Search
Close this search box.

اهواز

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در اهواز با هدف سبک سازی سازه ها مورداستفاده قرار می گیرد. استفاده از این مصالح هرگز موجب کاهش مقاومت سازه نمی شود.

اهواز واقع در استان خوزستان است. پیشرفت ساخت و ساز در این شهرستان باید موردتوجه سازندگان و مهندسان قرار بگیرد. در این راستا باید از مصالح ساختمانی باکیفیت و مقاوم که بر اساس جدیدترین تکنولوژی ها ساخته شده اند ، استفاده شود.

بتن پیش تنیده به رشد و پیشرفت ساخت و سازها ، کمک بسیار زیادی می کند. این مصالح در کمتر از یک قرن پیش به صنعت ساخت و ساز ورود کرد و به تدریج موردتوجه سازندگان و انبوه سازان قرار گرفت.

تعریف ویکی پدیا از بتن پیش تنیده

بتن پیش تنیده در اهواز ، یک مصالح بسیار خوب برای ساختمان سازی است. ویکی پدیا ، بتن پیش تنیده را اینگونه تعریف می کند : روشی برای رفع نقاط ضعف بتن در مقابل کشش. به منظور احداث تیرها و کف طبقات یا پل هایی با دهانه های بسیار زیاد که در عمل ساخت آن با بتن معمولی امکان پذیر نیست ، می توان از بتن پیش تنیده استفاده نمود.

کابل های فولادی از پیش تنیده برای شکل گیری بارهای مقاوم مورداستفاده قرار می گیرد. این بارهای مقاوم با بوجود آوردن تنش فشاری موجب ایجاد تعادل با تنش کششی شده که این تنش های کششی نیز در زمان اعمال بار خمشی در یک عضو فشاری بتنی نمایان می گردد.

این عملیات توسط کابل های فولادی ، غلاف و … صورت گرفته و عناصر دیگری در انجام آن دخالت ندارند. پیش تنیدگی از گذشته تاکنون به دو شکل پیش کشیدگی و پس کشیدگی صورت می گیرد. در بتن های مسلح معمولی ، میلگردهای فولادی را درون بتن کار می گذارند.

کاربردهای جزئی و مهم بتن پیش تنیده

کاربردهای بتن پیش تنیده در اهواز بسیار زیاد است. با استفاده از بتن پیش‌فشرده می توان انواع سازه های مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی ، تفریحی و گردشگری و … را در شهرستان اهواز و حومه آن احداث نمود که از هرنظر بر سازه های دیگر برتر باشند.

پیش فشرده کردن مقاطع بتنی از گذشته برای ساخت پل ها ، اسکله ها و … متداول بوده است. امروزه هم با استفاده از بتن پیش فشرده می توان اجرای انواع سقف های دال تخت با دهانه های طولانی را انجام داد. برای اجرای سقف پارکینگ های طبقاتی می توان از سقف تیرچه پیش تنیده استفاده نمود.

چندین نتیجه قابل تأمل استفاده از بتن پیش فشرده

استفاده از بتن پیش تنیده در اهواز ، نتایج مثبت و مهمی را به همراه دارد. اگر سازندگان و انبوه سازان به این موارد با دقت بیاندیشند ، متوجه خواهند شد که استفاده از بتن پیش تنیده برای آنها سودمند خواهد بود و حتماً به استفاده از ترغیب می شوند.

– به حداقل رسیدن ترک های بتن و افزایش طول عمر سازه ها به دنبال این مسئله

– افزایش انعطاف پذیری برای طراحی سازه ناشی از حذف شماری از ستون ها

– افزایش سرعت اجرای پروژه و زود به اتمام رسیدن اجرای هر یک از سقف ها

– کاهش وزن انواع سازه ها به دنبال استفاده از بتن پیش تنیده در اهواز

– مقاوم شدن سازه در برابر انواع لرزش ها و تکان ها و تنش های مختلف

– کاهش چندین متری ارتفاع سازه و صرفه جویی بسیار زیاد مصالح به دلیل کاهش ارتفاع

هزینه های اجرای سازه های بتن پیش فشرده

استفاده از بتن پیش تنیده در کاهش هزینه ها نقش مهمی دارد. هزینه های ساخت و ساز در سال های اخیر افزایش یافته است و همین مسئله موجب شده است که سازندگان به دنبال این مسئله باشند که از هر طریقی به کاهش هزینه های خود کمک کنند. البته روش های کاهش هزینه های ساخت و ساز نباید منجر به کاهش کیفیت و مقاومت سازه ها شود.

خوشبختانه استفاده از بتن پیش تنیده در اهواز سبب می شود که با حفظ کیفیت و مقاومت سازه ها ، هزینه های ساخت و ساز کاهش پیدا کند. این کاهش هزینه ها خیلی بیشتر از آن چیزی است که شما فرض می کنید. بنابراین استفاده از بتن پیش تنیده ، یک راه معقول و منطقی برای کاهش هزینه ها است. مسلماً قیمت بتن پیش تنیده از بتن معمولی بیشتر است و این واقعیت را نمی توان کتمان کرد. اما به دلیل ارزشمند بودن نتایج استفاده از بتن پیش تنیده ، استفاده از آن بهتر از استفاده از بتن معمولی است.

توضیحاتی درباره معایب بتن پیش فشرده

قصد نداریم که بگوییم استفاده از بتن پیش تنیده در اهواز هیچگونه معایبی ندارد و صرفاً مزیت است. کدام مصالح ساختمانی را می شناسید که استفاده از آن صرفاً مزایا داشته باشد و هیچ معایبی نداشته باشد.

تخریب سازه های پیش تنیده به علت وجود کابل های کشیده شده دارای دردسرهای زیادی است. موضوع افت و تغییر حالت کابل ها تحت تأثیر کاهش اصطکاک میان کابل ها و غلاف ، شل شدگی فولاد ، آب رفتگی بتن ، جمع شدگی بتن و … با گذشت زمان از موضوعات قابل تأمل است.

خرید بتن پیش تنیده در اهواز

کارخانه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، با توجه به تکنیک های روز دنیا به طراحی و تولید انواع بتن های پیش تنیده اقدام می کند. تولیدات این مجموعه دارای استانداردهای فنی و مهندسی است و توسط متخصصان این امر ، به تأیید فنی رسیده است.

خرید بتن های پیش تنیده موردنیاز ساخت و سازهای شما از یک تأمین کننده حرفه ای و مجرب ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد.

عوامل مؤثر بر قیمت بتن پیش تنیده در اهواز

  1. مشخصات کمی شامل طول ، عرض و ضخامت
  2. کیفیت فولاد و بتن مورداستفاده برای ساخت بتن پیش تنیده
  3. میزان فولاد و بتن استفاده شده برای ساخت بتن پیش تنیده
  4. دستگاه ها و ماشین آلات مورداستفاده برای ساخت بتن
  5. و …

قیمت بتن با توجه به موارد فوق تعیین می شود. ممکن است از کارخانه های مختلف قیمت متفاوتی را برای بتن پیش تنیده بشنوید. به هر حال هر کارخانه ای استدلال های خاص خود را برای تعیین قیمت دارد و معمولاً تفاوت های قیمتی فاحشی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *