Search
Close this search box.

آبادان

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در آبادان : این مصالح را از یکی از برترین تولیدکنندگان بتن پیش تنیده خریداری کنید تا به کیفیت سازه های خود کمک کنید.

آبادان ، از شهرستان های دوست داشتنی استان خوزستان می باشد. به منظور پیشرفت صنعت ساخت و ساز در این شهرستان باید از جدیدترین و بهترین مصالح ساختمانی استفاده نمود و به ساخت اصولی سازه ها اهمیت زیادی داد.

بتن پیش تنیده از مصالحی است که برای ساخت باکیفیت سازه ها ، مناسب است. این مصالح دارای ویژگی هایی متفاوت از بتن آرمه است که با خواندن ادامه توضیحات ، با این تفاوت ها به خوبی آشنا خواهید شد.

ارائه توضیحاتی درباره مفهوم پیش تنیدگی

استفاده از بتن پیش تنیده در آبادان دارای مزایای بسیار زیادی است. پیش تنیدگی در واقع بوجود آوردن یک تنش ثابت و مشخص در عضو بتنی به میزان معین است تا تنش های حاصل از بارهای مرده و زنده به دلیل قدرت نمایی این تنش ، از سد راه برداشته شوند.

از پیش تنیدگی با هدف به حداقل رساندن تنش های کششی و ترک های حاصل از لنگر خمشی استفاده می شود. یک بتن معمولی دارای بهترین مقاومت و پایداری در برابر فشار است اما در برابر کشش کاملاً ناتوان است. بتن پیش تنیده ، معایب بتن معمولی را ندارد و دارای حداکثر مقاومت فشاری و کششی است و این همان چیزی است که مهندسان از یک بتن انتظار دارند.

عملکرد سقف تیرچه پیش تنیده

با کمک بتن پیش تنیده در آبادان می توان سقف سازه را به صورت پیش تنیده اجرا کرد. در این سقف ها با شکل گیری یک نیروی اضافی فشاری در بتن ، بخشی از تنش های کششی بتن از بین می رود و به دنبال آن ، سطح مقطع فشاری بتن به صورت قابل توجهی زیاد می شود.

در این سقف ، نیرویی از طریق کشش کابل ها پس از بتن ریزی و سخت شدن بتن شکل می گیرد. ساخت بتن پیش تنیده بدین صورت ، باید در کارخانه یا کارگاه انجام شود. برای اجرای این سقف ها که به سقف TP شناخته می شوند ، نخست غلاف های آهنی را کار گذاشته و پس از آن ، کابل ها را داخل غلاف ها تعبیه می کنند و زمانی که بتن ریزی انجام شد و استحکام بتن به رنج ایده آل رسید ، کشش صورت می گیرد. (آشنایی با کاربردهای بتن پیش تنیده در آبادان)

اگر حفاظت کابل ها از زنگ زدگی و پوسیدگی برای سازنده ها مهم است که قطعاً هم همینطور است باید گروت یا دوغاب سیمانی را به کار برد تا کابل ها از هر آسیبی محافظت شوند.

چندین نکات حائزاهمیت درباره اجرای سیستم پیش تنیده

ذکر چندین نکته مهم ، خالی از لطف نیست. در این سیستم کمترین رده بتن بایستی C30 باشد. همچنین در زمان اجرای سیستم باید به موقعیت و نحوه قرارگیری کابل ها ، مقدار نیروی پس کشیدگی ، کافی بودن میزان تزریق گروت در غلاف ها و … توجه نمود.

نکته مهم دیگر این است که استفاده از سیستم سقف پیش تنیده برای دهانه هایی که حداقل بالای هفت متر هستند ، مزیت اقتصادی دارد.

نکات قابل تأمل دیگر برای استفاده از بتن پیش تنیده در آبادان شامل انقباض یا آب رفتگی بتن به دلیل بیرون رفتن آب از بتن با گذشت زمان ، افت حاصل از تغییر شکل کم و بیش الاستیک بتن ، لحاظ کردن اقدامات موردنیاز برای کنترل برش سوراخ کننده ، مراقبت از فولادهای پیش تنیده از آسیب هایی مانند زنگ زدگی و … می باشند.

اصول طراحی و پیاده سازی سیستم سقف بتنی پیش تنیده پس کشیده بر مبنای دستورالعمل ACI 318 آئین نامه طرح و محاسبه قطعات بتن پیش فشرده مندرج در نشریه 250 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که قسمت الحاقی دستورالعمل بتن ایران است ، صورت می گیرد.

کاربردهای قابل توجه این سیستم :

کاربردهای بتن پیش تنیده در آبادان بسیار زیاد است. شما با بهره گیری از این مصالح می توانید به ساخت مجتمع های مسکونی ، ادارات ، سالن های ورزشی ، مجتمع های تجاری ، هتل ها و … در شهرستان آبادان اقدام کنید.

مهندسان معتقدند که استفاده از بتن پیش تنیده برای دهانه های کمتر از 6 متر اصلاً کار منطقی و عاقلانه ای نیست و موجب تحمیل هزینه های زیادی بر سازندگان می شود. بنابراین بهتر است از بتن پیش تنیده برای دهانه های بیشتر از 6 متر استفاده شود. بتن آرمه ، گزینه خوبی برای دهانه های کوچک است و نیازی به استفاده از بتن پیش تنیده برای این دهانه ها نیست.

مزیت بهره گیری از مصالح ساخته شده با فناوری پیش تنیدگی

با استفاده از بتن پیش تنیده در آبادان می توان به دستاوردهای مهمی رسید. کاهش هزینه های ساخت و ساز ، افزایش مقاومت سازه ها ، دیرتر خراب شدن سازه ها در زمان بروز زمین لرزه ، افزایش طول عمر سازه ها ، بهتر طراحی کردن پلان های طبقات با وجود حذف ستون های مزاحم ، افزایش تعداد پارکینگ ها ، کاهش وزن ساختمان ، کاهش ارتفاع ساختمان و … از مزایای مهم استفاده از بتن پیش تنیده می باشد. هر یک از این مزایا می تواند هر سازنده ای را به استفاده از بتن پیش تنیده وسوسه کند.

خرید بتن پیش تنیده در آبادان

مجموعه بتن پیش فشرده ایران (BPICO) ، یکی از بهترین تولیدکنندگان بتن پیش تنیده است که محصولاتی باکیفیت بالا به مشتریان گرامی آبادانی ارائه می کند. این مجموعه با هدف کمک به پیشرفت ساخت و ساز در ایران و افزایش کیفیت سازه ها ، بهترین تولیدات را به بازار عرضه می کند.

آبادانی های دوست داشتنی و گرامی با استفاده از بتن پیش‌فشرده ساخت BPICO ، سازه های خود را مقاوم و عمری احداث کنند.

قیمت بتن پیش تنیده در آبادان

نرخ بتن پیش تنیده بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که سازندگان قطعاً با این موارد آشنایی دارند. قیمت این محصول بر اساس طول و عرض و ضخامت آن و سایر ویژگی های کمی و کیفی مشخص می شود. نوسانات بازار ارز بر قیمت بتن پیش تنیده قطعاً تأثیر می گذارد. بی شک استفاده از بتن پیش فشرده ، به صرفه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *