Search
Close this search box.

وایرهای کششی در تیرچه های پیش تنیده

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

وایرهای کششی در تیرچه های پیش تنیده دارای خصوصیات خاصی هستند. کیفیت این وایرها باید در حد قابل قبولی باشند. بتن پیش تنیده ، مصالحی است که اخیراً موردتوجه سازندگان قرار گرفته است و در ساخت سازه های مختلف به کار می رود.

این محصول بر اساس تکنولوژی خاصی تولید شده که موردتأیید مهندسان و متخصصان این امر قرار گرفته است. برای تولید بتن پیش تنیده از متریالی استفاده می شود که کیفیت و مقاومت مطلوبی داشته باشند و این مسئله برای تولیدکنندگان این محصول بسیار حائزاهمیت است.

یکی از مواردی که برای تولید بتن پیش تنیده لازم است ، وایر است که باید کیفیت آن مطابق با استانداردهای بین المللی باشد. زمانی که این محصولات از کارخانه های معتبر و حرفه ای مانند مجموعه بتن پیش فشرده خریداری شود ، از کیفیت متریال به کار رفته در آن اطمینان خاطر حاصل می شود.

بررسی دقیق و ریزبینانه متریال به کار رفته در بتن پیش تنیده

وایرهای کششی در تیرچه‌ های پیش‌ تنیده ، یکی از موارد به کار رفته در بتن است. مواد به کار رفته در بتن پیش تنیده شامل بتن با عیار بالا و فولاد با مقاومت کششی بسیار زیاد است. محل پیش تنیدگی سبب شکل گیری بهتر برای یک سیستم تنش خود متعادل گردیده.

 این تنش ها در بردارنده تنش های بالای کششی در فولاد بوده که مسبب شکل گیری نیروی کششی شده و تنش هایی که در مقابل بتن صف آرایی کرده سبب شکل گیری نیروی فشاری معادل با همان نیروی کششی می شود.به بیان دیگر از ظرفیت بتن در زیر تار خنثی کمک گرفته می شود.

علت بکارگیری فولاد با مقاومت بالا در پیش تنیدگی

بر چیدن افت حاصل از خزش و منقبض شدن و شکل گیری پیش تنیدگی در میزان قابل توجهی است. فاکتورهای مشخص کننده کیفیت بتن پیش تنیده وایرهای کششی در تیرچه‌ های پیش‌تنیده باید دارای استانداردهای موردنظر باشند تا برای بکارگیری در بتن پیش تنیده مناسب باشند.

-چسبندگی شیمیایی

-اصطکاک 

-اتصال مکانیکی میان فولاد و بتن و …

از جمله فاکتورهای تعیین کننده کیفیت بتن پیش تنیده است. هر اندازه که آج موجود روی وایر فرورفته تر باشد ، مقدار تنش بوجود آمده در بتن بیشتر می شود که این مسئله به سبب درهم رفتگی مکانیکی زیاد میان فولاد و بتن است.

هنگامی که تیرچه های پیش تنیده با ظاهری یکسان اما با وایرهایی با عمق گوناگون را تست کنیم ، مطلوب ترین بار شکست متعلق به وایر با آج عمیق تر است. در واقع در این بخش نشان داده می شود که نوع وایر و عمق آج آن در ساخت تیرچه پیش تنیده تا چه اندازه مهم است و بیانگر کیفیت تیرچه است.

هر اندازه که آج های روی وایر عمیق تر باشند ، پیوند میان فولاد و بتن قوی تر می شود. بنابراین وایر موجود در بتن پی تنیده باید استانداردهای جهانی مصوب را داشته باشد. به همین دلیل باید از وایرهای اسپیرال با عمق زیاد استفاده کرد.

خصوصیات وایرهای تیرچه پیش تنیده

وایرهای کششی در تیرچه‌ های پیش‌تنیده معمولاً به صورت تمام آج دار هستند و عمق این آج ها بسیار زیاد است. تولیدکنندگان مجرب و حرفه ای از برترین متریال برای ساخت بتن پیش تنیده استفاده می کنند که موردتأیید متخصصان این حوزه باشد.

کیفیتی که بتن های پیش تنیده تولید bpico ( مجموعه بتن پیش فشرده ایران ) دارد ، بسیار بالا است و کاملاً ایده آل مهندسان و سازندگان می باشد. این بتن ها برای ساخت هر نوع پروژه عمرانی مناسب است و هیچ محدودیتی خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

تفاوت میان انواع وایرها در چیست ؟

وایرهای کششی در تیرچه‌ های پیش‌تنیده با سایر وایرها ، تفاوت هایی دارد. وایرهایی که در حال حاضر در ایران تولید می شود از نظر جنس ، درجه سختی و عمق آج متفاوت است و تفاوتی در مقدار توان کششی وایرها نمی باشد.

خریداران باید توجه داشته باشند که بهترین نوع وایر برای استفاده در بتن ، وایری است که آجی با عمق مناسب داشته باشد تا بیشترین درگیری مکانیکی را با بتن بوجود آورده و یک خیز منفی ایده آل بعد از خلاص شدن وایرها در امتداد خط ، پس از فرآوری تیرچه شکل بگیرد.

هشدار درباره وایرهای تقلبی وایرهای کششی در تیرچه‌ های پیش‌تنیده نباید از نوع وایرهای تقلبی باشد. شاید خریداران متوجه اصل یا فیک بودن وایرهای موجود در بتن نشوند. در این شرایط تنها کاری که می توان کرد اطمینان به یک تولیدکننده برتر و مجرب بتن پیش تنیده است که تجربه و تخصص ارزنده ای در این زمینه دارد و مورداعتماد مشتریان است.

مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) ، سالهاست که در این زمینه فعالیت دارد و مورداعتماد مشتریان است. bpico ، نام درخشانی است که اعتماد برای مشتریان ایجاد می کند و خیال آنها را از خرید بتن پیش تنیده مرغوب و باکیفیت آسوده می کند.

تمامی وایرها و بتن های به کار رفته در بتن های پیش تنیده ساخت bpico ، مرغوب هستند. وایرهای تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که برخی از تولیدکنندگان بی انصاف برای تولید بتن های پیش تنیده از آنها استفاده می کنند.

اهمیت استفاده از وایرهای کششی در تیرچه های پیش تنیده

در تیرچه‌های پیش‌تنیده تولیدکنندگان به دلیل ارزان تر بودن هزینه تولید محصولات خود به سراغ وایرهای تقلبی و بی کیفیت می روند که قیمت کمتری دارد. برخی از تولیدکنندگان به دلیل نداشتن دستگاه های پیشرفته و به روز ، توان ساخت وایرهای اسپیرال را ندارد.

این وایرها سریعاً کهنه شده و ارزش استفاده ندارند. استفاده از وایر تقلبی سبب می شود که ضریب لیز خوردگی بالایی داخل بتن به علت نبود آج عمیق از داخل بتن ایجاد شود. بتن های پیش تنیده ای که با استفاده از وایرهای نامناسب تولید شده اند ، آستانه شکست نامناسبی داشته و از مقاومت حداقلی برخوردار هستند.

به این دلایل توصیه می کنیم که از استفاده از وایرهای کششی بی کیفیت برای ساخت تیرچه پیش تنیده خودداری شود. مشتریان نباید صرفاً به دنبال خرید تیرچه های پیش تنیده ارزان باشند و باید بدانند که هر ارزانی ، بی حکمت نمی باشد. با ذکر تمامی نکات مهم سعی کردیم اهمیت استفاده از باکیفیت ترین وایرهای کششی در تیرچه‌ های پیش‌تنیده را نشان دهیم. امیدواریم این نکات مفید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *