Search
Close this search box.

کرخه

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در کرخه برای کاهش هزینه های ساخت و ساز و افزایش مقاومت سازه ها ، گزینه بسیار خوب و مناسبی است.

کرخه در استان خوزستان قرار دارد. یکی از مصالح ساختمانی مورداستفاده در ساخت و سازهای شهرستان کرخه ، بتن پیش فشرده می باشد. این محصول نوعی بتن است که بر اساس فناوری جدید ساخته شده است.

این مسئله سبب شده است که ویژگی های این نوع بتن ، تفاوت زیادی با بتن آرمه داشته باشد و این تفاوت ها موجب ترغیب سازندگان و مهندسان به استفاده از بتن پیش تنیده شود.

مقدمه

بتن پیش تنیده در کرخه ، یکی از انواع بتن است که با میلگردهای پیش تنیده درست شده است. این مسئله موجب شده است که مقاومت بتن پیش فشرده در برابر تنش های کششی بسیار زیاد باشد و این همان چیزی است که محققان و مهندسان به دنبال آن بودند تا کمبودهای بتن معمولی را جبران کنند.

بتن ، مقاومت فشاری بسیار زیادی دارد اما مقاومت کششی بسیار کم آن ، همواره یک چالش برای سازندگان و مهندسان بوده است. سازندگان و مهندسانی که به کیفیت سازه های خود و طول عمر آنها اهمیت می دهند ، حتماً دغدغه استفاده از مصالحی با مقاومت بالا را دارند. بدین منظور اغلب سازندگان به استفاده از بتن پیش تنیده روی آوردند.

استفاده از بتن پیش تنیده در کرخه بسیار سودمند است. پیش تنیدگی در واقع یک تکنیک مؤثر برای بوجود آوردن تنش داخلی در مصالح مختلف مانند بتن است. این کار با هدف به حداکثر رسیدن مقاومت در مقابل بارهای خارجی انجام می شود. پیش تنیدگی شرایطی را برای از بین بردن فشار حاصل از بارهای مختلف را ایجاد می کند. بدین ترتیب بتن پیش تنیده ساخته می شود.

تعریف ساده و علمی بتن پیش‌فشرده

بتن پیش فشرده ، گونه ای از بتن است که در پروسه ساخت ، تحت تنش های کششی واقع شده است. بتنی که بر اساس این دستورالعمل ساخته شده و از خط تولید بیرون می آید ، در مقابل انواع تنش های اعمال شده در سازه در حین بهره برداری از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

در ساخت بتن معمولی ، چندین میلگرد فولادی در بتن کار گذاشته می شود که مقابل تنش های کششی ایستادگی کند. بتن به شخصه قادر است فشارهای زیادی را تحمل کند ولی برای تحمل تنش های کششی ، ناتوان است. در ساختار بتن پیش تنیده ، میلگردهای فولادی به جای میلگردهای معمولی کار گذاشته می شوند.

لزوم خرید جدیدترین نوع بتن

خرید بتن پیش تنیده در کرخه ، بهترین اقدام برای افزایش کیفیت و مقاومت سازه ها است. تحمل تنش های فشاری در بتن معمولی بر روی دوش بتن و تحمل تنش های کششی بر روی دوش میلگرد است. ساخت بتن پیش تنیده به گونه ای صورت گرفته است که از ظرفیت باربری بتن به منظور افزایش مقاومت آن در مقابل تنش های کششی بهره گرفته شود. یعنی در بتن پیش تنیده ، میلگردها و بتن در تحمل تنش های کششی دخیل هستند و هر دو در انجام این کار نقش دارند.

کار گذاشتن میلگردهای فولادی پیش تنیده در بتن پیش تنیده موجب شکل گیری نیروی داخلی در پیرامون آن می شود. این نیرو به شکل مستقیم به بتن ورود کرده و موجب پیش تنیده شدن بتن می شود. بنابراین ظرفیت تحمل بتن در مقابل بارهای وارده بسیار زیاد می شود.

مرور خلاصه‌وار تاریخچه استفاده از بتن پیش تنیده

چند سالی است که استفاده از بتن پیش تنیده در کرخه رایج شده است. تاریخچه استفاده از بتن پیش تنیده به صورت زیر است.

در سال 1886 میلادی ، برای نخستین بار بتن پیش تنیده در کشور آمریکا تولید شد.

در سال 1888 میلادی ، اولین تیرچه بلوک بتنی پیش تنیده به منظور استفاده در ساخت و سازها تولید شد.

در سال 1896 میلادی ، تولید بتن مسلح مقاوم در مقابل نشست با بهره گیری از خاصیت پیش تنیدگی انجام شد.

در سال 1948 میلادی ، نخستین سازه بتن پیش تنیده که در آن صرفاً از بتن پیش تنیده استفاده شده بود ، ساخته شد.

در سال 1953 میلادی ، یک کنگره جهانی پیش تنیدگی در کشور بریتانیا شکل گرفت.

دسته‌ بندی انواع بتن پیش‌ فشرده

ساخت بتن پیش تنیده در کرخه به دو شکل پیش کشیدگی و پس کشیدگی انجام می شود.

در بتن پیش کشیده ، پیش تنیدگی بایستی پیش از بتن ریزی اعمال شود. بدین منظور از تاندون های فولادی استفاده می شود. زمانی که بتن ها حالت گرفتند باید تنش های داخل تاندون ها را رها کرده تا بتن پیش تنیده ساخته شود. عملیات ساخت بتن پیش کشیده در کارخانه انجام شده و سپس محصول را به محل پروژه انتقال می دهند.

در بتن پس کشیده ، یک بتن ریزی انجام داده و سپس پیش تنیدگی کابل ها را انجام می دهند. پس از سفت شدن بتن ، تاندون های فلزی داخل بتن کاملاً در معرض کشش قرار می گیرند و توسط انکر یا گیره کنترل می شوند. پس از این کارها باید قسمت های اضافی تاندون ها را برش دهند. در این مرحله ، تنش خلاص شده و بتن پیش تنیده درست می شود.

خرید بتن پیش تنیده در کرخه

با توجه به توضیحات فوق متوجه شدیم که بتن پیش تنیده چه مصالح خوب و مفیدی است. بنابراین حتماً به استفاده از آن برای ساخت سازه های خود و جایگزینی آن به جای بتن معمولی ، توجیه شده اید. اما باید بدانید که استفاده از بتن پیش تنیده مرغوب و باکیفیت ، ارزشمند است و نباید هر بتنی را استفاده کنید. تولیدات کارخانه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، همان محصولی است که شما به دنبال آن هستید. کیفیت برای این مجموعه حرف اول را می زند. به همین علت کیفیت محصولاتش بسیار بالا است.

قیمت بتن پیش تنیده در کرخه

نرخ بتن پیش تنیده اصلاً بالا نیست. بنابراین هیچ دلیل قانع کننده ای برای عدم استفاده از بتن پیش تنیده برای پروژه های بزرگ وجود ندارد. همچنین استفاده از بتن پیش فشرده سبب کاهش هزینه های ساخت و ساز در این شهرستان می شود. بنابراین اگر نگران هزینه ها هستید ، بدانید که استفاده از بتن پیش فشرده کاملاً صرفه اقتصادی دارد. قیمت انواع بتن همانند سایر مصالح ساختمانی ، متأثر از بازار ارز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *