Search
Close this search box.

7 مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده، موضوعی است که قصد بررسی آن داریم و می خواهیم با مهمترین مزایای استفاده از این مصالح آشنا شویم.

برای ساخت و سازها از بتن های مختلفی استفاده می شود که هر یک از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. بتن پیش تنیده، بتن آماده، بتن مسلح، بتن هوشمند و … از پرکاربردترین بتن های به کار رفته در ساختمان سازی است.

بتن آماده، یکی از بهترین انواع بتن است که در کارخانه با استفاده از دستگاه های خاص تولید می شود. ترکیبات بتن آماده به نسبت مشخص با همدیگر ترکیب می شوند و سپس با تجهیزات خاصی به محل پروژه انتقال داده می شوند. بتن و سیمان، گاهی به جای یکدیگر به کار می روند در حالیکه این محصولات با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند و در عین شباهت های مختلف، از کارایی مختلفی برخوردار هستند.

قبل از اینکه به هفت مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده اشاره کنیم به این مسئله می پردازیم که بتن آماده به دو روش تولید می شود. در روش اول بتن را در کارخانه تولید و با ماشین هایی به محل پروژه منتقل می کنند. در روش دوم، همه ترکیبات بتنی بعد از اندازه گیری های دقیق به ماشین هایی انتقال داده می شوند و پس از آن به کارگاه می فرستند.

روش دوم تولید بتن آماده بهتر از روش اول است. زیرا اگر استفاده از بتن با تأخیر صورت بگیرد، کیفیت بتن از دست نمی رود. البته در روش دوم دچار محدودیت هایی در میزان ترکیبات بتن آماده ارسالی به محل پروژه هستیم.

بهره وری زمان

یک مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده، بهره وری زمان می باشد. زمانی که از بتن آماده استفاده می کنید، دیگر نیازی به اختلال در محل پروژه ندارید که این کار صرفه جویی در زمان شما را به دنبال دارد. بتن آماده سبب افزایش دقت برنامه ریزی پروژه می شود. زمان بندی دقیق سبب می شود که بسیاری از کارها با روند بهتری انجام شود.

کاهش ضایعات

زمانی که از بتن آماده استفاده می کنید، ضایعات کمتری تولید می شود. مدیریت کارآمد ضایعات از نتایج مهم استفاده از بتن آماده می باشد. زمانی که از بتن آماده استفاده می کنید، خطر سفارش زیاد و استفاده زیاد از متریال به کمترین مقدار می رسد که این مسئله در تمیز ماندن محل کار پروژه اثر دارد. با استفاده از بتن آماده، احتیاجی به ذخیره سازی مواد حجیم در محل پروژه ندارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

دوام افزایش یافته

یک مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده، دوام بسیار بالای این بتن می باشد. بتن آماده برای مقاومت در مقابل شرایط محیطی گوناگون مثل دماهای شدید، رطوبت، وزش باد شدید و … بسیار عالی است.

بتن آماده سبب می شود که احتمال ترک خوردگی در بتن بسیار کاهش پیدا کند. بتن آماده سبب افزایش یکپارچگی ساختاری سازه مسکونی می شود. کیفیت ثابت و نسبت اختلاط دقیق آن سبب یکنواختی می شود. پروسه تولید کنترل شده ضمانت می کند که هر بخش از بتن با استانداردهای ویژه صنعت تطابق دارد.

مزایای زیست محیطی

یک مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده، مزایای زیست محیطی آن است. زمانی که از بتن آماده استفاده می کنید، از روش های منبع یابی پایدار استفاده می کنید. متریال به کار رفته در این بتن مثل سنگدانه ها و سیمان معمولاً از مراکز محلی خریداری می شوند که این مسئله سبب کاهش گازهای گلخانه ای می شود.

این مسئله سبب کاهش اثرات زیست محیطی مرتبط با حمل و نقل و جابه جایی می شود. استفاده از بتن آماده منجر به گواهینامه های ساختمانی پایدار مثل ال ال ای دی می شود. دوام این ماده بدان معناست که کمتر به تعمیر و تعویض نیاز پیدا می شود.

حمل و نقل آسان

یک مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده، حمل و نقل و جلبه جایی آسان آن می باشد. تکنیک های اختلاط پیشرفته استفاده شده در بچینگ پلانت، هر سری ارائه دهنده ترکیبی یکدست و سازگار می باشد.

نسبت های دقیق سیمان، سنگدانه ها و آب باید به دقت چک شوند و اصلاً با احتمالات انجام نشود. این مسئله تولید بتن را با چالش هایی همراه می کند. اما زمانی که از بتن آماده استفاده شود، دیگر این چالش ها وجود ندارد. استفاده از تجهیزات برای حمل بتن آماده سبب تحویل به موقع و دقیق بتن می شود.

زمان صرفه جویی شده در آماده سازی سبب می شود که بر روی جنبه های اصلی ساخت متمرکز شوید و کارایی پروژه افزایش پیدا کند. بتن آماده سبب ساده شدن پروسه تولید تا استفاده از بتن می شود و سازه مسکونی را ساده تر و بهینه تر می کند.

7 مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده

کارایی بهتر، مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده

یک مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده، کارایی بهتر نسبت به بتن معمولی است. این کارایی به دلیل بکارگیری تکنیک های اختلاط پیشرفته و راهکارهای دقیق قرارگیری می باشد که منجر به ثبات و یکدستی مناسب می شود. دستکاری بتن آماده بسیار ساده می باشد که این مسئله موجب کاهش زمان و تلاش لازم برای اجرای آن می شود.

بالا بودن دوام و و بهبود کارایی سبب عیوب کمتر می شود که این مسئله سبب افزایش طول عمر و مقاومت سازه می شود. استفاده از بتن آماده سبب می شود که راندمان بالاتری از بتن داشته باشیم.

ایمنی بهبود یافته، مزیت کلیدی استفاده از بتن آماده

بتن آماده موجب افزایش ایمنی در محل پروژه می شود. زمانی که از بتن آماده استفاده شود، احتمال بروز مشکلات و حوادث در محل پروژه به شدت کاهش پیدا می کند. اختلاط دستی بتن ممکن است مخاطراتی را به همراه داشته باشد.

اگر از بتن آماده استفاده شود، از بروز این مشکل جلوگیری می شود. بررسی ها نشان می دهد که استفاده از بتن آماده در سازه های گوناگون سبب افزایش ایمنی به صورت چشمگیری می شود و این مسئله کاملاً اثبات شده است.

با توجه به این مزیت و سایر مزایای نامبرده شده در توضیحات قبل، توصیه می شود که بتن آماده را جایگزین دیگر انواع بتن کنیم. بتن آماده برای ساخت انواع سازه های مسکونی، پروژه های تجاری، پروژه های صنعتی، توسعه زیرساخت ها و … مناسب است و تعمیرات و نگهداری از آن آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *