Search
Close this search box.

رشت

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در رشت با هدف کاهش هزینه های ساخت و ساز و افزایش مقاومت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

رشت ، مرکز استان گیلان است که یکی از کلان شهرهای ایران به حساب می آید. رشت از جمعیت زیادی برخوردار است که این مسئله موجب افزایش نیاز به ساخت و سازها در این شهر می شود. همچنین ظرفیت گردشگری رشت بالا است و این مسئله موجب شده است که به ساخت ویلاها و هتل ها و … در رشت توجه بسیاری شود.

به سازندگان و مهندسانی که در این شهر زیبا و خوش آب و هوا قصد ساخت و ساز دارند ، یک نوع مصالح ساختمانی مقرون به صرفه و کاربردی را معرفی خواهیم نمود که به پیشرفت ساخت و سازهای آنها از جنبه های گوناگونی کمک خوهد کرد.

یک توضیح مختصر و ساده درباره پیش تنیدگی

قبل از بیان مزایای استفاده از بتن پیش تنیده در رشت ، کمی با مفهوم پیش تنیدگی بیشتر آشنا می شویم. پیش تنیدگی ، مفهوم ساده ای دارد. ایجاد یک تنش ثابت و همیشگی در یک عضو بتنی به میزان معین به گونه ای که به دنبال این تنش ، بخشی از تنش های حاصل از بارهای مختلف در عضو از بین برود ، تعریف ساده از پیش تنیدگی است.

حالا شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا پیش تنیدگی انجام می شود ؟ پیش تنیدگی با هدف کاهش تنش های کششی و ترک های حاصل از لنگر خمشی ، تحت تأثیر فشارهای وارده به عضو انجام می شود.

بتن به خوبی می تواند در برابر فشار ایستادگی کند. اما در برابر کشش ، کم آورده و دچار آسیب هایی می شود. اگر فشاری به بتن وارد شود ، بخشی از کشش ناشی از بارهای زنده و مرده در عضو بتنی کاسته شده و مقاومت بتن افزایش پیدا می کند.

چندین مزیت استفاده از بتن پیش تنیده در رشت

  1. به دلیل کاهش ترک های دائمی ، عمر سازه های بتنی افزایش پیدا می کند. یک تفاوت فاحش سازه های بتن معمولی با بتن پیش تنیده ، طول عمر بالای سازه های پیش تنیده است.
  2. بتن پیش فشرده ، سبک است و این سبکی منجر به کاهش وزن سازه ها در رشت می شود.
  3. با وجود بتن پیش تنیده ، خبری از خیز شدید  به سمت پایین نخواهد بود.
  4. حتماً سازندگان در شهر رشت به این مسئله فکر می کنند که چگونه هزینه های ساخت را برای خود کاهش دهند، این سازندگان بدانند که یک روش مؤثر کاهش هزینه ها ، استفاده از بتن پیش تنیده خواهد بود.
  5. قیمت بتن پیش فشرده در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی جدیدی که در رشت برای ساخت سازه ها به کار می روند  ، مناسب است.
  6. با استفاده از بتن پیش تنیده در رشت می توانید ساختمان های خود را با معماری دلخواه خود طراحی کنید. زیرا بسیاری از ستون ها و پایه های اضافی حذف می گردند و دست طراحان و معماران برای دیوارکشی ها و طراحی پلان ها و … بازتر می شود.

از چه نظر استفاده از بتن پیش تنیده نسبت به بتن مسلح برتری دارد ؟

اینکه بتن پیش تنیده را مصالح بهتری از بتن مسلح می دانیم ، چندین دلیل محکم و مستند دارد.

متریالی که در بتن پیش تنیده به کار رفته است دارای مقاومت بیشتری نسبت به متریال به کار رفته در بتن معمولی است.

استفاده از بتن پیش تنیده برای دهانه های بزرگ بسیار مناسب تر است. نبود ترک های دائمی در بتن پیش تنیده موجب تمایل به استفاده از بتن پیش تنیده و بی رغبتی به استفاده از بتن معمولی می شود.

با استفاده از بتن پیش تنیده در رشت می توان هزینه ها را در مقایسه با ساخت سازه ها با بتن معمولی کاهش داد.

چندین شاخصه بارز فولادهای پیش تنیده

فولادهای پیش تنیده از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند که چندین مورد از برجسته ترین آنها شامل مقاومت بالا در مقابل زنگ زدگی ، قطر اندک به انضمام سطح تماس خارجی وسیع تر به منظور ایجاد پیوند بهتر با بتن ، مقاومت کششی بسیار بالا ، خاصیت خمیری در تنش های شدید ، خاصیت ارتجاعی در تنش های شدید و … است.

طیف کاربردهای بتن پیش فشرده

کاربردهای بتن پیش تنیده در رشت زیاد هستند. سقف های دال تخت ، سقف هایی با دهانه های بسیار وسیع همانند پارکینگ های عمومی ، پل ها ، کف طبقات ، اسکله ها و …. از مواردی هستند که با استفاده از بتن پیش تنیده به خوبی اجرا می شوند.

مزایا و خواص بالای بتن پیش تنیده موجب تنوع کاربردهای آن شده است. در تمامی کلان شهرهای کشورهای بزرگ دنیا از بتن پیش تنیده برای ساخت سازه های مختلف استفاده می شود. این مسئله نشان می دهد که مزایای استفاده از بتن پیش تنیده به مهندسان بزرگ دنیا اثبات شده است.

خرید بتن پیش تنیده در رشت

برای اینکه ساختمان های مقاوم و بهینه ای در رشت بسازید ، از بتن پیش تنیده باکیفیت bpico استفاده کنید. bpico ، همان مجموعه ای است که با استفاده از برترین تجهیزات و با اتکا بر علم و دانش بالای متخصصان و کارشناسان خود قادر است بهترین بتن پیش تنیده را تولید کند که به لحاظ کیفی از محصولات خارجی متشابه ، چیزی کمتر نداشته باشد.

شما سازندگان و صاحبان پروژه های عمرانی کوچک و بزرگ در رشت می توانید انواع بتن پیش تنیده موردنیاز سازه های خود را از مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) خریداری کنید.

قیمت بتن پیش تنیده در رشت

انواع تیرچه پیش تنیده 9 متری ، تیرچه پیش تنیده 12 متری و … دارای نرخ متفاوتی هستند. از آنجا که هر سازنده ای با استفاده از متریالی در سطح کیفی مختلفی ، به ساخت بتن پیش تنیده اقدام می کند ، نرخ متفاوتی را برای آن تعیین می کند. همچنین نوع و مدل دستگاه هایی که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند ، در تعیین قیمت اثر زیادی دارند. اگر از مجموعه bpico قصد خرید بتن پیش فشرده را دارید ، بدانید که انتخاب درستی کرده اید و باکیفیت ترین و مقاوم ترین بتن پیش تنیده را با قیمت بسیار مناسب خریداری خواهید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *