Search
Close this search box.

انواع بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش تنیده

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش‌ تنیده باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. سایر ویژگی های یک پرکننده مناسب فضای خالی تیرچه را بررسی می کنیم. تیرچه پیش تنیده ، جایگزین شایسته ای برای تیرچه خرپایی است. استفاده از این تیرچه ها از سال 1960 میلادی رایج شده است. هر چه زمان گذشت ، به استفاده از این تیرچه ها بیشتر روی آوردند.

استفاده از تیرچه پیش تنیده ، مزایای زیادی دارد که یکی از آنها کاهش مصرف فولاد و بتن است. بتن معمولی در مقابل فشار همانگونه عمل می کند که مورد انتظار مهندسان و متخصصان است.

اما این بتن در برابر کشش آنچنان ضعیف عمل می کند که متخصصان را به فکر استفاده از بتن دیگری انداخته است. بتنی که هم در برابر کشش و هم در برابر فشار از مقاومت حداکثری برخوردار باشد. این بتن ، همان بتن پیش تنیده است. در این مقاله قصد داشته که به بررسی انواع بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش‌ تنیده بپردازیم.

بلوک های پلی استایرن و پلاستوفوم

اگر می خواهید بدون اینکه وزن زیادی به سازه تحمیل کند به خوبی فضاهای خالی را پر کنید، از بلوک های پلی استایرن استفاده کنید. بلوک پلی استایرن از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. استفاده از این بلوک ها بسیار راحت است و در کمترین زمان امکان اجرا دارد.

بلوک های پلی استایرنی از خصوصیات مختلفی برخوردار است که از بهترین آنها می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه، مقاومت بالا در برابر فشار، عدم امکان سکونت باکتری ها در آنها، مقاومت بالا در برابر رطوبت و … اشاره نمود. بلوک های پلی استایرنی در برابر باد و طوفان بسیار مقاوم هستند و خراب نمی شوند.

بلوک های سفالی ، از انواع بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش‌ تنیده

این نوع بلوک ها ، گزینه بسیار مناسبی برای پر کردن فضای تیرچه نیستند. چرا که این بلوک ها شکننده و حساس به ضربه هستند. از معایب بلوک های سفالی می توان به سنگین بودن آنها اشاره نمود که موجب سنگین شدن سازه می شوند.

بلوک های سفالی در مقابل برودت و حرارت ، حریق ، آب و باد و … مقاوم هستند. فرآیند نصب بلوک های سفالی ، اندکی وقت گیر است. بلوک های بتنی و سیمانی بلوک های بتنی و سیمانی از ویژگی های خوبی برخوردار هستند که یکی از آنها، برش پذیری آسان آنها است.

این سفال ها در دیوار و سقف مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از ویژگی های این نمونه از بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش‌ تنیده، یکنواخت و یکپارچه بودن آنها است. این بلوک ها، تمامی خلاء ها را کاملاً پر نموده و قادر به تحمل وزن بالا هستند.

مقاومت این بلوک ها در برابر سرما، گرما، آب ، طوفان و … عالی است. این بلوک ها به خوبی عایق هستند و در عایق سازی بهتر سازه کمک می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بلوک لیکا

این بلوک ها در واقع پوکه معدنی و سبک دانه ای هستند که از ذرات رس منبسط شده، درست شده اند. این مواد اولیه در درجه حرارت 1200 درجه برای مدتی مانده تا به شرایط موردانتظار برسند. خروج گاز خاک رس موجب انبساط آن می شود.

این بلوک ها، از عایق های حرارتی بسیار خوب به حساب می آیند که عکس العمل فوق العاده ای در برابر حریق دارند. اگر این بلوک ها بیشتر از میزان استاندارد منقبض شوند، دچار ترک خوردگی می شوند.

بلوک پرلکس، از انواع بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش‌ تنیده

از دیگر بلوک هایی که به خوبی می تواند فضای میان تیرچه پیش تنیده را پر کند، بلوک پرلکس می باشد. بلوک پرلکس به صورت بلوک پرلکس پلی استایرن و بلوک پرلکس بدون پلی استایرن می باشد.

این بلوک ها از ضریب هدایت حرارتی پایینی برخوردار هستند. بلوک های پرلکس در ممانعت از انتقال صدا به خوبی عمل می کنند. بلوک های اسفنجی بلوک های اسفنجی هم گزینه مناسبی برای پر کردن فضاهای خالی سیستم پیش تنیده است.

این بلوک ها با استفاده از متریال گوناگونی تولید می شوند. از ویژگی های این بلوک ها می توان به عایق بندی بسیار خوب آن اشاره نمود. بلوک های اسفنجی همانند بلوک های یونولیتی، بسیار سبک است و موجب سبکی سازه می شود. استفاده از این بلوک ها، تأثیر زیادی در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. باید به این مسئله هم توجه داشت که بلوک های اسفنجی، بسیار حساس هستند.

انواع بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش تنیده

بلوک های گچی ، از انواع بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش‌ تنیده

بلوک های گچی برای پر کردن فضاهای خالی تیرچه پیش تنیده، ایده آل هستند. نصب این بلوک ها در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. از ویژگی های خاص این بلوک ها می توان به عایق پذیری خوب آنها اشاره نمود. بلوک های گچی به خوبی در ممانعت از انتقال صدا، مؤثر هستند. همچنین این بلوک ها، عایق حرارت هستند و در صرفه جویی در مصرف انرژی اثرگذار هستند.

بلوک هبلکس

یکی دیگر از انواع بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش‌ تنیده، بلوک هبلکس می باشد. بلوک هبلکس از جنس بتن می باشد. ویژگی برجسته این بلوک ، عایق پذیری آنها است. استفاده از این بلوک برای داخل و بیرون از سازه، امکان پذیر است.

نصب این بلوک ها بسیار آسان است و در کوتاهترین زمان می توان به پر کردن فضای خالی تیرچه پیش تنیده با این بلوک ها اقدام کرد. استفاده از این بلوک ها سبب می شود که به استفاده از عایق دیگری نیاز نباشد. این بلوک ها در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارند. وزن این بلوک ها بسیار کم است.

بلوک گازی ، از انواع بلوک پرکننده میان فضای تیرچه پیش‌ تنیده

بلوک گازی یا بتن هوادهی شده ، از انواع بتن های سبک است که به دلیل ساختمان ساده و سلولی خود ، بسیار مقاوم و سبک است. نکته ای که باید درباره این بلوک دانست این است که استفاده از این بلوک ها در دیوارهای باربر مجاز نیست و صرفاً باید از این بلوک ها در دیوارهای غیرباربر مانند دیوارهای تفکیک کننده ، استفاده نمود. این بلوک ها از مقاومت حرارتی بسیار بالا برخوردار هستند. ویژگی عایق صوتی این بلوک ها ، از ویژگی های برجسته و حائزاهمیت آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *