Search
Close this search box.

کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی بسیار زیاد است و در نقاط مختلفی از جهان از این سازه ها در انواع مختلف آنها، استفاده می کنند.

فونداسیون، نقش مهمی در استقامت و دوام هر سازه ای دارد. بتن در انواع گوناگونی شامل بتن پیش تنیده، بتن خود متراکم، بتن هوشمند، بتن آرمه، بتن سبک و … در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین محصولات بتنی مختلفی در ساختمان سازی به کار می روند که یکی از آنها، فونداسیون پیش ساخته بتنی می باشد.

فونداسیون بتنی پیش ساخته چیست؟

فونداسیون بتنی پیش ساخته، نوعی فونداسیونی است که خارج از محل سازه و در کارخانه تولید می شود و سپس به محل پروژه انتقال داده می شود. اقدامات لازم برای احداث این فونداسیون در کارخانه انجام می شود. این فونداسیون در موارد گوناگونی برای برطرف کردن نیازهای خاص ساختمانی به کار می رود. این فونداسیون در ابعاد، اشکال و قالب های گوناگونی تولید می شود تا برای استفاده های مختلف مناسب باشد.

نحوه استفاده از فونداسیون بتنی پیش ساخته

در هر یک از کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی باید به اصول استفاده از این سازه ها توجه داشت. فونداسیون بتنی پیش ساخته در کارخانه و خارج از محل سازه تولید می گردد. پروسه تولید به صورت ریختن بتن در قالب و پختن آن می باشد. زمانی که فونداسیون سفت شد به محل پروژه انتقال داده می شود تا در آنجا برای احداث سازه موردنظر مورد استفاده قرار بگیرد.

پروسه نصب این فونداسیون به صورت حفاری محل و آماده سازی زمین برای فونداسیون می باشد. فونداسیون بتنی در محل مورد نظر تعبیه می شود و ساخت سازه روی آن انجام می شود. پروسه نصب بسیار راحت است و این مسئله سبب شده است که در برخی از پروژه ها از این فونداسیون استفاده کنند. آن چیزی که بیشتر از همه در استفاده از فونداسیون بتنی پیش ساخته مهم است، نحوه آماده سازی و حفاری زمین مورد نظر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی در نقاط مختلف جهان

این فونداسیون در نقاط مختلفی از جهان برای احداث سازه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از آنها را بررسی می کنیم:

استرالیا: در استرالیا از این فونداسیون پیش ساخته برای ساخت سازه های مسکونی، تجاری و زیربنایی استفاده می شود. نواحی در استرالیا که آب و هوای گرم و خشک دارند، برای استفاده از این فونداسیون برای احداث سازه های مختلف بسیار مناسب هستند.

انگلیس: در انگلستان از فونداسیون پیش ساخته برای پی سازی آسان و سریع سازه های مسکونی و تجاری استفاده می کنند. استفاده از این فونداسیون در انگلیس با اهداف مهمی مانند کاهش انتشار کربن و حفاظت از محیط زیست، هم سو است.

کانادا: این فونداسیون برای احداث پروژه های مسکونی و تجاری در کانادا به کار می رود. کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی در کانادا بسیار زیاد است. زیرا خصوصیات این فونداسیون با زمستان های سخت کانادا تناسب دارد و مقاومت لازم را ارائه می دهد.

ایالت متحده آمریکا: از آنجایی که این فونداسیون دارای دوام و مقاومت زیادی است برای ساخت سازه های مختلفی در آمریکا به کار می رود. استفاده از این فونداسیون در آمریکا از آنجایی مورد توجه قرار گرفته است که سرعت کار ساخت و ساز را بالا می برد.

مزایای استفاده از فونداسیون بتنی پیش ساخته

فراوانی کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی به سبب مزایای بسیار زیاد این فونداسیون ها است. مزایای مختلف این فونداسیون ها شامل موارد زیر است:

  • دوام بسیار زیاد: فونداسیون پیش ساخته از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است. به همین دلیل در هر شرایط آب و هوایی می تواند به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.
  • حمل و نقل آسان: این فونداسیون را می توان به آسانی به مکان های مختلف حتی مکان های صعب العبور انتقال داد.
  • کاهش هزینه ها: فونداسیون پیش ساخته ارزان تر از فونداسیون درجا خواهد بود و این مسئله سبب کاهش هزینه ها خواهد شد. در زمان تولید این فونداسیون، اتلاف مواد صورت نمی گیرد.
  • سرعت بالا: سرعت اجرای مرحله فونداسیون با استفاده از این فونداسیون های پیش ساخته بسیار بالا خواهد بود. استفاده از این فونداسیون با کمترین نیرو در کوتاهترین زمان انجام می شود.

کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی

مهمترین کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی

برخی از کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی شامل موارد زیر می باشد:

  • نصب پایه های دوربین ترافیک
  • پایه چراغ استادیومی
  • دکل مخابراتی
  • چراغ راهنمایی و رانندگی
  • پایه دوربین ترافیکی
  • پایه پرچم
  • سازه های مسکونی
  • سازه های تجاری
  • سازه های اداری
  • سازه های نگهبانی

معایب فونداسیون پیش ساخته بتنی

تولید این فونداسیون به تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و گران قیمتی نیاز دارد. بنابراین تولید کنندگان به سرمایه زیادی برای تولید این محصول نیاز دارند و این مسئله، یکی از معایب فونداسیون بتنی پیش ساخته است.

اعمال تغییرات در این فونداسیون دشوار است. اگر این فونداسیون دچار مشکلات مختلفی شود و به تعمیر نیاز داشته باشد، تعمیرات آن بسیار دشوار و عملاً غیر ممکن خواهد بود.

مشکل دیگر این فونداسیون این است که به اتصالات بسیار حساسی نیاز دارد. اگر برای این فونداسیون از اتصالات بی کیفیت استفاده شود، مشکلات مختلفی برای آن بوجود می آید که یکی از آنها نشت آب می باشد.

قیمت فونداسیون پیش ساخته بتنی

در انتهای بررسی موضوع کاربردهای فونداسیون پیش ساخته بتنی به قیمت این محصول اشاره می کنیم. متریال به کار رفته در فونداسیون، کیفیت بتن به کار رفته، ابعاد فونداسیون و … تعیین کننده قیمت فونداسیون پیش ساخته می باشند. فونداسیون پیش ساخته بتنی در انواع گوناگونی ساخته می شود که قیمت هر یک از آنها متفاوت می باشد.

موارد مختلفی مانند میزان بتن مصرفی، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های تولید، جرثقیل، قالب گیریی، پلیت، نبشی، اتصالات، میلگرد، دیگ بخار، شاسی و لوله و … در تعیین قیمت این محصول اثر می گذارند. کارخانه های مختلف، نرخ متفاوتی را بر روی این محصول می گذارند.

اگر قصد دارید که سازه مورد نظر خود را با استفاده از فونداسیون پیش ساخته بتنی احداث کنید، حتماً آن را از بهترین تولید کنندگان خریداری کنید. در زمان خرید فونداسیون پیش ساخته بتنی حتماً به ابعاد، سطح کیفیت و نشان استاندارد این محصول توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و فونداسیون سازه خود را مقاوم و استوار احداث کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *