Search
Close this search box.

دماوند

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

بتن پیش تنیده در دماوند مورد توجه سازندگان و مهندسان قرار گرفته است. سازه های مختلفی را با استفاده از بتن پیش تنیده می سازند.

سازه هایی مانند خانه ها ، ویلاها ، پل ها ، سدها ، مجتمع های مسکونی ، سالن های ورزشی و … در شهرستان دماوند با استفاده از بتن پیش تنیده ساخته می شوند. شهرستان دماوند از شهرستان های خوش آب و هوای استان تهران است که ساخت و سازهای بسیار زیادی در آنجا صورت می گیرد.

ساخت سازه ها در شهرستان دماوند از جهات مختلفی سودمند است که در ادامه به آن اشاره می کنیم. پیش از معرفی برترین کارخانه تیرچه پیش تنیده ، اطلاعات مختصری درباره بتن پیش تنیده به شما مخاطبان گرامی ارائه می دهیم.

معنای عبارت ” پیش تنیده “

پیش از خرید بتن پیش تنیده در دماوند ، بهتر است با مفهوم پیش تنیدگی و مشخصات بتن پیش تنیده آشنا شویم. پیش تنیده یعنی ایجاد یک تنش که همواره برقرار باشد. این تنش در مقابل بارهای مرده و زنده ایستادگی کرده و تا حد توان ، آنها را خنثی می کند.

متخصصان پیش تنیدگی را به دو شیوه پیاده سازی می کنند که شامل روش غیرچسبیده و روش چسبیده می باشد. این دو روش اندکی با هم تفاوت دارند. در روش غیرچسبیدگی ، نخست بتن ریزی را انجام داده و بعد از به حد نصاب رسیدن مقاومت فشاری ، کابل ها را می خوابانند. پوشاندن کابل ها با استفاده از گریس صورت می گیرد. اما در روش چسبیده ، کابل ها را از میان غلاف های فولادی موجود رد کرده و بتن ریزی را انجام می دهند و در نهایت با استفاده از دوغاب ، پوشش کار را انجام می دهند.

روش اجرای سقف پیش فشرده در دماوند

سقف تیرچه پیش تنیده به روش معینی اجرا می شود. استفاده از بتن پیش تنیده در دماوند برای اجرای سقف سازه ها ، بسیار متداول است. برای اجرای سقف تیرچه پیش تنیده ، ابتدا باید قالب بندی انجام شود. قالب بندی با استفاده از بتن عادی انجام می شود و حتماً از چوب هایی برای جلوگیری از ریزش بتن استفاده می شود. پس از قالب بندی ، باید آرماتوربندی کار انجام شود.

در آرماتوربندی ، با استفاده از آرماتورهایی بر روی ستون و دیوارها و یا کابل ها ، سقف را نصب می کنند. کابل ها بر روی قالب گذاشته می شوند. به منظور گزینش و تأمین پروفیل ها ، خرک هایی را در حد فاصل معین از همدیگر پیاده می کنند تا امکان سوار شدن کابل ها بر روی آنها وجود داشته باشد.

در آخرین مرحله ، بتن ریزی سقف را انجام می دهند. پس از اجرای بتن ریزی ، کابل ها را می خوابانند. ممکن است کابل کشی از یک طرف و یا از دو طرف صورت بگیرد. پس از پایان این مراحل ، باید کیفیت سقف اجرا شده را بررسی نمود.

مزایای استفاده از بتن پیش تنیده در دماوند

  1. کاهش وزن سازه های ساخته شده در دماوند با استفاده از بتن پیش فشرده
  2. کاهش چندین درصدی هزینه های ساخت سازه های مختلف در دماوند
  3. افزایش طول دهانه ها به دلیل عدم نیاز به پیاده سازی ستون ها
  4. افزایش مقاومت سازه های مختلف در دماوند در برابر زمین لرزه ها
  5. کاهش ارتفاع طبقات و کاهش ارتفاع کلی سازه ها در دماوند
  6. طراحی واحدهای مسکونی و اداری سازه ها مطابق با میل خود به دلیل حذف تیرها و ستون های مزاحم
  7. عدم نیاز به بازسازی زودهنگام سازه ها در دماوند به دلیل ترک خوردگی کمتر بتن
  8. سبک سازی سازه ها در شهرستان دماوند و برخورداری از مزایای سبک سازی ساختمان ها
  9.  و …

خرید بتن پیش تنیده در دماوند

در صورتی که در جستجوی یک کارخانه حرفه ای و معتبر تولیدکننده بتن پیش فشرده در ایران هستید ، مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) را به شما معرفی می کنیم. صفر تا صد فرآیند تولید بتن پیش تنیده در این مجموعه ، تحت نظارت مهندسان و متخصصان نامی و بزرگ ایران صورت می گیرد.

مجموعه بتن پیش فشرده ایران (bpico) با سالها تجربه ، برترین و باکیفیت ترین بتن های پیش تنیده را تولید نموده که کاملاً استاندارد می باشد. کیفیت و مرغوبیت بتن های پیش تنیده تولیدی از سوی bpico ، به ساخت مقاوم ترین و سبک ترین سازه ها در شهرستان دماوند کمک شایانی می کند. این مجموعه عرضه کننده بتن های پیش تنیده باکیفیت به سراسر ایران از جمله شهرستان دماوند می باشد.

قیمت بتن پیش تنیده در دماوند

نرخ بتن پیش تنیده تولیدی یک کارخانه ، بر اساس ابعاد آن متفاوت است. اما ممکن است بتن های پیش تنیده در اندازه های واحد و یکسان که از سوی کارخانه های مختلف تولید می شوند ، قیمت مختلفی داشته باشند. زیرا ممکن است کارخانه های مختلف برای ساخت بتن از متریالی با کیفیت مختلف استفاده کنند و وقت و انرژی متفاوتی را برای ساخت آن ، به کار بگیرند. بنابراین زمانی که قصد خرید بتن پیش فشرده را دارید ، قیمت های مختلفی را می شنوید.

مجموعه bpico ، بتن های پیش تنیده باکیفیتی را با نرخ ایده آل به مشتریان در شهرستان دماوند عرضه می کنند که کیفیت و قیمت آن مورد قبول سازندگان و مهندسان بوده است. از خرید بتن های پیش تنیده موردنیاز سازه های خود از مجموعه بتن پیش فشرده ایران ، هیچگاه پشیمان نخواهید شد. سازندگانی که یکبار از این مجموعه ، بتن های پیش تنیده موردنیاز خود را خریداری نموده اند ، در دفعات دیگر که نیاز به خرید بتن پیش تنیده در دماوند داشته اند مجدداً از مجموعه ” بتن پیش فشرده ایران ” بتن های خود را خریداری کرده اند.

دامنه کاربرد سقف های پیش تنیده در ایران

برج ها و آسمان خراش ها ، پارکینگ های طبقاتی ، ساختمان های تجاری ، مراکز درمانی ، مجتمع های مسکونی ، ویلاهای تفریحی و … از جمله سازه هایی هستند که می توانند با استفاده از بتن پیش فشرده بنا شوند. امیدواریم که در آینده توجه بیشتری به استفاده از مصالح ساختمانی جدید و کاربردی مانند بتن پیش فشرده شود و استفاده از این مصالح ، بیشتر مدنظر سازندگان در شهرستان دماوند قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *