Search
Close this search box.

کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن به اندازه ای مهم است که در موارد مختلفی برای رفع بخشی از نواقص و ایرادات بتن از آن استفاده می کنند.

بتن در ساخت و سازهای گوناگونی به شکل های مختلف مانند بتن پیش تنیده، بتن آرمه، بتن معمولی، بتن خود متراکم، بتن سبک و … مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که احتمالاً می دانید مواردی مانند تغییرات جوی، بارهای خورشیدی، آب و هوای نامساعد، طوفان و … سبب ایجاد مشکلاتی برای بتن می شود. در این حالت باید از روش های مناسب استفاده نمود تا برخی از نواقص بتن را بتوان ترمیم و یا تعمیر نمود.

یکی از موادی که برای حل نواقص ظاهری بتن مورد استفاده قرار می گیرد، ترمیم کننده سطحی است که سبب بهبود خواص مکانیکی و افزایش استقامت سازه بتنی می گردد. این ترمیم کننده از خواص پوشش دهنده، ضد آب و مقاومت بالا در مقابل فشار و خوردگی برخوردار است که سبب افزایش دوام سازه بتنی می گردد.

معرفی یک محصول مفید و مؤثر برای بتن

کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن نشان می دهد که این محصول تا چه اندازه سودمند و مفید می باشد. سافت کت، پودری بر پایه سیمان پرتلند است که از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است و اصلاً دچار انقباض نمی شود. این محصول می تواند سطوح کهنه و کرم خورده بتن و سیمان را ترمیم و تعمیر کند.

این محصول برای استفاده به صورت آماده است و باید با اندکی آب ترکیب شود و با استفاده از ماله مناسب به سطح موردنظر آغشته شود. مقاومت کششی این محصول بسیار بالا می باشد و این مسئله مانع از ایجاد ترک خوردگی در سطح ترمیم شده به تدریج می شود.

مزایای ترمیم کننده سطحی بتن

کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن نشان می دهد که مزایای استفاده از آن بسیار زیاد می باشد. این محصول دارای ویژگی های بسیار خوبی است که مهندسان را مجاب کرده است که از آن برای تعمیرات بتن استفاده کنند. برخی از مهمترین ویژگی های این محصول عبارتند از:

  • مقاومت این ماده بسیار زیاد است.
  • این ماده از قدرت چسبندگی بسیار بالایی به سطوح بتنی برخوردار است و سریعاً جذب بتن می شود.
  • ترمیم کننده سطحی اصلاً دچار انقباض نمی شود و این مسئله تضمین کننده عدم بروز مشکلات احتمالی در آینده است.
  • طول عمر و دوام ترمیم کننده سطح بسیار زیاد است.
  • ماهیت این ماده تک جزئی می باشد که موجب سهولت بکارگیری آن شده است.
  • در ترمیم کننده سطحی یون کلرید وجود ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مهمترین کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن در چه مواردی است؟

ترمیم کننده های سطحی، آمیزه های سیمانی و پلیمری می باشند که ضمن داشتن مقاومت فشاری و کششی بالا، از چسبندگی بسیار زیادی برخوردار هستند. این ترکیب دربردارنده سیمان و سنگدانه های با کیفیت بسیار بالا و دانه بندی های ایده آل است که با مواد و الیاف پلیمری کامپوندی پیوند می گیرد.

استفاده از این محصول با هدف ایجاد سطحی یکدست و بی نقص در بتن صورت می گیرد. یکی از کارایی های این محصول این است که نفوذ پذیری بتن را به شدت کاهش می دهد که این مسئله در دوام بیشتر بتن اثرگذار است. با توجه به ضخامتی که ترمیم کننده باید بر روی سطح ایجاد شود، دانه بندی فرق می کند.

نکات نگهداری و ایمنی محصول

پس از بررسی کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن به برخی از نکات نگهداری و ایمنی محصول اشاره می کنیم. نکات نگهداری از محصول که بسیار مهم هستند، شامل موارد زیر می باشند:

  • اگر این ماده با چشم تماس پیدا کرد، باید چشم را برای 20 دقیقه در محلول آب قرار داد و در این شرایط مدام پلک زد تا آب به شستشوی ماده بپردازد. بهتر است از آب جوشیده سرد شده یا آب تصفیه شده استفاده نمود.
  • اگر این ماده با پوست تماس پیدا کند، باید پوست را سریعاً با آب تمیز شست.
  • لباس آلوده بایستی با استفاده از مواد شوینده مناسب شسته شود تا کاملاً پاکیزه و تمیز شود تا بتوان دوباره از آن استفاده نمود.
  • اگر فرد مصدوم همچنان دچار عواضی است و بی قرار است، باید به پزشک مراجعه نمود تا اقدامات لازم به صورت تخصصی انجام شود.

بهبود خواص مکانیکی بتن به دنبال استفاده از ترمیم کننده سطحی

کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن با نتایج بسیار خوبی همراه است. استفاده از ترمیم کننده سطحی بتن سبب به حداکثر رسیدن مقاومت فشاری، خمشی و کششی بتن می گردد. این مسئله در خواص مکانیکی بتن اثرگذار است و سبب به حداکثر رسیدن تحمل بارهای خورشیدی و عوامل جوی می گردد. همچنین عملکرد سازه بتنی بهبود پیدا می کند و نیاز به تعمیرات از بین می رود.

استفاده از این محصول به عنوان متد تعمیرات بتن سبب افزایش خواص مکانیکی بتن می شود. با بررسی های تخصصی تر و استفاده اصولی از این ترمیم کننده ها، می توان طول عمر سازه های بتنی را افزایش داد و موجب حفظ منابع طبیعی شد. بررسی های بیشتر در ارتباط با ترمیم کننده های سطحی بتن، ممکن است در راستای بهبود عملکرد و طول عمر سازه بتنی، تکنیک های جدید تعمیرات و بهبود سطح بتن را متداول می کنند.

کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن

سخن پایانی

کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن بدین صورت است که خرابی های سطحی بتن را از بین می برد. این محصول می تواند برای سازه های گوناگون مانند ساختمان ها، پل ها، مسیرهای پیاده رو، پارکینگ ها و معابر مختلف به کار رود. این محصول به شکل های گوناگون تولید می شود تا برای استفاده های مختلف مناسب باشد.

روش استفاده از این محصول به گونه ای است که سطح موردنظر را به اندازه 2 الی 3 سانتی متر خراش می دهند و سپس توسط فشار آب، اندکی آن را تمیز می کنند.

خراشیدن به صورتی باید انجام شود که شیارهایی با شیب منفی در سطح بتن بوجود بیاید تا ملات ترمیمی به زیر کار نفوذ کند. سطح موردنظر حتماً باید از قبل تمیز و آماده شود.

اضافه کردن آب به میزان مناسب به ترکیب ترمیم کننده بسیار مهم است تا کاربرد ترمیم کننده‌های سطحی بتن به صورت موردانتظار باشد. اگر از آب زیادی استفاده شود، مقاومت محصول کاهش پیدا می کند. زمانی که ترکیب به حالت چسبناک رسید، می تواند به سطح موردنظر مالیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *