Search
Close this search box.

کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی چیست؟

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی به صورت هدایت یک مسیر و پیشگیری از خسارت احتمالی در زمان تصادفات و دیگر حوادث می باشد.

جدا کننده نیوجرسی یا دیوار نیوجرسی به سبب مشابهت با بلوک های سیمانی به بلوک های نیوجرسی معروف شده است. این قطعات از بتن یا پلاستیک ساخته شده اند و برای جدا کردن مسیرها یا هدایت یک مسیر مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی از این بلوک برای مسدود سازی معابر یا جاده ها استفاده می شود.

اگر خودرو با این قطعات برخورد کند، دچار مشکل خاصی نمی شود. این بلوک دارای چندین بخش اساسی است که سه بخش آن مختص بتن می باشد که ترکیبات سیمان و سنگ دانه و آب است و بخش دیگر آن میلگرد می باشد. بخش دیگر این بلوک مفصل می باشد. انواع بتن از جمله بتن پیش تنیده و انواع محصولات بتنی باید از برترین کارخانه ها خریداری شوند.

انواع بلوک نیوجرسی از نظر جنس

کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی در انواع گوناگون متفاوت است. انواع این بلوک ها شامل موارد زیر است:

نیوجرسی بتنی

این بلوک متشکل از آب فولاد مفصل به انضمام شن و ماسه است. این بلوک بایستی مطابق با استانداردها تولید شود. بتن به کار رفته برای این بلوک بایستی ویبره شود و اسلامپ بالایی در شرایط بکارگیری از روان کننده ها مدنظر قرار بگیرد. شرایط محیطی یا دمای تولید نیز بایستی در بازه 5 الی 32 درجه سانتی گراد باشد تا مقاومت بتن به اندازه 5 نیوتون بر میلی متر مربع باشد. این بلوک بسیار مقاوم است.

نیوجرسی پلی اتیلن

کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی از نوع پلی اتیلن در پروژه های دائمی و کارگاه های موقتی می باشد. این نیوجرسی با مواد پلی اتیلن درست می شود و سبک تر می باشد و برای پروژه های موقتی بسیار ایده آل است. مقاومت این بلوک پایین است. در این بلوک می توان از نورپردازی استفاده نمود. داخل بلوک های پلی اتیلنی را می توان با مواد گوناگونی پر نمود.

نیوجرسی پلاستیکی

این بلوک به گونه ای است که می توان داخل آن را با آب پر نمود تا سنگین شود. از این بلوک به عنوان یک بلوک بسیار سنگین استفاده می کنند. این بلوک در مسیرها در زمان ترافیک های سبک و سنگین، پارکینگ ها و مکان های نیاز به پارتیشن بندی به کار می رود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

انواع بلوک نیوجرسی از لحاظ کاربری

بلوک های نیوجرسی را از لحاظ کاربری به چندین نوع تقسیم می کنند:

نیوجرسی ساده قابل حمل و کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی قابل حمل

این بلوک دارای ساختار ساده ای است و به بلوک نیوجرسی کلید دار شناخته می شود. این بلوک برای انحراف حجم ترافیک در حین فرآیند ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین این بلوک بسیار کاربردی است. مهمترین ویژگی این بلوک این است که جابه جایی آن بسیار ساده می باشد. بنابراین استفاده از آن در حوزه خدمات شهری و جاده ای بسیار متداول است.

بلوک نیوجرسی کوچک شهری

این بلوک با هدف جدا کردن معابر و گذرگاه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد. این بلوک ها به گونه ای می باشد که می توان لوله ها را از داخل آن عبور داد. امکان چسباندن شبرنگ ها بر روی این بلوک ها وجود دارد تا در زمان تاریکی به خوبی در معرض دید افراد قرار بگیرد.

نیوجرسی تیپ دو

کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی تیپ دو در جاده هایی است که دید بسیار کمی وجود دارد و این مسئله می تواند مشکل آفرین باشد. این بلوک ها در دو نوع نری و مادگی قابل نصب هستند. از نیوجرسی تیپ دو می توان در داخل یا خارج شهر استفاده نمود.

نیوجرسی تیپ یک

این بلوک ها می توانند موانع خوبی برای جداسازی خطوط ترافیک، به حداقل رساندن خسارت ها در جاده های شلوغ و پرازدحام و کاهش احتمال خسارت های عابران باشند. این بلوک ها به صورت نیوجرسی های سیمانی و پلاستیکی می باشند.

مزایای استفاده از انواع بتن های نیوجرسی

کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی نشان می دهد که این بلوک ها دارای مزایای فراوانی هستند. برخی از مزایای این بلوک ها را بررسی می کنیم:

  • بوجود آوردن فاصله میان محل عبور و مرور عابرین پیاده با خیابان ها
  • تفکیک فضاهای کارگاه های تولیدی و صنعتی
  • هدایت جریان سیلاب ها
  • تفکیک فضاهای پارکینگ ها
  • پیشگیری از گسترش آتش سوزی
  • بوجود آوردن مسیرهای دوربرگردان
  • تعیین مرزی برای باغ ها و زمین ها و مزار
  • تفکیک ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی
  • استفاده در جاده های کوهستانی برای پیشگیری از سقوط خودرو
  • و …

کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی چیست؟

کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی در مراکز نظامی

برخی از این بلوک ها دارای طرح هایی با دو بریدگی مستطیلی‌ مانند در پایین می باشند که امکان بلند کردن آنها با لودر وجود دارد. طراحی خاص موجب شده است که از این بلوک بتوان به صورت موقتی در مصارف موانع نظامی و امنیتی استفاده نمود.

استفاده از این بلوک بعد از حملات بمب گذاری شده با کامیون در بیروت در سال 1983 سبب شد که از این بلوک در تأسیسات نظامی استفاده شود. ارتش آمریکا بر روی این بلوک بتنی، نام بلوک قذافی را گذاشت. این بلوک می تواند برای کنترل ترافیک خودروها که به تأسیسات نظامی یا دیگر نواحی امن ورود می کنند، به کار رود.

مصالح تشکیل دهنده نیوجرسی

سیمان: سیمان مورد استفاده برای نیوجرسی باید مطابق با استانداردهای معین باشد.

آب: آب از مهمترین متریال تشکیل دهنده نیوجرسی است که باید آلی، اسیدی و قلیایی نباشد و کاملاً خنثی باشد.

میلگرد: فراوانی کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی به دلیل استحکام این بلوک است. به منظور افزایش استحکام این بلوک باید از میلگرد استفاده نمود. برای این بلوک معمولاً از میلگرد A3 استفاده می کنند.

افزودنی: در این بتن از افزودنی هایی استفاده می شود که موجب کاهش نیاز به آب به نسبت سیمان، صاف و مسطح شدن سطح آن و آسان تر پر کردن قالب می شود. افزودنی های مختلفی ممکن است بدین منظور به کار رود.

سنگدانه: سنگدانه های به کار رفته در این قطعه بایستی مطابق با استاندارد 120 استاندارد ملی ایران باشد و توجه به این مسئله بسیار مهم است.

هر چقدر که کیفیت این مصالح بیشتر باشد، کیفیت نیوجرسی بالاتر است و کاربرد بلوک بتنی نیوجرسی در موارد گوناگون با راندمان بالاتر همراه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرای انواع ستون بتنی
وبلاگ

اجرای انواع ستون بتنی

اجرای انواع ستون بتنی بایستی مطابق با استانداردها و ضوابط کار باشد تا ستون های احداثی دارای بیشترین استحکام و مقاومت باشند.

ادامه مطلب »
کفپوش سخت بتن
وبلاگ

کفپوش بتن سخت چیست؟

کفپوش بتن سخت با مقاومت و استحکام بسیار بالا، جایگزین بسیار خوبی برای کفپوش های گران و نه چندان زیبا می باشد.

ادامه مطلب »