Search
Close this search box.

ستون بتنی پیش ساخته

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

ستون بتنی پیش ساخته در چندین نوع وجود دارد که هر یک از آنها دارای ابعاد و طراحی خاصی هستند و از متریالی با کیفیت متفاوت، ساخته شده اند. این ستون ها از جنس بتن هستند. بتن، مواد اولیه ساخت این ستون ها و سایر محصولات بتنی است. به طور مثال برای ساخت بتن پیش تنیده از بتن و میلگرد استفاده می شود. کیفیت بتن، تعیین کننده کیفیت محصولات بتنی مانند ستون بتنی، بتن پیش تنیده و … است.

ستون بتن پیش‌ساخته چیست ؟

این ستون ها به صورت پیش ساخته تولید می شوند. ساخت این ستون ها با توجه به گرید مقاومتی و آرماتورگذاری معین با توجه به جزئیات اجرایی در کارخانه ها ساخته شده و توسط تجهیزات حمل به محل موردنظر انتقال داده می شوند.

ستون های پیش ساخته در فرم های گوناگون مثل مستطیل، بیضی، مربع و … تولید می شوند. ارتفاع این ستون ها معمولاً به اندازه سازه های یک یا دو طبقه می باشد.

اتصالات از چندین طریق صورت می گیرد. گاهی برای اتصال ستون ها از پایه ها استفاده شده و با گچ کاری آنها را پوشش می دهند.

ستون بتنی پیش ساخته ممکن است بر روی یک حفره قرار گرفته و توسط گچ کاری فیکس شود. ستون ها با هدف حمایت از تیرها و شاخه ها در سازه هایی مثل پارکینگ و … نصب می شوند.

این ستون ها به شکل تک تا شش تایی و حتی بیشتر در یک سازه با فاصله معینی از یکدیگر سوار می شوند.

طراحی این ستون ها با توجه به نیازهای پروژه های عمرانی در ابعاد و اشکال مختلف صورت می گیرد. انواع ستون‌های پیش ساخته با توجه به نیازهای مختلف به طراحی و تولید ستون‌های پیش ساخته در انواع مختلفی اقدام می کنند.

ستون پیش ساخته سیمانی، ستون بتنی پیش ساخته، ستون پیش ساخته فایبرگلاس، ستون فلزی پیش ساخته، نیم ستون پیش ساخته، ستون پیش ساخته گچی، ستون پیش ساخته پلی استری و … از انواع ستون های پیش ساخته هستند. نام این ستون های پیش ساخته نشان می دهد که تفاوت آنها در جنس مواد تشکیل دهنده آنها می باشد.

مسلماً این ستون ها از مقاومت و استحکام مختلفی برخوردار هستند. از هر یک از ستون های پیش ساخته در مواردی استفاده می شود. مزایای استفاده از ستون بتنی پیش ساخته این ستون ها به دلیل ویژگی هایی که دارند، موردتوجه برخی از سازندگان و مهندسان قرار گرفته اند.

ستون بتنی پیش ساخته

استفاده از این ستون ها به دلایل زیر صورت می گیرد:

– این ستون ها موجب افزایش طول عمر سازه می شود.

– استفاده از این ستون ها موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شوند.

– ترکیب ستون ها به گونه ای است که با محیط زیست کاملاً سازگار می باشد و هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد.

– ستون بتنی پیش ساخته از استحکام و قدرت زیادی برخوردار است.

– این ستون ها در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند و در مقابل آتش سوزی، بهترین عکس العمل را نشان می دهند.

– امکان طراحی این ستون ها مطابق با نیاز سازه وجود دارد.

– این ستون ها در ابعاد مختلفی تولید شده تا متناسب با نیازهای مختلف باشند.

– ستون‌های بتن پیش ساخته به راحتی نصب می شوند و در سریعترین زمان اجرا می شوند.

– این ستون ها برای استفاده در نواحی مختلف مناسب هستند.

– ستون بتنی پیش ساخته بر اساس استانداردهای مربوطه تولید می شوند.

– این ستون ها بسیار زیبا و شکیل هستند و ظاهر بسیار خوبی دارند.

– استفاده از این ستون ها با سایر قطعات پیش ساخته، همخوانی دارد.

– این ستون ها کاملاً ضد حریق هستند و در مقابل آتش تا جایی که ممکن است، تاب می آورند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

کاربرد ستون‌های بتن پیش ساخته چیست ؟

قطعاً تمامی سازه ها به ستون نیاز دارند. ستون ها به خوبی از تیرها و دیوارهای فوقانی حمایت می کنند. استفاده از ستون های پیش ساخته در مواردی ضرورت دارد. در سازه های مختلفی می توان از ستون پیش ساخته استفاده نمود. برای تولید ستون بتنی پیش ساخته به حفظ توالی اهمیت داده می شود.

در واقع برآورد می کنند که چه نیروهایی به ستون وارد می شود تا بر آن اساس، به طراحی این ستون ها اقدام کنند. از این ستون ها می توان برای ساخت هتل، دفاتر تجاری، پارکینگ های خودرو، کارخانه ها، کارگاه ها ، ساختمان های مسکونی، فرودگاه ها، سوله ها، احداث پل ها، مساجد، مدارس، کتابخانه ها، باشگاه های ورزشی، تالارها، سینما، تئاتر، کلینیک و درمانگاه ها و … استفاده نمود.

ابعاد ستون‌های پیش ساخته این ستون ها در چندین ابعاد و سایز تولید می شوند. در اصل، نیاز سازه است که تعیین کننده ابعاد این ستون ها است. با توجه به نیرویی که قرار است به ستون ها وارد شود، به طراحی ستون ها اقدام می کنند. هر اندازه که ستون ها در معرض نیرو و فشار بیشتری باشند، باید بزرگتر طراحی شوند تا قدرت بیشتری داشته باشند.

ستون بتنی پیش ساخته

قیمت ستون بتنی پیش ساخته چقدر است ؟

یکی از دلایل استقبال از استفاده از این ستون ها، قیمت بسیار مناسب آنها است. قطعاً قیمت یک ستون پیش ساخته از قیمت یک ستون به صورت درجا ساخته شده، کمتر تمام می شود. استفاده از این ستون ها به دلایل دیگری، مقرون به صرفه است. ستون های پیش ساخته به دلیل آنکه راحت و سریع اجرا می شوند، برای نصب به نیروهای کمی نیاز دارند و همین مسئله موجب کاهش هزینه ها می شود.

ستون پیش ساخته موجب حذف بسیاری از مراحل ساخت سازه می شوند و همین مسئله در اقتصادی بودن آنها تأثیر دارد. از هر نظر که به استفاده از این ستون ها نگاه کنیم، آن را اقتصادی و به صرفه می بینیم. عوامل زیادی بر روی قیمت ستون بتنی پیش ساخته اثر گذاشته و نرخ آن را بالا و پایین می برند.

نرخ بتن، نرخ میلگرد، نوسانات دلار و … از جمله عوامل تعیین کننده این ستون ها هستند. تولیدکنندگان مختلف برای این ستون ها، قیمت مختلفی را تعیین می کنند. زیرا آنها از مواد اولیه با کیفیت مختلفی برای تولید ستون های بتنی استفاده می کنند. در زمان خرید این ستون ها باید به کیفیت آنها، توجه زیادی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *