایجاد کنسول های بلندتر و اجرای لبه دال به فرم های نامعین و غیرمتداول ، امکان نصب تأسیسات در شرایطی بهتر و بدون محدودیت ، امکان درآوردن بازشوهای بزرگ در سقف ، حذف بسیاری از تیرها ، به حداکثر رسیدن فضای مفید طبقات و … می باشد.

بررسی امتیازات بدست آمده

با استفاده از بتن پیش تنیده در ماهشهر ، چندین نتیجه مهم بدست می آید که هر یک به گونه ای یک امتیاز مثبت حساب می شوند.

– کاهش هزینه های ساخت و ساز در ماهشهر

– استفاده از سطح تخت و صاف در زیر سقف ها

– ایجاد یک انعطاف پذیری بسیار ایده آل

– به کمترین میزان رسیدن ارتفاع طبقات (ارتفاع قابل قبول و موردتأیید مهندسان)

– افزایش سرعت اجرای پروژه

– ایجاد دهانه های بلند و بهره مندی از نتایج حاصل از طولانی شدن دهانه ها

– مهار تغییر شکل و به حداقل رساندن ترک

– و …

خرید بتن پیش تنیده در ماهشهر

هرگونه که به نتایج استفاده از بتن پیش فشرده در ساخت سازه های مختلف بنگریم متوجه می شویم که استفاده از بتن پیش فشرده سودمند است. اگر غیر از این بود ، سازه های بزرگی در شهرهای مطرح در نقاط مختلف جهان با استفاده از بتن پیش تنیده احداث نمی شد. اگر تصمیم خود را گرفته اید که سازه های خود را با استفاده از بتن پیش فشرده احداث کنید ، به انتخاب یک تولیدکننده برتر بتن پیش تنیده اقدام نموده و بتن های پیش تنیده موردنیاز خود را از آن خریداری کنید. زمانی به نتایج مثبتی دست پیدا خواهید کرد که به استفاده از متریال و ابزارهای باکیفیت و مناسب اهمیت دهید.

قیمت بتن پیش تنیده در ماهشهر

صحبت کردن درباره قیمت ها با وجود نوسانات قیمتی موجود ، دشوار است. لذا تنها به این توضیح بسنده می کنیم که نرخ بتن پیش تنیده به عواملی مانند ابعاد ، کیفیت متریال سازنده آن ، میزان فولاد و بتن به کار رفته ، ضخامت و … بستگی دارد. هر یک از این عوامل می توانند نرخ بتن را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *