Search
Close this search box.

آشنایی با انواع تزئینات بتنی

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

انواع تزئینات بتنی شامل گلدان بتنی، میز و صندلی بتنی، لامپ بتنی، ساعت بتنی، شمع های بتنی، شومینه بتنی و قفسه های بتنی و … می باشند.

بتن، متریال قدرتمندی است و توانسته است خواص مختلفی را از خود نشان دهد. این محصول در گذشته تنها در حوزه ساخت و ساز به کار گرفته می شد. اما پس از گذشت زمان از بتن در حوزه های مختلفی استفاده کردند.

همچنین در گذشته بتن تنها به یک شکل تولید می شد و هیچ تنوعی میان انواع محصولات بتنی وجود نداشت. اما امروزه بتن در چندین نوع شامل بتن آرمه، بتن معمولی، بتن سبک، بتن هوشمند و بتن پیش تنیده و … تولید می شود.

افزایش کارایی ها و کاربردهای بتن سبب شد که بتن مورد توجه صنعت دکوراسیون نیز قرار بگیرد تا با استفاده از این محصول بتوان محصولات دکوری و تزئینی بسیار زیبایی ساخت و یا برای اجرای دکوراسیون داخلی و پیاده سازی برخی از طرح های آن از بتن استفاده نمود.

بتن دارای چه خواص و فوایدی است؟

قبل از آشنایی با انواع تزئینات بتنی به این مسئله می پردازیم که بتن از چه خواص و فوایدی برخوردار می باشد. بتن را با خواص مختلفی مانند دوام بسیار زیاد، مقاومت بسیار بالا، فراوانی، ضد رطوبت بودن، ضد حریق و حرارت بودن، فرم پذیری ساده و جذابیت های ظاهری آن می شناسند.

در هر پروژه ای که به ایجاد حداکثر استحکام و مقاومت فکر می کنند، از بتن باکیفیت استفاده می کنند. بتن، تنها ساختار مستحکمی ندارد بلکه می تواند ظاهر جذابی نیز داشته باشد.

صنعت ساخت و ساز، درصد زیادی از رشد و پیشرفت خود را به استفاده از بتن مدیون است. اگر بتن وجود نداشته باشد، امکان احداث هیچ سازه مقاوم و مستحکمی وجود ندارد. بتن می تواند بسیاری از چالش ها و محدودیت ها در اجرای یک سازه را از بین ببرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

کاربرد بتن در دکور و تزئینات

انواع تزئینات بتنی در صنعت دکوراسیون و تولید لوازم دکوری و تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند. تزئینات بتنی زیادی اخیراً ساخته می شوند. ویژگی اصلی این محصولات این است که از مقاومت و دوام بسیار زیادی برخوردار هستند.

هزینه تولید و ساخت وسایل دکوری و تزئینی و سایر المان های بتنی با استفاده از بتن بسیار مناسب است، به گونه ای که اگر قرار باشد این محصولات را با متریال دیگری تولید کنند به هزینه بسیار زیادی نیاز دارند.

بتن در صورت استفاده و اجرای درست و دقیق، ظاهر بسیار زیبایی خواهد داشت و بهترین گزینه برای ساخت وسایل تزئینی و دکوری می باشد. نکته قابل توجه و حائز اهمیت درباره محصولات بتنی این است که المان های بتنی پس از گذشت سال ها می توانند خصوصیات و ویژگی های خود را حفظ کنند. چرا که دوام بالایی دارند.

معرفی انواع تزئینات بتنی

با جذاب ترین المان های تزئینی و دکوری از جنس بتن آشنا می شویم:

شمعدان بتنی

قاعدتاً این محصول را در فروشگاه های مختلفی دیده باشید. اخیراً این شمعدان ها بسیار مد شده اند. این شمعدان ها از ریختن موم ممانعت به عمل می آورند. این شمعدان ها در طرح های مختلفی در تعداد قطعات جداگانه ای تولید می شوند و جذابیت های زیادی دارند. از این شمعدان ها می توان در مکان های مختلف مانند سالن پذیرایی، سالن زیبایی، اتاق کار، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام و … استفاده نمود.

لامپ بتنی

شاید تاکنون اسم لامپ بتنی را نشنیده باشید. اما این محصول بسیار شیک وجود دارد و یکی از انواع تزئینات بتنی می باشد. این لامپ ها در چندین نوع رومیزی، آویزدار و دارکوب تولید می شود. ترکیب بتن و طراحی مدرن سبب شکل گیری لامپ بتنی شده است. این لامپ ها می توانند به صورت قاب دو لامپ یا پایه به کار روند. گاهی از متریال مختلف مانند بتن، برنج، مس و … در کنار یکدیگر استفاده می کنند تا لامپ بتنی بسیار شیک تر و زیباتر شود.

آشنایی با انواع تزئینات بتنی

گلدان بتنی

یکی از انواع تزئینات بتنی، گلدان بتنی است که احتمالاً آن را در پارک ها، گلخانه ها و میادین شهر خود مشاهده نموده اید. این گلدان ها ضمن زیبایی خیره کننده، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. برخی از طرح های این گلدان بتنی، جذابیت زیادی در دکوراسیون یا فضاسازی مکان ها و محیط های مختلف ایجاد می کنند. برخی از گلدان های بتنی بسیار کوچک هستند و برای استفاده در آپارتمان بسیار ایده آل و مناسب می باشند.

قفسه های بتنی، از انواع تزئینات بتنی

این قفسه ها از ظاهری منحصر به فرد و خاص برخوردار هستند. این قفسه ها نه تنها زیبا هستند بلکه بسیار کاربردی می باشند و می توانند برای نگهداری کتاب و اسباب بازی و … مورد استفاده قرار بگیرند.

این قفسه ها می توانند فضای خوبی را در اختیار شما قرار دهند تا وسایل و تجهیزات خود را داخل آنها قرار دهید. طول عمر قفسه های بتنی بسیار زیاد است و این ویژگی، یکی از بهترین ویژگی های آنها می باشد.

شومینه بتنی، از انواع تزئینات بتنی

این شومینه ها بسیار شیک هستند و نسبت به شومینه های چوبی، سنگی، آجری و … برتری های زیادی دارند. شومینه بتنی، ارائه دهنده یک حس نوستالژیک در محیط می باشد. از آنجاییکه بتن در برابر حرارت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد، پس شومینه بتنی با گذشت زمان زیبایی و کیفیت خود را از دست نمی دهد. شاید شومینه های چوبی پس از گذشت مدتی، زیبایی اول را نداشته باشند. اما شومینه های بتنی همواره زیبایی خود را حفظ خواهند نمود.

ساعت بتنی، از انواع تزئینات بتنی

ساعت بتنی، یکی از شیک ترین محصولات بتنی است که اگر مدل های آن را مشاهده کنید، حتماً برای خرید یکی از آنها وسوسه خواهید شد. این ساعت ها بر اساس فناوری جدید ساخته شده اند و در عین حال، ظاهری قدیمی و آرامی دارند.

حرکت عقربه بر روی یک سطح سرد و بی تحرک از جنس بتن شفاف، آرامشی را برای شما ایجاد می کند و این حس را برای شما به ارمغان می آورد که گویی در روستایی دنج در خانه ای قدیمی در حال نگاه به ساعت دیواری خود هستید. از نخریدن این ساعت های بسیار زیبا به احتمال زیاد، پشیمان خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *