Search
Close this search box.

خرید انواع ماستیک و درزگیر بتن

چکیده این صفحه

با ما در ارتباط باشید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان هستند

انواع ماستیک و درزگیر بتن با هدف پوشاندن درزها و فاصله ها در سطوح بتنی مورد استفاده قرار می گیرند و سطح یکپارچه ای را ایجاد می کنند.

بتن به شکل های مختلف در مراحل مختلف ساختمان سازی به کار می رود. انواع بتن به صورت بتن پیش تنیده، بتن آرمه، بتن اکسپوز، بتن معمولی و … برای اجرای بخش های مختلف در ساختمان سازی به کار می روند و یک سازه مستحکم را بوجود می آورند.

برای استفاده از بتن در برخی از مواقع نیاز به متریال و مواد جانبی است که موجب اجرای بهتر بتن شود. یکی از این متریال، ماستیک است که استفاده از آن با اهداف گوناگونی انجام می شود و نتیجه بسیار خوبی را رقم می زند.

کاربرد انواع ماستیک و درزگیر بتن

هر سطح بتنی ممکن است دارای درزهای مختلفی باشد. این درزها سبب سهولت حرکت بتن در هنگام انقباض و انبساط و سایر حرکات در زمان وقوع زمین لرزه می شود. درزهای مختلف در سازه های بتنی شامل درزهای انقباضی عرضی بتن، درزهای طولی بتن، درزهای اجرایی بتن، درزهای انبساطی بتن، درزهای جداسازی بتن و … می باشند.

با وجود این درزها، سطح بتن یکپارچه و یکدست نخواهد بود. لذا لازم است از ماده ای برای پوشاندن این درزها استفاده شود. ماستیک و درزگیر بتن، محصولی است که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد این متریال پوشش درزها برای ایجاد سطح بتنی یکدست و آب بندی سطح می باشد. اگر این درزها پوشانده نشوند، آب و رطوبت به داخل آنها نفوذ کرده و به داخل ساختمان راه پیدا کرده و یا سبب ایجاد ظاهری نامناسب میان بتن مانند حالت شوره زدگی می شود.

ویژگی های ماستیک‌ها و درزگیرهای باکیفیت

انواع ماستیک و درزگیر بتن در برندهای مختلفی به فروش می رسند. اما برخی از آنها دارای استانداردها و کیفیت لازم هستند. باکیفیت ترین ماستیک ها از خصوصیات زیر برخوردار هستند:

  • نفوذناپذیری در مقابل مایعات
  • چسبندگی بسیار بالا
  • انعطاف پذیری بسیار زیاد
  • طول عمر بالا
  • تعمیرات و نگهداری آسان
  • مقاومت بسیار بالا در مقابل شرایط جوی مختلف
  • کارایی بسیار زیاد برای چسباندن لایه های مختلف از جنس های گوناگون
  • مقاومت بالا در برابر آب دریا
  • بدون ایجاد شوره

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

چندین مورد از موارد استفاده از درزگیرهای بتن

از انواع ماستیک و درزگیر بتن در موارد زیر استفاده می شود:

  • این مواد برای ایجاد یک چسبندگی قوی میان سطوح بتنی و سطوح سیمانی و فلزی به کار می رود.
  • درزگیری پیاده روهای بتنی، پل ها، آسفالت ها و سقف ها با استفاده از این مواد انجام می شود.
  • با این مواد می توان درزگیری سطوح بتنی در هر شرایط دمایی اعم از دمای بسیار پایین تا دمای بسیار بالا را انجام داد.
  • این متریال برای درزگیری عمودی و افقی قابل استفاده می باشند.
  • این متریال برای درزبندی کانال های آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • درزگیرها برای درزگیری سطوح بتنی سازه های واقع در شرایط جوی ناپایدار مورداستفاده قرار می گیرند.

آشنایی با انواع ماستیک و درزگیر بتن

درزگیرهای بتن به دو دسته درزگیرهای آماده یا پیش ساخته و درزگیرهای غیر پیش ساخته طبقه بندی می شوند. موادی مانند واشرهای درزبندی، نوارها، درزگیرهای فشاری، فوم های انعطاف پذیر و … جزء درزگیرهای پیش ساخته می باشند. همچنین موادی مثل درزگیرهای خمیری و موادی که نیاز به ترکیب با محلول های خاص دارند، جزء درزگیرهای غیر پیش ساخته هستند.

ماستیک های سنتی پایه قیری گرم و سرد

یکی دیگر از انواع ماستیک و درزگیر بتن، ماستیک های بتنی پایه قیری گرم و سرد می باشند. این ماستیک ها در دو وضعیت سرد و گرم، قابلیت اجرا دارند. ماستیک های قیری سرد بر پایه بیتومن هستند.

زمانی که این ماستیک ها بر روی سطح اجرا می شوند، سریعاً خشک می شوند و مقاومت زیادی در مقابل فاکتورهای محیطی دارند. این ماستیک ها جهت درزگیری کانال های آب به کار می روند.

دسته دیگری از ماستیک ها، ماستیک های پایه قیری گرم می باشند. این مواد بر پایه بیتومن هستند. ولی برای اجرا باید نخست آنها را گرم نمود تا به یک حالت سیال برسند و قابل ورود به درزها باشند. این مواد باید به دمای 190 درجه سانتیگراد برسند تا قابل استفاده باشند. لذا در زمان استفاده از این محصولات باید به این مسئله توجه نمود.

ماستیک های پلی یورتان یا پلی اورتان

یکی دیگر از انواع ماستیک و درزگیر بتن ، ماستیک های پلی یورتان می باشند. چنانچه خواهان ماستیکی تک جزئی و خمیری شکل هستید که به هر ماده و سطحی چسبندگی داشته باشد، ماستیک های بر پایه پلی اورتان را انتخاب کنید. این ماستیک ها موجب ایجاد اتصالات مقاومی میان مواد و اتصالات مثل واشر می شوند تا از ترکیب شدن مایعات و متریال با همدیگر پیشگیری کنند.

ماستیک های تک جزئی پلی یورتان در مقابل ساییدگی مقاوم هستند و دارای انعطاف پذیری بالاتری در مقایسه با دیگر درزگیرهای غیر آب بندی می شوند. این ماستیک ها به سبب ارتجاعی بودن در موارد نادری، امکان رنگ آمیزی دارند. این مواد در رنگ های خاکستری، سیاه وسفید و … وجود دارند.

خرید انواع ماستیک و درزگیر بتن

ماستیک های سیلیکونی، یکی از انواع ماستیک و درزگیر بتن

این ماستیک ها، نوعی ماستیک هستند که خاصیت ارتجاعی خود را با وجود گذشت زمان زیاد حفظ می کنند. مقاومت بالای این ماستیک ها در برابر آب، از ویژگی های خاص آنها می باشد. جمع شدگی و انقباض این ماستیک ها بسیار کم  می باشد. از دیگر ویژگی این ماستیک ها می توان به عدم کپک زدن، زنگ زدگی و … اشاره نمود.

ماستیک های پلی سولفاید

این ماستیک ها دارای ترکیبات آلی فرار بیشتری در مقایسه با دیگر ماستیک ها هستند. اغلب این ماستیک ها با رنگ به آسانی ترکیب نشده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند. مقاومت شیمیایی بسیار بالای این ماستیک ها سبب شده است که این ماستیک ها در موارد مختلفی به کار بیایند.

بهترین گزینه برای تعمیرات سریع نشتی ها، ماستیک پلی سولفاید می باشد. بعضی از فیلترهای ماستیک پلی سولفاید تا بیشتر از دو دهه عمر می کنند. کاربردهای این ماستیک که یکی از مقاوم ترین انواع ماستیک و درزگیر بتن می باشد، بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *