Search
Close this search box.

کفپوش بتن سخت چیست؟

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

کفپوش بتن سخت با مقاومت و استحکام بسیار بالا، جایگزین بسیار خوبی برای کفپوش های گران و نه چندان زیبا می باشد. اخیراً از بتن تنها به شکل سنتی و قدیمی برای ساختمان سازی استفاده نمی شود.

بلکه این محصول برای ساخت سازه ها و تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از این کاربردها، ارتباطی با پروسه اصلی ساخت ساختمان ندارد. از جمله این کاربردها می توان به استفاده از بتن برای ساخت وسایل تزئینی اشاره نمود.

امروزه از بتن برای تولید کفپوش های مختلف استفاده می شود. بررسی ها نشان می دهد که کفپوش هایی که از جنس بتن هستند، بسیار سخت و مقاوم می باشند. استفاده از کفپوشی که حداکثر مقاومت را داشته باشد، مزایای زیادی دارد که مهمترین آن عدم آسیب دیدگی کفپوش و نیاز به تعویض مکرر کفپوش می باشد.

کفپوش بتن سخت رنگی چه ویژگی هایی دارد؟

کفپوش بتن سخت رنگی، یکی از انواع محصولات بتنی می باشد که گزینه خوبی برای اجرای کف سازه های گوناگون می باشد. این محصول دارای مقاومت و توان بسیار زیادی در برابر سایش است و این مسئله سبب شده است که آن را برای اجرای کف مورد استفاده قرار دهند. پوشش رویی این کفپوش به سادگی به بتن چسبیده شده و مقاومت فوق العاده ای در برابر ضربه، فشار، خط و خش و … دارد. حتی این رویه می تواند در مقابل اشعه ماورابنفش مقاومت کند.

این کفپوش در مواردی مانند مسیر تردد خودروهای سنگین، سالن های کارخانه های خودروسازی، انبارها و سوله ها و … به کار می رود. مقاومتی که برای کفپوش موردنیاز یک مسیر در معرض تردد خودروهای سنگین، مورد نیاز است توسط یک کفپوش معمولی تأمین نمی شود. اما کفپوش بتنی مقاوم می تواند چنین مقاومتی را از خود ارائه دهد.

کفپوش بتن سخت پارکینگی چه ویژگی هایی دارد؟

این کفپوش از مقاومت قابل توجهی در برابر سایش و فشار برخوردار است. از جهتی، این کفپوش دارای قیمت بسیار مناسبی است و این مسئله سبب می شود که بتواند برای اجرای کف پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرد.

این کفپوش تحت هیچ شرایطی از جمله عوامل اسیدی، عوامل خوردگی، عوامل فرسایش و دیگر تهدیدهای احتمالی دچار مشکل نمی شود و با وجود ترددهای سنگین و بالا در پارکینگ، سالم باقی می ماند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مقاومتی که یک کفپوش مناسب پارکینگ به آن نیاز دارد، تنها در کفپوش بتنی سخت پارکینگی دیده می شود. طول عمر و دوام این کفپوش بسیار بالا است. در نتیجه تا سالها از تعمیرات یا تعویض کفپوش های پارکینگ بی نیاز خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

چرا کفپوش بتن سخت ؟

این کفپوش که با نام آرملات شناخته می شود، دارای یک ساختار بتنی است که نام این کفپوش، گویای این مسئله است. بتن از اجزای مختلفی مانند سنگدانه با دانه بندی های گوناگون سیمان و آب درست شده است.

برای تولید این کفپوش ها از سخت کننده های پودری استفاده می شود. هر جا که در معرض عبور ماشین آلات سنگین باشد، با احتمال خرابی کفپوش ها همراه خواهد بود. اما کفپوش بتنی، این مشکل را حل کرده و شرایطی را فراهم می کند که حتی در صورت عبور بزرگترین خودروها از روی آن مشکلی بوجود نیاید.

امکان ایجاد الگوهای هندسی مختلف بر روی این کفپوش وجود دارد. بنابراین این کفپوش نه تنها می تواند مقاومت بالایی را از خود نشان دهد بلکه می تواند فضا را بسیار زیبا کند و کف سازه را شیک کند.

اجرای کفپوش‌های سخت بتنی

کفپوش بتن سخت باید به صورت اصولی اجرا شود. با توجه به ضوابط ACI، فاصله میان درزهای اجرایی در کف سازی بر اساس ضخامت دال بتنی تعیین می شود و این فاصله بایستی در حدود 24 الی 34 برابر ضخامت بتن باشد. ماکزیمم فاصله برای درزهای بوجود آمده توسط کاتر، حدوداً سه متر می باشد.

نسبت طول به عرض پانل ها با توجه به توصیه های اتحادیه بتن آمریکا یا ACI بایستی نزدیک به 1.5 الی 2.5 برابر باشد. پانل ها بایستی به صورت مربع یا نزدیک به آن پیاده شوند. ضخامت لایه سخت کفپوش، دست کم باید 2 الی 3 میلی متر باشد. کفپوش پس از تعبیه در کف باید از سوی کارگران و با استفاده از ماشین آلات جدید مسطح شوند و بعد از تسطیح با ماله پروانه با ظرافت بالایی کوبیده شده تا ماکزیمم تراکم موردنیاز بوجود بیاید.

تولید کفپوش‌های سخت بتنی

تولید کفپوش بتن سخت باید با استفاده از باکیفیت ترین متریال انجام شود. در پروسه تولید کفپوش، نیاز به استفاده از سنگدانه های مقاوم مانند کانی و گرانیت و سیلیس می باشد. این مواد در کنار یکدیگر و به همراه خمیر سیمان، کفپوشی را تولید می کنند که استحکام بالایی دارد.

در انتخاب کانی های موردنیاز برای تولید کفپوش باید دقت زیادی شود. همچنین دانه بندی ها باید متراکم و منظم باشند. مواد باید با نسبت معینی با یکدیگر ترکیب شوند. ترکیب این مواد با استفاده از بتونیر انجام می شود. تولید محصول باکیفیت و مقاوم سبب می شود که کفپوش های بتنی دارای بیشترین طول عمر باشند.

مزایای استفاده از کفپوش بتن سخت

  • دوام و مقاومت فشاری و خمشی کفپوش بسیار بالا می باشد. این کفپوش ها، تحمل وزن زیادی دارد.
  • این کفپوش ها در مقابل سایش و خراشیدگی بسیار مقاوم هستند.
  • استفاده از این کفپوش ها به بهبود کیفیت هوا و ارتقای سلامت کارکنان بسیار کمک می کند.
  • نصب کفپوش ها بسیار آسان است.
  • سطح کفپوش کاملاً مسطح و بدون درز می باشد.
  • کفپوش در برابر مواد شوینده و مواد شیمیایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.
  • تنوع طرح و رنگ کفپوش بسیار بالا است.

کفپوش سخت بتن چیست؟

انواع کاربردهای کفپوش‌های بتنی سخت

کاربرد تجاری: نصب در پارکینگ ها، مراکز خرید، فروشگاه ها و نمایشگاه ها

کاربرد صنعتی: نصب در انبار، سوله، اسکله و بنادر

کاربرد ورزشی: نصب در سالن های ورزشی، زمین بسکتبال، زمین تنیس

کاربرد مسکونی: نصب در پارکینگ ساختمان های مسکونی، حیاط، محوطه ها، طبقات همکف ساختمان ها، راهروها

کاربرد آموزشی: نصب در مدارس، دانشگاه ها، کانون های آموزشی و مهد کودک ها

کاربرد در حوزه بهداشت و درمان: نصب در بیمارستان، آزمایشگاه، مراکز سونوگرافی و رادیولوژی و کلینیک ها

کاربرد در فضاهای باز: نصب در پیاده روها، محوطه های عمومی، باغ ها، محوطه رستوران و محوطه های استخر، محوطه باشگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرای انواع ستون بتنی
وبلاگ

اجرای انواع ستون بتنی

اجرای انواع ستون بتنی بایستی مطابق با استانداردها و ضوابط کار باشد تا ستون های احداثی دارای بیشترین استحکام و مقاومت باشند.

ادامه مطلب »
کفپوش سخت بتن
وبلاگ

کفپوش بتن سخت چیست؟

کفپوش بتن سخت با مقاومت و استحکام بسیار بالا، جایگزین بسیار خوبی برای کفپوش های گران و نه چندان زیبا می باشد.

ادامه مطلب »